
Kunnon intercoolereita Saabiin!
Tilaan ilman muuta ton am-worksin coolerin jos sen vaa saa mahtuun tonne keulaan orkkiksen paikalle. Mielellään ottasin sen samoilla mitoilla millä speedparts ja maptun sitä myy eli 500x380x50. Muuten se voi kyllä asentamisen osalta mennä nii prkl vaikiaksi.Ja muutenkaa ei tarttis jännittää sitä kun coolerin lopulta saa niin se ei yllätys yllätys passaakkaan. 

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Totta. AM-Worksin sanoja lainaten:
"9000 herättää eniten kysymyksiä :AMW EI OLE TEHNYT YHTÄÄN 9000 ,mutta on tehnyt siihen coolereita asiakkaiden mitoista.
Oli ilmastointi tai ei ...Pannaan mahtumaan ei se mikään ongelma ole. Malli auto pajalle niin homma lähtee käyntiin.
AMW.n tavoite on AINA tehdä niin iso kuin mahdollista,mutta se tietysti
vaikuttaa hintaan.Siksi siellä on myös pienempiä vaihtoehtoja.
AMW ei tee mitään virityksiä, mutta jos iso cooleri vaatii kiinnityksien
muutoksia ne tietysti tehdään.Jos alkuperäisiä kiinnityksiä voidaan käyttää niin tietysti niitä käytettään."
Eli joku viemään malliksi auton pajalle niin johan ruvetaan saamaan kunnon coolereita tonnariinkin.
"9000 herättää eniten kysymyksiä :AMW EI OLE TEHNYT YHTÄÄN 9000 ,mutta on tehnyt siihen coolereita asiakkaiden mitoista.
Oli ilmastointi tai ei ...Pannaan mahtumaan ei se mikään ongelma ole. Malli auto pajalle niin homma lähtee käyntiin.
AMW.n tavoite on AINA tehdä niin iso kuin mahdollista,mutta se tietysti
vaikuttaa hintaan.Siksi siellä on myös pienempiä vaihtoehtoja.
AMW ei tee mitään virityksiä, mutta jos iso cooleri vaatii kiinnityksien
muutoksia ne tietysti tehdään.Jos alkuperäisiä kiinnityksiä voidaan käyttää niin tietysti niitä käytettään."
Eli joku viemään malliksi auton pajalle niin johan ruvetaan saamaan kunnon coolereita tonnariinkin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tässä on yksi tärkeä asia jota juuri selvitämme Mimmin kanssa. AKEN suuri ja vihreä kirja kertoo että IC voi vaihtaa jos sellainen on jo autossa ennestään. Toihan ei ole mitään uutta, mutta jos ajatuksella leikkii vielä pikkasen eteenpäin niin kuinkas on jos uusi IC lisää tehoja ja muuttaa puristussuhdetta (kylmempi ilma menee pienempään tilaan). Tota kun tänään konttorilta kysyin niin ukkeli antoi numban johon pitää soittaa tarkistusta varten. No ekalla kerralla ei soitto vielä tärpännyt Mimmillä, mutta jatketaan.
Täytyy ottaa varman päälle ettei tarvi alkaa nykii uutta kennostoo pihalle vuoden päästä.
Keskustelu konttorilla meni kutakuinkin silleen:
- saako laittaa isonkin kuulerin
- laita vaan ei se mitään haittaa, eikä me sitä huomata kuitenkan
- ööh ahaa eli ette erota jos vaihdan 20cm korkeen tilalle kirkkaan ja säihkyvän kuulerin joka on 60cm korkee.
- No tota noin kyllä me se nähdään mutta ei ole vielä mitään rajoituksia
- entäs jos tehot nousee sanotaanko vaikka 10-15 hv
- aijaa toi pitää kyll tarkastaa meneekö tommonen läpi
sitten luettiin raamattua mutta kun sieltä ei löytynyt mitään saatiin numero käyttöön josta tulee sitten viimeinen sana. JOs se on puoltava niin se otetaan kirjallisena.
Että tällänen aamu.
Täytyy ottaa varman päälle ettei tarvi alkaa nykii uutta kennostoo pihalle vuoden päästä.
Keskustelu konttorilla meni kutakuinkin silleen:
- saako laittaa isonkin kuulerin
- laita vaan ei se mitään haittaa, eikä me sitä huomata kuitenkan
- ööh ahaa eli ette erota jos vaihdan 20cm korkeen tilalle kirkkaan ja säihkyvän kuulerin joka on 60cm korkee.
- No tota noin kyllä me se nähdään mutta ei ole vielä mitään rajoituksia
- entäs jos tehot nousee sanotaanko vaikka 10-15 hv
- aijaa toi pitää kyll tarkastaa meneekö tommonen läpi
sitten luettiin raamattua mutta kun sieltä ei löytynyt mitään saatiin numero käyttöön josta tulee sitten viimeinen sana. JOs se on puoltava niin se otetaan kirjallisena.
Että tällänen aamu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jep, ja ISOLLA että näkyy, sehän on jyrsinny boxiinkin 5mm syvän txt Sp*******sMimmi kirjoitti: (varsinkin, kun potkikselle kirjaillaan cooleriin S*******TS näkyviin aukosta)

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
nooh nooh pojat siinä vaiheessa mulla on jo MapTun ja mä näytän teille kuinka laatikko pamautetaan
En usko että AKEssa ollan täysin tietämättömiä tästä, paree kysyy ettei tuu tehtyy vika hankintaa. Joka tapauksessa tulee uus kuuleri mutta sen koko on tässä ratkaseva seikka. Tuleeko talonkokoinen vaiko sellainen kun nyt on pikkasen suurempana. Kuten suuri vihreä sanoi ei sillä ole väliä, mutta olis hyvä tietää jos vaikka tulee uusi asetus 1.6.2004 jossa määrätään ettei saa tulla lisää puhtia. Kysyvä ei tieltä eksy.
Kyllä ne nyt käy ton mun hienon boksin nimeen vinkumaan
oottakaas vaan kun mä pääsen....

En usko että AKEssa ollan täysin tietämättömiä tästä, paree kysyy ettei tuu tehtyy vika hankintaa. Joka tapauksessa tulee uus kuuleri mutta sen koko on tässä ratkaseva seikka. Tuleeko talonkokoinen vaiko sellainen kun nyt on pikkasen suurempana. Kuten suuri vihreä sanoi ei sillä ole väliä, mutta olis hyvä tietää jos vaikka tulee uusi asetus 1.6.2004 jossa määrätään ettei saa tulla lisää puhtia. Kysyvä ei tieltä eksy.
Kyllä ne nyt käy ton mun hienon boksin nimeen vinkumaan

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joo, eo oikein "istu" noihin annettuihin mittoihin.Vigge kirjoitti:Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???93t sport kirjoitti:Eli toi on se pienempi malli, ei race??Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Toi on niin iso joka keulalle mahtuu jos on ilmastointi.Vigge kirjoitti:Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???93t sport kirjoitti:Eli toi on se pienempi malli, ei race??Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Toinen mikä rajoittaa coolerin kokoa on öljynjäähdytitimen kenno/putket.
Mutta toi koko on minusta rittävä.
Eli ton mukaan kyseessä olisi siis AMW race.Jupe kirjoitti:Toi on niin iso joka keulalle mahtuu jos on ilmastointi.Vigge kirjoitti:Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???93t sport kirjoitti: Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Toinen mikä rajoittaa coolerin kokoa on öljynjäähdytitimen kenno/putket.
Mutta toi koko on minusta rittävä.
Ei siinä mitään ihan kivalta tuo näyttää.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jep, se passar bra kyl mullekin, ei siin mitään, ja kun vertaa orkkikseen niin eroa on karmeestiVigge kirjoitti: Eli ton mukaan kyseessä olisi siis AMW race.
Ei siinä mitään ihan kivalta tuo näyttää.

OT: Just män maili Freetulle että ny sassiin uutta softaa ku tulee uus kuulerikin, ei tästä talvesta muuten selviä.
-Konin sportKit
-kuuleri
-Stage-3 softa
-3" putkisto + raceKat
- (ehkä Viggen-kytkin)
Kyllä elämä on IHANAA

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Leimasta,
Kaikki kaverit jotka ovat asiaa konttorilta tiedustelleet ovat saaneet vastauksen, että coolerin saa vaihtaa ilman "kikkailua" jos sellainen autossa vakiona on. Cooleri on ns. kuluva osa siinä missä putkistokin.
T7:n tapauksessa pelkällä coolerin vaihdolla ei suoranisesti saavuteta mitään tehojen merkeissä, seen vaan mahdollistaa ne.
T7:ssa ohajusparametrit saadan MAFilta ja lämpöantureilta. Nyt isomman coolerin myötä lämpötilat laskee ja Trionic ottaa ne huomioon.
Tämä on periaatteessa ihan sama asia kun ajaisi kunnon pakkasilla, ei kait siinäkään mitään kiellettyä ole. Cooleri vaan mahdollistaa ko. lämpötilojen siirtämisen myös kesäkeleille. On kuitenkin totta että cooleri mahdollistaa korkeampien paineiden käytön, mutta automaattisesti se ei tapahdu.
Olisi kuitenkin hyvä jos sais paperille jonkun prosyyrin, josta käy ilmi että coolerin saa vaihtaa.
Mimmi, saitko sä koskaan puhelimen päähen ketään sieltä AKElta?
Kaikki kaverit jotka ovat asiaa konttorilta tiedustelleet ovat saaneet vastauksen, että coolerin saa vaihtaa ilman "kikkailua" jos sellainen autossa vakiona on. Cooleri on ns. kuluva osa siinä missä putkistokin.
T7:n tapauksessa pelkällä coolerin vaihdolla ei suoranisesti saavuteta mitään tehojen merkeissä, seen vaan mahdollistaa ne.
T7:ssa ohajusparametrit saadan MAFilta ja lämpöantureilta. Nyt isomman coolerin myötä lämpötilat laskee ja Trionic ottaa ne huomioon.
Tämä on periaatteessa ihan sama asia kun ajaisi kunnon pakkasilla, ei kait siinäkään mitään kiellettyä ole. Cooleri vaan mahdollistaa ko. lämpötilojen siirtämisen myös kesäkeleille. On kuitenkin totta että cooleri mahdollistaa korkeampien paineiden käytön, mutta automaattisesti se ei tapahdu.
Olisi kuitenkin hyvä jos sais paperille jonkun prosyyrin, josta käy ilmi että coolerin saa vaihtaa.
Mimmi, saitko sä koskaan puhelimen päähen ketään sieltä AKElta?
#1730
500whp.net member
500whp.net member