Mistä levikepalat vanteisiin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Mistä levikepalat vanteisiin?

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Eli "erehdyin" ostamaan 9000:seeni 16", 7,5"leveät ET35 vanteet (sain halvalla) Eihän ne tietenkään koeajossa ottanet kiinni noihin tukivarsiin, mutta lopun arvaattekin :arrow: ...montuissa ottaa sitten kiinni :evil: eli oliskos kenelläkään tietoa mistä saisi nuo katuliikenteessä laillomat levikepalat taakse. Käsittääkseni 10mm riittäisi hyvin. Ehdotuksia?

Voihan se olla että pistän alkuviikosta sorvin laulamaan, mutta jos jostain löytyisivät valmiit niin aina parempi.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Aikoinaan minäkin tavasin ko. lakitekstiä ja henk.koht. tulkintani mukaan jopa tarvikevanteiden ohessa myytävät muoviset soviteholkit ovat laittomia. Spacereista oon kuullut, että pulttien kireyttä on syytä seurata. Mulla ei ole omakohtaista kokemusta, joten tämä on vain "toisenkäden-tietoa".

Joka tapauksessa ainakin Helsingin Vanne-Center kauppasi aikoinaan 10mm alumiinikiekkoja. Löytyy niitä varmasti muualtakin, mutta ainakaanSpeedpartsin sivuilta löytyvistä spacereista ei kannata innostua :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

siis ottaako ne tukivarteen vai siihen käsijarruvaijerin kiinnitykseen?
Mulla ainakin mahtui muuten ihan ok pyörimään (tosin taitaa olla 7" leveät, en oo varma :D et on kuitenkin 37) mutta just ne käsijarruvaijerin systeemit otti kiinni.

Jos siis kyse on em. niin porakone käteen ja siirtämään ne sisäpuolelle, auttoi ainakin mulla..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

http://www.autoracing.fi pitäis ainakin olla spacereita.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:Niistä "spaissereista" sen verran, että pykälien mukaan vannevalmistajan tai autovalmistajan tekemät ovat lailliset, ainakin yksi vannemaahantuoja tulkitsee tuota juttua näin.
Jep. Vannevalmistajan juuri kyseiselle vanteelle tekemä spacer on laillinen, jopa katsastuksessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Käsijarruvaijerin kiinnikkeistä...

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

jep eli otti ensin kiinni käsijarruvaijereiden kiinnikkeisiin. Porailin ne alkuunsa pois, mutta vieläkin kun ajaa syvempään monttuun ja tukivarren kulma vanteeseen muuttuu niin zzz ja lastua lähtee :evil: . Eli spacerit ainut vaihtoehto.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

auts :( , mutta jotain positiivista: tästä voinee sitten päätellä että ne mun vanteet on tosiaan 7" ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

joo noi on taas noita ns. laittomuuksia suomen teillä :( , mulla oli mun entisessä tonnarissa 17*7 vanteet 40 et:llä, edestä ei ottanu kiinni mut takana oli 10mm levikepalat...taisin hommata ne euroracing merkkisestä puljusta, tuusulasta.ikinä ei mitään ravistuksia/pulttien löystymisiä...

mul on muuten 2kpl 10mm paloja paketissa, 4*108 jaolla...jos joku tarvitsee?

nehän on siis laittomat ja oon kuullu tapauksia et on sattunu jotai vahinkoja liikenteessä, vakuutusyhtiö pesee kätensä heti! 8O



-¤GreeN EyE DeviL¤-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kaveri kertoi juuri tuoneensa saksasta PT Cruiserin jossa oli levikepalat vanteen välissä. Katsastusmies oli kuulemma innostuneena kysellyt:"Mistäs noita saa?!".

En tiedä, mutta saattaa olla eri asia jos pultit menee kokonaan läpi asti keskiöön kuin että jos kyseessä on "pulttijakoadapteri" mikä on kiinni keskiössä ja vanteet taas adapterissa?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hessu69
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:37
Paikkakunta: Pks

spacerit

Viesti Kirjoittaja hessu69 »

Offsettia ei saa muuttaa irrallisilla levikepaloilla (IRRALLISILLA). Jos katsuri urputtaa spacereista luetuttakaa ohjeet uudestaan. Oikeaoppiset spacerithan pultataan napoihin eivätkä näinollen ole 'irralliset'
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.garaget.org/?car=3982


Tossahan näyttä olevan "maltillisesti" levitystä


:lol: :lol: :lol: 8O
Vastaa Viestiin