Minusta tuli juuri vm -04 saab 93 aeron onnellinen omistaja ja tarkoituksena olisi ottaa vielä hieman tehoja irti koneesta lastuttamalla se.
Koska auto on ensimmäinen Saabini ja ylipäätään ensimmäinen yli 200 hevosvoimainen autoni olisinkin ammatti saabistien/tuunaajien neuvojen tarpeessa eli:
1.Kannattaako ostaa kokonaan uusi moottorinohjausyksikkö vai onko mahdollista uudelleen ohjelmoida vanha lastu?
2.Jos ostan uuden lastun mistä saan parhaan hinta-laatu-suhteen?
3.Kestääkö Aeron normi vaihdelaatikko lisätehot?
4.Onko jotain muuta mitä tarvitsisi ottaa huomioon lastuttaessa autoani?
Saab 93 Aero Lastutus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Sulla kait tossa 210hp 2.0 kone?
itellä BSRn stage 3 ja vakio laatikko ja kytkin.
Ajanut noin 8tkm noilla ja hyvin kestänyt ja penkissä tuli 264hp ja 456nm eli ihan kiitettävästi.
Stage 1 toho sun koneeseen ois saatavilla tästä.
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=610
itellä BSRn stage 3 ja vakio laatikko ja kytkin.
Ajanut noin 8tkm noilla ja hyvin kestänyt ja penkissä tuli 264hp ja 456nm eli ihan kiitettävästi.
Stage 1 toho sun koneeseen ois saatavilla tästä.
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=610
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Kytkimestä
En tiedä paljonko noi SS/SC:n kytkimet kestää, mutta ainakin näissä vanhemmissa 01-02 vakio kytkin ei kestä kuin 350Nm. Itsellä(kytkimellä ajettu n. 58tkm) luisti viileällä kelillä jo puolikaasulla 1 ja 2 vaihteilla, Maptunin Steg3:sella, jonka pitäisi antaa 370Nm.
Jos vakiokytkin ei ala noilla väännöillä luistaan, niin on kaksi mahdollisuutta:
1. autosssa ei ole vakiokytkintä
2. moottorista ei tule paljon yli 350 Nm vääntöä
Kohtuu luotettavat dynoluvut tulee Hariselta (Vauhdinmaailma testi 6/2004).
Jos vakiokytkin ei ala noilla väännöillä luistaan, niin on kaksi mahdollisuutta:
1. autosssa ei ole vakiokytkintä
2. moottorista ei tule paljon yli 350 Nm vääntöä
Kohtuu luotettavat dynoluvut tulee Hariselta (Vauhdinmaailma testi 6/2004).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
peinu kirjoitti:Nugella kyseessä ihan eri auto. eli vm. 01-02
03- on kyseessä jo sport sedan ihan eri koneella ja lootalla.
kattelin vaa tuolt bsrn sivuilt niin vm 2004 ois viel 210hp 2.0 :O
Ja tiesin et on kyseessä SS anoin vaa vähän suuntaa antavaa tietoo.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ