kaasarin paineistaminen
Strömberg imupuolella lentsikassa
Moikka, me lennämme ahdetulla Subaru EA81 1,8L moottorilla ja mehut tarjoaa yksi 175cd imupuolella - toimii mainiosti. Ei tarvitse paineistettua bensaa ja sen takaisinkierrätystä, mikä lentokoneen useammalla tankilla on aika hankala toteuttaa. Neulan muotoiluun kannattaa varata riittävästi aikaa ja vaivaa.


http://www.suukko.com/menestrel

http://www.suukko.com/menestrel
imevästä vielä...
... meinasi ihan unohtua imevän kaasuttimen huono puoli: moottorijarrutuksessa kaasuläppä kiinni syntyy ahtimen imupuolella aikamoinen alipaine, joka normaaleilla ahtimen tiivisteillä imaisee turbosta reilusti öljyä. Tämän välttämiseksi ahtimeen joutuu vaihtamaan hankaavat ns. "hiilitivisteet", joita ei enää saa kovinkaan moneen ahtimeen.
Yksi erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto olisi käyttää Zenith-Strömberiä imupuolella ilman kaasuläppää bensaa tarjoilemassa ja normaali ruiskun läppäkotelo sitten ahtimen ja moottorin väliin. Näin voisi käyttää normaalia ahdinta ja bensan paineistusta. Onko kukaan kokeillut?
Terps, Niko
Yksi erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto olisi käyttää Zenith-Strömberiä imupuolella ilman kaasuläppää bensaa tarjoilemassa ja normaali ruiskun läppäkotelo sitten ahtimen ja moottorin väliin. Näin voisi käyttää normaalia ahdinta ja bensan paineistusta. Onko kukaan kokeillut?
Terps, Niko