SP:n kanssa ongelmia?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

SP:n kanssa ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Joku saattaa muistaa, että kirjoitin taannoin valituksen SP toiminnasta Euroopan kuluttaja-asiamihelle. Eilen sain oheisen vastineen


Dear Olli,

Konsument Europa has received your complaint regarding your problems with SP. As I understand it, you and SP have finally come to an agreement that you shall upgrade your ECU to the "next level" and that you will get a ** % discount on the price. The problem now is that they do not deliver as agreed. If you have a written delivery date, the next step would be to write to the company explaining that the date for delivery has expired and that you give them a last chance to deliver within a certain time. If the company does not fulfil their duty there is a possibility to buy the goods elsewhere and claim the price difference from SP.

If you can not find an agreement with SP, the last step would be to have the case assessed by Allmänna reklamationsnämnden, The National Board for Consumer Complaint.

Kind regards,

Pär Wikingsson
Konsument Europa
Par.Wikingsson@konsumenteuropa.se


Eli jos oikein ymmärsin niin sovitun toimitusajan jälkeen kirjoitetaan valitus ja annetaan hieman armonaikaa. Jos tavara ei edelleenkään tule voi sen ostaa muualta ja laskuttaa erotuksen SP:ltä. Mun omalla kohdalla nämä kriteerit ovat täyttyneet jo useasti, samoin TS:llä.

Mun oma "case" taitaa olla tältä erää suljettu, mutta tietääkseni usealla on vielä tavarat sisällä. Yrittänyttä ei laiteta :)
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Loka 28, 2003 09:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SP:n kanssa oglemia?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Eli jos oikein ymmärsin niin sovitun toimitusajan jälkeen kirjoitetaan valitus ja annetaan hieman armonaikaa. Jos tavara ei edelleenkään tule voi sen ostaa muualta ja laskuttaa erotuksen SP:ltä. Mun omalla kohdalla nämä kriteerit ovat täyttyneet jo useasti, samoin TS:llä.

Mun oma "case" taitaa olla tältä erää suljettu, mutta tietääkseni usealla on vielä tavarat sisällä. Yrittänyttä ei laiteta :)
Jep, mutta tässä on juuri se huono puoli, että PCS:llä ei ole olemassa minkäänlaista kirjallista jälleenmyyntisopimusta SP:n kanssa, puhumattakaan jossa olisi määritelty mitään tavarantoimitus-deadlineja. Eli periaatteessa SP vois olla aika vahvoilla tossa asiassa. Tosin jos he ovat antaneet kirjallisesti tavaroiden toimituspäivän, niin sen jälkeen he olisivat kusessa.

Suomen lain mukaan asiakkaan on annettava kauppiaalle kohtuullinen aika huomaamansa virheen korjaamiseen ja mun mielestä tuo kohtuullinen aika on noin kaksi viikkoa. Vigge ja mä ventattiin noita meidän kamoja neljä kuukautta, joten aikakriteeri ainakin täyttyi :wink:

On helppoa olla jälkiviisas, mutta täytyy tässä nyt jälkiviisaasti todeta, että jos mä olisin peruuttanut SP:n tilauksen "jo" kesäkuussa ja tilannut Maptunilta, niin mun auto olisi tod.näk. jo ollut "iskukunnossa" lähes koko kesän. Tosin tossa SP:n tilauksen perumisessa ja Maptunilta tilaamisessa mä hävisin sievoisen summan rahaa :evil: En ole vielä laskenut kuinka paljon ja taitaa olla parempi, etten laskekaan, ettei tuu paha mieli 8O

Mitä tästä opimme? No ainakin sen, että jos SP:n toiminta jatkuu entisellään, niin mä en tilaa sieltä yhtään mitään. Kaikki kunnia PCS:n Rikulle ja Petelle, joiden syytä tämä soppa ei todellakaan ole, mutta jos mä vastaisuudessa tilaan jotain virikamaa (lähinnä softaa), niin tilauksen saavan firman nimi on Maptun. Hinta on kylläkin kalliimpi, mutta palvelun taso ja tavaratoimitusten pitävyys ajavat asiassa hinnan edelle.

Katsotaan nyt, miten PCS:n ja SP:n businesspartnership tulevaisuudessa toimii. Jos se ei ala toimia, niin sitten kyllä kannattaisi vaihtaa tavarantoimittajaa ASAP, koska toi odottelu SP:n toimien selkiytymiseksi (jos sellaista nyt koskaan tapahtuu) tuottaa taloudellista vahinkoa firmalle (PCS:lle), jolle ainakin itse toivoisin pelkkää menestystä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Eipä kuulu mitään

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eipä ole omasta boksistani kuulunut mitään.

Saanko lainata teksitiäsi joiltakin osilta seuraavaan E-mailiin SP:lle. Näyttäisi olevan virallisia kommentteja, joten luulisi saavan myös jotakin vastinetta SP:n suunnalta.

Seuraavaksi kyllä pyrin lähestymään virallisia teitä, jos vielä pitävät SP:llä mykkä koulua, jotta saan edes jonkun valmistajan boksin autooni.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eipä kuulu mitään

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000LPT kirjoitti:Eipä ole omasta boksistani kuulunut mitään.

Saanko lainata teksitiäsi joiltakin osilta seuraavaan E-mailiin SP:lle. Näyttäisi olevan virallisia kommentteja, joten luulisi saavan myös jotakin vastinetta SP:n suunnalta.

Seuraavaksi kyllä pyrin lähestymään virallisia teitä, jos vielä pitävät SP:llä mykkä koulua, jotta saan edes jonkun valmistajan boksin autooni.
Taitaisi varmaan olla parasta peruuttaa tuo SP:n tilaus, kun tosta hommasta ei näytä tulevan mitään.

Sitten täytyis vaan päättää, että mistä muualta tuon boksin vois tilata.

Itse suosittelen Maptunia, jolla on tosi hyvät tuotteet. Olen myös kuullut positiivisia juttuja SQR:stä, joilla on ainakin edulliset hinnat:

Maptun steg 1:t 9000LPT:lle:
http://www.maptun.com/9000_150_1.php?link=9000_150_1
http://www.maptun.com/9000_170_1.php?link=9000_170_1

SQR steg 1:t 9000LPT:lle:
http://www.sqr.se/produkter/9000/150s1.htm
http://www.sqr.se/produkter/9000/170s1.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Olisin perunut

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olisin perunut jo moneen kertaan, mutta kun boksi on ollut minulla jo 3kk verran ja rahat on SP:llä. Sovitttiin viime syksynä (Auto nyki osakaasulla), että he tarkastaisivat boksin toiminnan ja lähettäisivät takaisin. Heille piti tulla samanlainen auto asennuksiin, jolla he testaisivat kyseisen boksin. Boksi tuli takaisin viime keväänä "testattuna" ja kaukki oli OK, mutta se ei enää toiminutkaan mun autossa. Ei edes Tech 2:lla saatu yhteyttä boksiin ja kaikki sähkövermeet konehuoneessa touhusivat mitä tykkäsivät. En ole ennen kuullut sellaista sirkusta Saabin konehuoneesta.

Eli olen lähettänyt jo rahat takaisin vaateen, mutta kun eivät tunnu reagoivan hyvällä niin kai se on sitten pikkuhiljaa lähettävä kuluttaja viranomaisten kautta perimään rahoja takaisin, jotta saa pistää tilauksen seuraavaan puulaakiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ai joo, mä unohdin tuon asian täysin :oops:

Onko tuo boksi muuten hommattu PCS:n kautta?
PCS:hän voisi pidättää sun boksisi suuruisen summan SP:n laskuista ja näin antaa rahat sulle takaisin.

Veikkaisin, että SP ei pahemmin riemastuisi tuosta järjestelystä, mutta mitäs sitten :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Eipä ole

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

On keretty hommaamaan jo viime kesänä (2002), joten en viitsi sotkea Rikua tähän soppaan.

PS. On se kumma jos ei ala vastauksia tulla, kun laitoin kaikkiin SP:n sivulla esitettyihin osoitteisiin kyselyn, että ollaanko vielä hengissä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Eipä ole

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000LPT kirjoitti:On keretty hommaamaan jo viime kesänä (2002), joten en viitsi sotkea Rikua tähän soppaan.

PS. On se kumma jos ei ala vastauksia tulla, kun laitoin kaikkiin SP:n sivulla esitettyihin osoitteisiin kyselyn, että ollaanko vielä hengissä.
Voit vapaasti lainata tota mun postaamaa tekstiä, tai sitten ota suoraan yhteyttä tohon kaveriin jonka nimi on siinä alla. Itse ajattelin kirjoittaa tolle hemmolle koko mun paskasen tarinan, vaikka se nyt kuitenkin on jo ohi. Pyydän häntä ottamaan yhteyttä SP:hen ja esittämään heille "neuvoja" siitä miten businesta pitäisi hoitaa ettei asiakkaat hypi silmille.

TÄNÄÄN SAIN VIHDOIN STAGE III SETIN, YHTEENSÄ 6KK MENI TÄHÄNKIN SOPAAN :evil:

Kun kirjoitat sinne, lähetä maili niin monee kertaa kunnes joku vastaa. Saattaa vaatia toistoa ja toistoa, mutta yhteys pitää saada auki.
Ja kun saat yhteyden voit osoittaa kysymykset henkilökohtaisesti ko. hemmolle tod näk Peter tässä tapauksessa. Ja jos ensimmäiseen mailiin kommentoidaa mitä sattuu niin kannattaa ottaa kovat keinot käyttöön. Uhkauksia, kuluttaja-asiamies cc:ski jne. Yritä toki saada viesti perille, että olet tosisaan tämän jutun kanssa etkä kirjoita vain pelkästä kirjoittamisen ilosta.

Lykkyä tykö sitä varmasti tarvitaan
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Ihan sormia syyhyttää jos mun auton päästöt palaavat hyväksyttävälle tasolla vaihtamalla orkkis-katin takaisin paikalleen. Ostin ja asennutin nykyisen katalysaattorin Speedpartsilla helmikuussa joten heidän on aika turha vedota asennusvirheisiin :D :D
Ainakin aion vaatia takuuta katalysaattorilleni. No tää voi olla turhan aikaista kun vielä katti ei ole osoittautunut syylliseksi...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eipä ole

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:TÄNÄÄN SAIN VIHDOIN STAGE III SETIN, YHTEENSÄ 6KK MENI TÄHÄNKIN SOPAAN :evil:

Kun kirjoitat sinne, lähetä maili niin monee kertaa kunnes joku vastaa. Saattaa vaatia toistoa ja toistoa, mutta yhteys pitää saada auki.
Ja kun saat yhteyden voit osoittaa kysymykset henkilökohtaisesti ko. hemmolle tod näk Peter tässä tapauksessa. Ja jos ensimmäiseen mailiin kommentoidaa mitä sattuu niin kannattaa ottaa kovat keinot käyttöön. Uhkauksia, kuluttaja-asiamies cc:ski jne. Yritä toki saada viesti perille, että olet tosisaan tämän jutun kanssa etkä kirjoita vain pelkästä kirjoittamisen ilosta.

Lykkyä tykö sitä varmasti tarvitaan
Ensinnäkin onneksi olkoon :!: Kuva Kuva

Mun asiani SP:n kanssa ei koskaan edennyt siihen pisteeseen, että olisin saanut kamani :cry: Eikä siinä näyttänyt mitkään uhkaukset tepsivän, vaikka kirjoittelin niitä ruotsiksi firman toimitusjohtajalle, joka kiisti kaikki heihin kohdistuvat syytökset :evil: Uhkailin kuluttaja-asiamiehillä jne., mutta eipä näyttänyt tepsivän :evil:

Odottelen edelleen Maptunin lähetystä, koska IC ei taida olla vieläkään valmis johtuen IC:n valmistajan alihankkijan myöhästyneistä osista :evil: No toivotaan, että ensi viikolla on autossa kaikki tilaamani lelut kiinni. Olis kuitenkin kiva testata sitä, ennen kuin tarvii alkaa vaihtamaan talvirenkaita alle.

Sen verran toi SP:n toiminta v :evil:t :evil: ttaa, että tekis mieli kirjoittaa naseva kirjoitus STCS:n palstalle SP:n aktiviteeteistä ja eritoten varoittaa ihmisiä eräistä heidän myymistään tavaroistaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jokohan nyt

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mahtaisinkohan jo pikkuhiljaa saada boksini takaisin. Suostuivat jo vastaamaan ja varmistivat tiedot/numerokoodit autosta ja boksista.

Odotus jatkuu...

Olivat muuten jopa pahoillaan ja sanoivat syyksi henkilöstö vaihdokset, joten olisiko sittenkin osa väestä lähtenyt, kuten huhut kiertää?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jokohan nyt

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000LPT kirjoitti:Olivat muuten jopa pahoillaan ja sanoivat syyksi henkilöstö vaihdokset, joten olisiko sittenkin osa väestä lähtenyt, kuten huhut kiertää?
Pitää paikkansa. Jengi on mitä ilmeisimmin vaihtunut tuolla SP:llä. Ilmeisesti jokainen on tehnyt hommaansa melko itsenäisesti, eivätkä toiset ole olleet aivan perillä, mitä asiakas on jonkun toisen henkilöstöön kuuluvan kanssa sopinut.

Se huono homma tässä vaan on, että SP:n sekoilua on jatkunut nyt ainakin vähän yli 4 kuukautta :evil: Olis kyllä voinut ajoissa ilmoittaa, että heillä on henkilöstövaihdoksesta johtuvia ongelmia / resurssipulaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

En tiedä Ruotsalaista käytäntöä kuluttaja-asiamiehen suhteen, mutta Suomessa kuluttaja-asiamiehellä ei ole valtaa. Asia voi mennä kuluttajavalituslautakuntaan, joka vuoden kuluttua kehoittaa firmaa tekemään niin kuin kuuluu. Olen havainnut paremmaksi vaihtoehdoksi sanoa suoraan (ja olla valmis toteuttamaan, jos kerran on oikeassa!), että esim. joko selvitätte tämän viikon aikana tämän asian valmiiksi, tai maanantaina tulee haaste. Jos firma on väärässä, mahd. oikeudenkäynti ja siistä tuleva julkisuus on takuulla pahempaa kuin kuluttaja-asiamihen musta lista.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Rimuli kirjoitti:En tiedä Ruotsalaista käytäntöä kuluttaja-asiamiehen suhteen, mutta Suomessa kuluttaja-asiamiehellä ei ole valtaa. Asia voi mennä kuluttajavalituslautakuntaan, joka vuoden kuluttua kehoittaa firmaa tekemään niin kuin kuuluu. Olen havainnut paremmaksi vaihtoehdoksi sanoa suoraan (ja olla valmis toteuttamaan, jos kerran on oikeassa!), että esim. joko selvitätte tämän viikon aikana tämän asian valmiiksi, tai maanantaina tulee haaste. Jos firma on väärässä, mahd. oikeudenkäynti ja siistä tuleva julkisuus on takuulla pahempaa kuin kuluttaja-asiamihen musta lista.
Taitaa olla sama homma noiden kuluttaja-asiamiesten kanssa maasta riippumatta. Suosituksiahan ne vaan antaa, mutta jotkut firmat saattavat pelästyä ja tehdä niin kuin sanotaan.
#1730
500whp.net member
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Saa nähdä palkitaanko 2kk odotus vihdoin alkuviikosta sillä kun soitin torstaina (9.10) procarille niin sanoivat että SP:ltä on lähtemässä iso lähetys samana päivänä tai perjantaina ja se olisi maanantaina tai tiistaina suomessa! SP: Riku anoi ymmärtää että minunkin kamat saattaa todennäköisesti nyt sitten olla tulossa joten omasta ja procarin puolesta odotan nyt innolla jos SP olisi vihdoin palkinnut odotuksen ja pääsis vielä testaamaan noita osia ennen ajonestopulverin maahan satamista 8O
Vastaa Viestiin