Viritys Steg1 ja DI-kasetti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viritys Steg1 ja DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Voisiko joku hieman avata alottelijalle pari asiaa

Kyseessä 9000 2,3T 170hp

Mihin se virityslastu/ohjelma tulee?
Siis fyysisesti (missä kohtaa konepellin alla)

Näkeekö sen päältäpäin?
katsastusmies tai maallikko

Mihin se magneettiventtiili tulee?

Onko Trionic 5 ja DI-kasetti sama asia?

Jos minulla on Steg1 viritys ja DI-kasetti poksahtaa, niin pitääkö palata virittäjä pajalle, vai käykö orkkis DI-kasetti?

Minkä merkkisiä vaihtoehtoja on saatavilla Maptun ja Nordic Uhr lisäksi
Olen kuullut jostain CTT:stä tai jotain sinne päin?? Onko sellaista?

Millaiset puristukset kyseisen auton sylintereissä pitäisi olla, jos ajettu n.100.000km?

Kiitos!
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

Trionic 5 on mottorinohjausjärjestelmä ja DI-kasetti on sytkäkasetti, joka sijaitsee moottorin "päällä"

Maptun, speedparts, nordic, sqr jne... onhan noita

Kyllä se orkkis kasetti passaa.

Viriohjelma tulee moottorinohjaus boksiin, joka sijaitsee akvaariossa, eli siinä tuulilasin ja konepellin välissä olevan muoviritilän alla.

Eipä sitä päällepäin huomaa. tai ainakaan pitäis.
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Puristukset tosi lähellä uuden auton vastaavia noilla kilometreillä , jos on vähänkään vaihdettua öljyjä.

HAKU -toiminnolla löydät paljon kirjoittelua viriseteistä

Itse asioin Pro-carservicen kanssa ,koska asiakaspalvelu on loistavaa. Täysin päinvastainen kokemus on eräästä Karjalassa sijaitsevasta yhdenmiehen yrityksestä.
Vastaa Viestiin