Downpipe 3"

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Milli kirjoitti:
Ja mulla kans alko tänään loma joka kestää tammikuun alkuun.. :wink:
Asiaa 8)
9-3.1972
Tomi9000T
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Nyt on tuo JT 3" setti downpipen kanssa alla ,tuossa 9000 TA-88 . Sellaista utelen että nyt kun kaasun päästää niin kuuluu sellainen "mataleneva vihellys" hetken. Mikä voisi olla :?:

Laatikon vaihtumistyyli on erilainen , minusta ennemän tökkii kun lyö vaihteen alemalle ja vaihdetta pidetään kauemmin päällä kunnes vaihtaa kun on jo vaihtamas " miettii pidempään ".

Autossa säädettii sytytysennakkoa kanssa että olisi arvot noin 18 dbtdc. Minusta tuntuu että se sytytys ei nyt oikeen ole kohdallaan ????
Kun auto parkis painaa kaasua niin siinä kierrosten olessa vähän yli 1000 niin kierokset seilaa hiukan. Ei pysy kohdallaan.

Ahtopaineet jokseenki kanssa alentuneet.

Bensapumppu vaihdettiin kanssa , syöttää 245 litraa/tunti

Oliskohan mun auton säädöt nyt ihan v...issa sitten ?

Muuten toimii ihan OK 8O
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tomi9000T kirjoitti:Nyt on tuo JT 3" setti downpipen kanssa alla ,tuossa 9000 TA-88 . Sellaista utelen että nyt kun kaasun päästää niin kuuluu sellainen "mataleneva vihellys" hetken. Mikä voisi olla :?:

Ahtopaineet jokseenki kanssa alentuneet.
Turbon ääni sieltä kuuluu, kun se spoolaa alaspäin. Omassa tonnarissa sama homma, alkoi turbon ääntely kuulua paremmin JT:n asennuksen jälkeen. Tosin tuo kaasun hölläyksessä kuulunut vihellys lisääntyi myöhemmin (melko pian itse asiassa) vihellykseksi myös ahdoilla, kunnes turbo leipoi kiinni :roll:

Katoppa onko peruspaineet kohdillaan. Pikainen "hehtaarilla" oleva tarkastus: nylppää mankkuvenan piuha irti ja ajelulle. Pitäisi ahtojen nouseman keltaisen puoliväliin. Jos jää kovasti vajaaksi, niin ei kun hukkaporttia ruuvaamaan. Joskus aiemmin olen kuullut, että 3"DP saattaa alentaa peruspaineita, omalla kohdalla näin ei kyllä käynyt...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tomi9000T
"Aero"

Mä kokeilin peruspaineet ottamalla APC sulakkeen poijes ja oli ehkä hieman alemmat peruspaineet. Kun ennen asennusta mittari näytti 0.5 ja nytten siinä 0.4-0.5 bar välissä . Minulla on Bleed joten siitä säädän paineet. Kyllä tuolla 0.5 bar peruspaineella pitäisi lykkiä ihan hyvin yli kilon :) , mutta ku ei tee :cry:

Mittari heittää kyllä sen 0.1 bar alipaineelle ku auto parkis.
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"

Onko toi " ulina " ääni paineiden noustessa aina merkki siitä että Turbo leipoo kiinni kohta ?

Mulla nimitäin kuuluu ulinaa kaasua painaes ja päästäes. Tuo kun kaasun painaa se alkaa kuulua kyllä vasta sitten kun moottori on lämmin. Eli lämmöt käyny kerran ylhäällä ja termari avautunut.

Onko huoli nyt että Turbo hajoaa piakkoin ?
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Vastaa Viestiin