Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tilaan ilman muuta ton am-worksin coolerin jos sen vaa saa mahtuun tonne keulaan orkkiksen paikalle. Mielellään ottasin sen samoilla mitoilla millä speedparts ja maptun sitä myy eli 500x380x50. Muuten se voi kyllä asentamisen osalta mennä nii prkl vaikiaksi.Ja muutenkaa ei tarttis jännittää sitä kun coolerin lopulta saa niin se ei yllätys yllätys passaakkaan. :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Totta. AM-Worksin sanoja lainaten:

"9000 herättää eniten kysymyksiä :AMW EI OLE TEHNYT YHTÄÄN 9000 ,mutta on tehnyt siihen coolereita asiakkaiden mitoista.
Oli ilmastointi tai ei ...Pannaan mahtumaan ei se mikään ongelma ole. Malli auto pajalle niin homma lähtee käyntiin.
AMW.n tavoite on AINA tehdä niin iso kuin mahdollista,mutta se tietysti
vaikuttaa hintaan.Siksi siellä on myös pienempiä vaihtoehtoja.
AMW ei tee mitään virityksiä, mutta jos iso cooleri vaatii kiinnityksien
muutoksia ne tietysti tehdään.Jos alkuperäisiä kiinnityksiä voidaan käyttää niin tietysti niitä käytettään."

Eli joku viemään malliksi auton pajalle niin johan ruvetaan saamaan kunnon coolereita tonnariinkin.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla

Kuva
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässä on yksi tärkeä asia jota juuri selvitämme Mimmin kanssa. AKEN suuri ja vihreä kirja kertoo että IC voi vaihtaa jos sellainen on jo autossa ennestään. Toihan ei ole mitään uutta, mutta jos ajatuksella leikkii vielä pikkasen eteenpäin niin kuinkas on jos uusi IC lisää tehoja ja muuttaa puristussuhdetta (kylmempi ilma menee pienempään tilaan). Tota kun tänään konttorilta kysyin niin ukkeli antoi numban johon pitää soittaa tarkistusta varten. No ekalla kerralla ei soitto vielä tärpännyt Mimmillä, mutta jatketaan.

Täytyy ottaa varman päälle ettei tarvi alkaa nykii uutta kennostoo pihalle vuoden päästä.

Keskustelu konttorilla meni kutakuinkin silleen:
- saako laittaa isonkin kuulerin
- laita vaan ei se mitään haittaa, eikä me sitä huomata kuitenkan
- ööh ahaa eli ette erota jos vaihdan 20cm korkeen tilalle kirkkaan ja säihkyvän kuulerin joka on 60cm korkee.
- No tota noin kyllä me se nähdään mutta ei ole vielä mitään rajoituksia
- entäs jos tehot nousee sanotaanko vaikka 10-15 hv
- aijaa toi pitää kyll tarkastaa meneekö tommonen läpi
sitten luettiin raamattua mutta kun sieltä ei löytynyt mitään saatiin numero käyttöön josta tulee sitten viimeinen sana. JOs se on puoltava niin se otetaan kirjallisena.

Että tällänen aamu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

No ei tuota mahdollista tehonlisäystä kannata ainakaan mainostaa konttorilla. Kertoo coolerin vaihdon syyksi vaikka, että turbosta hajos siipi ja heitti palasia vanhaan väläriin, oli ostettava uusi. JOS kyselee, muuten on hiljaa koko asiasta..näin ainakin itse ajattelin tehdä.
Foxbody turbo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä ajattelin ruiskauttaa hieman mustaa maalia kuuleriin ettei kiiltele
siellä ku sian pil*u pakkasessa (en oo nähny, pojat kerto 8O )
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mimmi kirjoitti: (varsinkin, kun potkikselle kirjaillaan cooleriin S*******TS näkyviin aukosta) :wink:
Jep, ja ISOLLA että näkyy, sehän on jyrsinny boxiinkin 5mm syvän txt Sp*******s :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

nooh nooh pojat siinä vaiheessa mulla on jo MapTun ja mä näytän teille kuinka laatikko pamautetaan 8O

En usko että AKEssa ollan täysin tietämättömiä tästä, paree kysyy ettei tuu tehtyy vika hankintaa. Joka tapauksessa tulee uus kuuleri mutta sen koko on tässä ratkaseva seikka. Tuleeko talonkokoinen vaiko sellainen kun nyt on pikkasen suurempana. Kuten suuri vihreä sanoi ei sillä ole väliä, mutta olis hyvä tietää jos vaikka tulee uusi asetus 1.6.2004 jossa määrätään ettei saa tulla lisää puhtia. Kysyvä ei tieltä eksy.

Kyllä ne nyt käy ton mun hienon boksin nimeen vinkumaan :D oottakaas vaan kun mä pääsen....
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???
Joo, eo oikein "istu" noihin annettuihin mittoihin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jupe
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 16:38
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti:AMW:n cooleri Jupen 9-3 aeron keulilla
Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???
Toi on niin iso joka keulalle mahtuu jos on ilmastointi.
Toinen mikä rajoittaa coolerin kokoa on öljynjäähdytitimen kenno/putket.
Mutta toi koko on minusta rittävä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jupe kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Eli toi on se pienempi malli, ei race??
Mun mielestä se on jotain siitä väliltä ???
Toi on niin iso joka keulalle mahtuu jos on ilmastointi.
Toinen mikä rajoittaa coolerin kokoa on öljynjäähdytitimen kenno/putket.
Mutta toi koko on minusta rittävä.
Eli ton mukaan kyseessä olisi siis AMW race.
Ei siinä mitään ihan kivalta tuo näyttää.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti: Eli ton mukaan kyseessä olisi siis AMW race.
Ei siinä mitään ihan kivalta tuo näyttää.
Jep, se passar bra kyl mullekin, ei siin mitään, ja kun vertaa orkkikseen niin eroa on karmeesti 8O

OT: Just män maili Freetulle että ny sassiin uutta softaa ku tulee uus kuulerikin, ei tästä talvesta muuten selviä.

-Konin sportKit
-kuuleri
-Stage-3 softa
-3" putkisto + raceKat
- (ehkä Viggen-kytkin)

Kyllä elämä on IHANAA :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Leimasta,

Kaikki kaverit jotka ovat asiaa konttorilta tiedustelleet ovat saaneet vastauksen, että coolerin saa vaihtaa ilman "kikkailua" jos sellainen autossa vakiona on. Cooleri on ns. kuluva osa siinä missä putkistokin.
T7:n tapauksessa pelkällä coolerin vaihdolla ei suoranisesti saavuteta mitään tehojen merkeissä, seen vaan mahdollistaa ne.
T7:ssa ohajusparametrit saadan MAFilta ja lämpöantureilta. Nyt isomman coolerin myötä lämpötilat laskee ja Trionic ottaa ne huomioon.
Tämä on periaatteessa ihan sama asia kun ajaisi kunnon pakkasilla, ei kait siinäkään mitään kiellettyä ole. Cooleri vaan mahdollistaa ko. lämpötilojen siirtämisen myös kesäkeleille. On kuitenkin totta että cooleri mahdollistaa korkeampien paineiden käytön, mutta automaattisesti se ei tapahdu.

Olisi kuitenkin hyvä jos sais paperille jonkun prosyyrin, josta käy ilmi että coolerin saa vaihtaa.
Mimmi, saitko sä koskaan puhelimen päähen ketään sieltä AKElta?
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin