8v männät 16v koneeseen?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä siihen saa viralliselta tiskiltä hieman paksumman tiivisteen. 8 venttiiliseen saa 1.7 mm paksua, mutta äkkiseltään en löytänyt tietoa, saako 16v kanteen paksumpaa. Tarvikepahvien tilannetta en tunne.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Huh huh. Teillähän on hurjia työn alla. Omaan kinneriin olen suunnitellut laittaa (sitten joskus) 99 turbon kannen juurikin niiden natrium-seostettujen pakoventtiilien vuoksi, ruiskun nokan tuosta nykyisestä kannesta ja i16-männät. Kantta en ole ajatellut työstättää millään muulla lailla ku kanavien kohdistuksella (taisi olla kyse porttauksesta, ellen väärin muista). Ei mitään kannen laskuja ja hurjempia avarruksia. Sitten tupla-Weberit ja peltisarja sekä kunnon putki, esim. 900 turbon rööri alusta loppuun (riippuu tietenkin siitä, mikä on peltisarjan lähdön halkaisija). Käyttöpeliä olen ajatellut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Siinä 99 turbon kannessa ei taida olla mitään eroa tavalliseen, muuta kuin ne venttiilit, jotka siis virtaavat huonommin, kuin tavalliset. Suosittelen siis, tavallinen kansi tavallisilla venoilla, kevyt porttaus, pieni lasku jolla puristukset hieman nousevat. Nuo männät varmaan vaikuttavat puristuksiin, mutta en muista kumpaan suuntaan. Veikkaisin, että niissä on syvempi kuoppa, joten puristukset laskevat. Voin olla täysin väärässäkin. Sitten tietysti nuo Weberit ja kunnon peltisarja ja putki. Pysyy vielä aivan hyvin käyttöpelin rajoissa :D

Tässä Aksun kanssa eräällä reissulla tehtiin mun kone taas ajatuksissa täysin uusiksi. Tuloksena oli portattu 16v kansi C-saappaan lohkoon ja tuplat. Puristukset tulis pelkällä 16v kannella(ilman laskua) 10.4 ja sitten pitäis kehitellä imusarja kaasareille. Peltisarja jne. Putki olis jo nyt suht passeli. Mua kun ei nuo ruiskut nyt oikeen vielä kiinnosta. :lol:

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

G-mies kirjoitti:Nuo männät varmaan vaikuttavat puristuksiin, mutta en muista kumpaan suuntaan. Veikkaisin, että niissä on syvempi kuoppa, joten puristukset laskevat.
Sitä en tiedä ittekään. Jos puristukset laskee alle normaalin i16V, niin sitten pientä laskua, että puristukset saa samaan. Lisäksi on käyny ajatus liekkirenkaista ja kuparisesta kannentiivisteestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

i16 männissä ei ole ollenkaan palotilaa, ovat sileät ja tulevat lähes lohkon tasalle. ainakin -89 mallissa näin.
mittasin puristukset ja olivat 15-15,5 baria...
kansi ainakin kerran oikaistu, ehkä 2 kun ei ollut originaalipahvi kun avasin, kumminkin vielä reilusti sallituissa mitoissa (ne puolikuut kannen reunoilla).
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

http://www.saabismionsairaus.net/galler ... T16&id=aab

Tossa on i16 männät. Jos noissa ei ole "palotilaa" niin mä olen kyl pahasti kännissä.

c8 männissä on vielä pienempi "palotila". Kaikkissa saabin vakio-männissä on "palotila".

T. Pasi
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Passi kirjoitti:http://www.saabismionsairaus.net/galler ... T16&id=aab

Tossa on i16 männät. Jos noissa ei ole "palotilaa" niin mä olen kyl pahasti kännissä.

c8 männissä on vielä pienempi "palotila". Kaikkissa saabin vakio-männissä on "palotila".

T. Pasi
Palotilathan ne niissä. Ihmettelinkin, että ovatko muka sileät ja eihän ne.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pitää seuraavalla kertaa ottaa kuva.
tai no, toivottavasti sitä ei tule...
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16i:n kansi 8v:n vaparissa

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Vieläkös tuo Suorsan pari vuotta sitten rakentama vapariyhdistelmä 11:1 likistyksillä on toiminnassa?
Millä ruiskulla ja sytkällä tuo tehtiin?
Oma ajatus on siirtää 16i:n kansi, LH 2.2 ja EZK 8-venttiilisen lohkoon mäntiä vaihtamatta.
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kyllähän ko. auto ainakin vielä kuukausi sitten oli liikenteessä. Siinä on ruisku 900 i16 kat -88 autosta (ruotsintuonti) ja sytkä kärjetön jakajamalli.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Okei pieeni kysymys... kun omistaa koneen og900:sesta turbosta... olisko vuosimalli ollu 83 tai 84 ilman cuuleria... niin millaiset männät tuolla myllyssä piileskelevät ja millaiset ovat tuollaisen koneen puristukset...???

Ja käyvätkö nuo männät yhteen tonnarin 2.3litraisen kannen kanssa...???
Vastaa Viestiin