8v männät 16v koneeseen?
Kyllä siihen saa viralliselta tiskiltä hieman paksumman tiivisteen. 8 venttiiliseen saa 1.7 mm paksua, mutta äkkiseltään en löytänyt tietoa, saako 16v kanteen paksumpaa. Tarvikepahvien tilannetta en tunne.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Huh huh. Teillähän on hurjia työn alla. Omaan kinneriin olen suunnitellut laittaa (sitten joskus) 99 turbon kannen juurikin niiden natrium-seostettujen pakoventtiilien vuoksi, ruiskun nokan tuosta nykyisestä kannesta ja i16-männät. Kantta en ole ajatellut työstättää millään muulla lailla ku kanavien kohdistuksella (taisi olla kyse porttauksesta, ellen väärin muista). Ei mitään kannen laskuja ja hurjempia avarruksia. Sitten tupla-Weberit ja peltisarja sekä kunnon putki, esim. 900 turbon rööri alusta loppuun (riippuu tietenkin siitä, mikä on peltisarjan lähdön halkaisija). Käyttöpeliä olen ajatellut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Siinä 99 turbon kannessa ei taida olla mitään eroa tavalliseen, muuta kuin ne venttiilit, jotka siis virtaavat huonommin, kuin tavalliset. Suosittelen siis, tavallinen kansi tavallisilla venoilla, kevyt porttaus, pieni lasku jolla puristukset hieman nousevat. Nuo männät varmaan vaikuttavat puristuksiin, mutta en muista kumpaan suuntaan. Veikkaisin, että niissä on syvempi kuoppa, joten puristukset laskevat. Voin olla täysin väärässäkin. Sitten tietysti nuo Weberit ja kunnon peltisarja ja putki. Pysyy vielä aivan hyvin käyttöpelin rajoissa
Tässä Aksun kanssa eräällä reissulla tehtiin mun kone taas ajatuksissa täysin uusiksi. Tuloksena oli portattu 16v kansi C-saappaan lohkoon ja tuplat. Puristukset tulis pelkällä 16v kannella(ilman laskua) 10.4 ja sitten pitäis kehitellä imusarja kaasareille. Peltisarja jne. Putki olis jo nyt suht passeli. Mua kun ei nuo ruiskut nyt oikeen vielä kiinnosta.
Matti
Tässä Aksun kanssa eräällä reissulla tehtiin mun kone taas ajatuksissa täysin uusiksi. Tuloksena oli portattu 16v kansi C-saappaan lohkoon ja tuplat. Puristukset tulis pelkällä 16v kannella(ilman laskua) 10.4 ja sitten pitäis kehitellä imusarja kaasareille. Peltisarja jne. Putki olis jo nyt suht passeli. Mua kun ei nuo ruiskut nyt oikeen vielä kiinnosta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Sitä en tiedä ittekään. Jos puristukset laskee alle normaalin i16V, niin sitten pientä laskua, että puristukset saa samaan. Lisäksi on käyny ajatus liekkirenkaista ja kuparisesta kannentiivisteestä.G-mies kirjoitti:Nuo männät varmaan vaikuttavat puristuksiin, mutta en muista kumpaan suuntaan. Veikkaisin, että niissä on syvempi kuoppa, joten puristukset laskevat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
i16 männissä ei ole ollenkaan palotilaa, ovat sileät ja tulevat lähes lohkon tasalle. ainakin -89 mallissa näin.
mittasin puristukset ja olivat 15-15,5 baria...
kansi ainakin kerran oikaistu, ehkä 2 kun ei ollut originaalipahvi kun avasin, kumminkin vielä reilusti sallituissa mitoissa (ne puolikuut kannen reunoilla).
mittasin puristukset ja olivat 15-15,5 baria...
kansi ainakin kerran oikaistu, ehkä 2 kun ei ollut originaalipahvi kun avasin, kumminkin vielä reilusti sallituissa mitoissa (ne puolikuut kannen reunoilla).
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... T16&id=aab
Tossa on i16 männät. Jos noissa ei ole "palotilaa" niin mä olen kyl pahasti kännissä.
c8 männissä on vielä pienempi "palotila". Kaikkissa saabin vakio-männissä on "palotila".
T. Pasi
Tossa on i16 männät. Jos noissa ei ole "palotilaa" niin mä olen kyl pahasti kännissä.
c8 männissä on vielä pienempi "palotila". Kaikkissa saabin vakio-männissä on "palotila".
T. Pasi
Palotilathan ne niissä. Ihmettelinkin, että ovatko muka sileät ja eihän ne.Passi kirjoitti:http://www.saabismionsairaus.net/galler ... T16&id=aab
Tossa on i16 männät. Jos noissa ei ole "palotilaa" niin mä olen kyl pahasti kännissä.
c8 männissä on vielä pienempi "palotila". Kaikkissa saabin vakio-männissä on "palotila".
T. Pasi
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
16i:n kansi 8v:n vaparissa
Vieläkös tuo Suorsan pari vuotta sitten rakentama vapariyhdistelmä 11:1 likistyksillä on toiminnassa?
Millä ruiskulla ja sytkällä tuo tehtiin?
Oma ajatus on siirtää 16i:n kansi, LH 2.2 ja EZK 8-venttiilisen lohkoon mäntiä vaihtamatta.
Millä ruiskulla ja sytkällä tuo tehtiin?
Oma ajatus on siirtää 16i:n kansi, LH 2.2 ja EZK 8-venttiilisen lohkoon mäntiä vaihtamatta.
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
Kyllähän ko. auto ainakin vielä kuukausi sitten oli liikenteessä. Siinä on ruisku 900 i16 kat -88 autosta (ruotsintuonti) ja sytkä kärjetön jakajamalli.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).