Tätä öljyä käyttävät M-B, BMW ja VW! Se ilmeisesti käy sekä bensiini että dieselikoneisiin. Ja arvot oli 5W-30. Vanhan käsityksen mukaan kait kuuman koneen öljyn tulee olla sitkeän puoleista, mutta nykykäsityksen mukaan kait toisin. Vähemmän kitkaa, lämpöä -> koneen kesto lisääntyy, ja suoritusarvotkin nousevat, polttoaineen kulutus pienenee.
Mobil Formula 1 Protection ESP
Mobil Formula 1 Protection ESP
Eli otsikon mukainen uusi öljy on tulossa Mobililta tai on jo tullut? Onko kellään kokemusta tai muuten mielipidettä?
ESP kait tarkoitti Emissio System Protection.
Tätä öljyä käyttävät M-B, BMW ja VW! Se ilmeisesti käy sekä bensiini että dieselikoneisiin. Ja arvot oli 5W-30. Vanhan käsityksen mukaan kait kuuman koneen öljyn tulee olla sitkeän puoleista, mutta nykykäsityksen mukaan kait toisin. Vähemmän kitkaa, lämpöä -> koneen kesto lisääntyy, ja suoritusarvotkin nousevat, polttoaineen kulutus pienenee.
Tätä öljyä käyttävät M-B, BMW ja VW! Se ilmeisesti käy sekä bensiini että dieselikoneisiin. Ja arvot oli 5W-30. Vanhan käsityksen mukaan kait kuuman koneen öljyn tulee olla sitkeän puoleista, mutta nykykäsityksen mukaan kait toisin. Vähemmän kitkaa, lämpöä -> koneen kesto lisääntyy, ja suoritusarvotkin nousevat, polttoaineen kulutus pienenee.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-88 vuoden tonnarini kävi juuri muutama päivä sitten öljynvaihdossa ja jotain Mobil 1 sinne laitettiin. Varmaa on vain se että öljy on merkiltään Mobil 1, mutta siitä en osaa sanoa Mobil Formula 1 Protection ESP:tä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
5W30 öljyä en mihinkään tehovehkeeseen pistäisi. Auttamattomasti viskositeetit persiillään kun lämpöä ON.
Se miksi nämä 5W30 öljyt ovat minun mielestäni pitkäikäisiä, tulee aivan siitä että kapea lämpöalue missä öljyn ominaisuudet toivotut, joka johtaa siis pitkään kestoon.
Kun taas otetaan 5W50 öljy, iso lämpötila-alue missä ominaisuudet toivotut MUTTA öljy menettää huomattavasti nopeammin ominaisuutensa.
Tämän ilmiön johdosta suosittelenkin iivarivehkeisiin 10W40 öljyä, varsinkin kesäksi. Omassa turbovehkeessäkin tätä käytin koska sitä saa puolisynteettisenä. 5W40 täyssynteettistä käytän nykysin about kesät talvet.
Muihin merkkeihin en koske kuin Mobiliin.
Sen kuulee jo äänestä mitä kuraa siellä kiertää 1000km jälkeen.
T. Pasi
Se miksi nämä 5W30 öljyt ovat minun mielestäni pitkäikäisiä, tulee aivan siitä että kapea lämpöalue missä öljyn ominaisuudet toivotut, joka johtaa siis pitkään kestoon.
Kun taas otetaan 5W50 öljy, iso lämpötila-alue missä ominaisuudet toivotut MUTTA öljy menettää huomattavasti nopeammin ominaisuutensa.
Tämän ilmiön johdosta suosittelenkin iivarivehkeisiin 10W40 öljyä, varsinkin kesäksi. Omassa turbovehkeessäkin tätä käytin koska sitä saa puolisynteettisenä. 5W40 täyssynteettistä käytän nykysin about kesät talvet.
Muihin merkkeihin en koske kuin Mobiliin.
T. Pasi
Mäkin olen mobilin vannoutunt käyttäj.Passi kirjoitti:Muihin merkkeihin en koske kuin Mobiliin.Sen kuulee jo äänestä mitä kuraa siellä kiertää 1000km jälkeen.
T. Pasi
Kerran laitoin vastaavaa nesteen öljyä niin olihan pian aika raplatus venttiileissä, tais olla joku hylkimisreaktio
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Yritin kanssa siirtyä taannoin Mobilin käyttäjäksi, ensimmäinen vaihtoväli meni hianosti, toisella vaihtovälillä nasahti turbo jumiin...Lompakko ei enää paljon taskussa painanu turbon hommaamisen jälkeen ja parkkiksella vesisateessa turboa vaihtaessani tuli manattua kaikki mahdolliset ja mahdottomat syypäät turborikkoon, joista mm. yksi oli toi "mobilin kuravelli" 0W/40 ja vielä joku prkln protection formula mukamas
Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että tod. näk. tuli vaan Garretille tunnit täyteen, mutta sen jälkeen on tullut ajeltua Shell Helix Ultralla, sitä ku Suumahheri ja Paritsellokin käyttää Maranellon orhissansa, ja ne oli sentään sikanopeita ainaki viime kaudella

Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että tod. näk. tuli vaan Garretille tunnit täyteen, mutta sen jälkeen on tullut ajeltua Shell Helix Ultralla, sitä ku Suumahheri ja Paritsellokin käyttää Maranellon orhissansa, ja ne oli sentään sikanopeita ainaki viime kaudella
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84