kaasarin paineistaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Eiköhän nuo ohc männät kestä aivan yhtälailla..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

himmee kirjoitti:Eiköhän nuo ohc männät kestä aivan yhtälailla..
Kestää jos niillä saa puristuksen sopivaksi ja ovat Mahlen tekosia(niitäkin kun on enempää kuin yhden valmistajan mäntiä). Tietenkin lämmöt pitää valumännillä pitää alempana kuin tako-.
Aki Peltola #1132
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Oot muuten aivan oikeessa :oops:

Tais paffilaatikossa lukia mahle :oops: :oops:
VW transporter 2.5tdi vm.99
neiden
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 19:56
Paikkakunta: Espoo

Strömberg imupuolella lentsikassa

Viesti Kirjoittaja neiden »

Moikka, me lennämme ahdetulla Subaru EA81 1,8L moottorilla ja mehut tarjoaa yksi 175cd imupuolella - toimii mainiosti. Ei tarvitse paineistettua bensaa ja sen takaisinkierrätystä, mikä lentokoneen useammalla tankilla on aika hankala toteuttaa. Neulan muotoiluun kannattaa varata riittävästi aikaa ja vaivaa.

Kuva
Kuva

http://www.suukko.com/menestrel
neiden
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 19:56
Paikkakunta: Espoo

imevästä vielä...

Viesti Kirjoittaja neiden »

... meinasi ihan unohtua imevän kaasuttimen huono puoli: moottorijarrutuksessa kaasuläppä kiinni syntyy ahtimen imupuolella aikamoinen alipaine, joka normaaleilla ahtimen tiivisteillä imaisee turbosta reilusti öljyä. Tämän välttämiseksi ahtimeen joutuu vaihtamaan hankaavat ns. "hiilitivisteet", joita ei enää saa kovinkaan moneen ahtimeen.

Yksi erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto olisi käyttää Zenith-Strömberiä imupuolella ilman kaasuläppää bensaa tarjoilemassa ja normaali ruiskun läppäkotelo sitten ahtimen ja moottorin väliin. Näin voisi käyttää normaalia ahdinta ja bensan paineistusta. Onko kukaan kokeillut?

Terps, Niko
Vastaa Viestiin