Saab 93 Aero Lastutus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
LowPro
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 23:05

Saab 93 Aero Lastutus

Viesti Kirjoittaja LowPro »

Minusta tuli juuri vm -04 saab 93 aeron onnellinen omistaja ja tarkoituksena olisi ottaa vielä hieman tehoja irti koneesta lastuttamalla se.
Koska auto on ensimmäinen Saabini ja ylipäätään ensimmäinen yli 200 hevosvoimainen autoni olisinkin ammatti saabistien/tuunaajien neuvojen tarpeessa eli:

1.Kannattaako ostaa kokonaan uusi moottorinohjausyksikkö vai onko mahdollista uudelleen ohjelmoida vanha lastu?
2.Jos ostan uuden lastun mistä saan parhaan hinta-laatu-suhteen?
3.Kestääkö Aeron normi vaihdelaatikko lisätehot?
4.Onko jotain muuta mitä tarvitsisi ottaa huomioon lastuttaessa autoani?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Sulla kait tossa 210hp 2.0 kone?

itellä BSRn stage 3 ja vakio laatikko ja kytkin.
Ajanut noin 8tkm noilla ja hyvin kestänyt ja penkissä tuli 264hp ja 456nm eli ihan kiitettävästi.

Stage 1 toho sun koneeseen ois saatavilla tästä.
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=610
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nugella kyseessä ihan eri auto. eli vm. 01-02

03- on kyseessä jo sport sedan ihan eri koneella ja lootalla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja testing1 »

En tiedä paljonko noi SS/SC:n kytkimet kestää, mutta ainakin näissä vanhemmissa 01-02 vakio kytkin ei kestä kuin 350Nm. Itsellä(kytkimellä ajettu n. 58tkm) luisti viileällä kelillä jo puolikaasulla 1 ja 2 vaihteilla, Maptunin Steg3:sella, jonka pitäisi antaa 370Nm.
Jos vakiokytkin ei ala noilla väännöillä luistaan, niin on kaksi mahdollisuutta:
1. autosssa ei ole vakiokytkintä
2. moottorista ei tule paljon yli 350 Nm vääntöä

Kohtuu luotettavat dynoluvut tulee Hariselta (Vauhdinmaailma testi 6/2004).
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

peinu kirjoitti:Nugella kyseessä ihan eri auto. eli vm. 01-02

03- on kyseessä jo sport sedan ihan eri koneella ja lootalla.

kattelin vaa tuolt bsrn sivuilt niin vm 2004 ois viel 210hp 2.0 :O

Ja tiesin et on kyseessä SS anoin vaa vähän suuntaa antavaa tietoo.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

SportSedanissa on silti ihan eri kone ja loota kuin vanhassa 9-3:ssa, vaikka olisikin 2-litrainen Aero.

Eski
LowPro
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 23:05

Viesti Kirjoittaja LowPro »

Onko noissa 01-02 vuoden malleissa toi kytkin sama kun näissä -03 lähtien? Vai kannattaako lastuttaessa harkita myös kytkimen vaihtoa?
Vastaa Viestiin