BSR

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
dera
"Kaasari"

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja dera »

Vigge kirjoitti:Parit caset on eri foorumeilla tullu vastaan, missä BSR on kieltäytynyt supportoimasta asiakasta jos auton rauta ei just se mitä sivuilla lukee. Esim jos autossa esim väärän valmistajan 3" ränni.

Debil tuotteista ois kyllä kiva saada vähän kättä pidempää näytille, kun sitä ei niin hyvää juttua on tullut myös valitettavasti vastaan. Toki kukin laittaa autoonsa mitä lystää ja millä lupauksilla. Esim tällä palstalla ei tarvitse mennä kovin pitkälle ajassa taaksepäin kun viimeksi eräs toinen iso softa talo tarjosi kuraa en nyt muista kenelle. Sveduista löytynee myös hyvää settiä Powerchip nimisestä firmasta, jolla piti myös olla "homma hanskassa", vaan eipä ollut. Tällä nyt en tarkoita sitä että Debilin saab tuotteet olisivat automaattisesti kuraa, kunhan vain kehoitan varovaisuuteen uusien toimijoiden kanssa etenkin silloin kun kokemuksia on vähän/ ei yhtään.
On varsin ymmärrettävää, että "uuden" toimijan touhut aina herättää kysymyksiä. Siksi ajattelin tänne tulla vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin. Toimiva yhteys asiakkaan sekä palveluntarjoajan välillä on välttämätöntä kunnollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi. Nuo "ei niin hyvää juttua"-asiat tosin olisi ihan hauska kuulla jotta niihin voisi jotain kommentoidakin, koska ainakaan omassa tiedossani ei ole hoitamattomia asioita ohjelmointien tiimoilta?

Minkälaista kättä pidempää kaivataan?
Datariver
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Juu minä soitin tänää ku kaveri haluis tilata rican lastun volvoosa ku on kuullu paljon hyvää ricasta ja pyys mua kimppaa. Ajattelin sitte samalla kysyä kimppatilaus hintaa jos useempiki haluis lähtee mukaa. Tosta BSR:stä oon kuullu paljon ristiriitasta infoo (hyvää että pahaa) ni en välttämättä oo kiinnostunu siitä.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

dera kirjoitti:

On varsin ymmärrettävää, että "uuden" toimijan touhut aina herättää kysymyksiä. Siksi ajattelin tänne tulla vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin. Toimiva yhteys asiakkaan sekä palveluntarjoajan välillä on välttämätöntä kunnollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi. Nuo "ei niin hyvää juttua"-asiat tosin olisi ihan hauska kuulla jotta niihin voisi jotain kommentoidakin, koska ainakaan omassa tiedossani ei ole hoitamattomia asioita ohjelmointien tiimoilta?

Minkälaista kättä pidempää kaivataan?
Noin ens alkuun voisi olla kiva kuulla missä määrin Rican tuotoksia saabeista löytyy lähinnä skadinavian asennukset ja onko suurin makkina-alue, eli ruotsi jätetty tietoisesti pois, kun ko. maan turboforumin haku ei tuota yhtään hittiä, kuin ei myöskään haku muillaakaan yleisillä foorumeilla.

Mitä muita kun bulkki-lastuja on saabin työnnetty ja millä tuloksin? Löytyykö näistä vähän enemmän muokatuista autoista mitään netistä? Kysyn lähinnä siksi, että mainitsit että tuki löytyy custom toiminnalle, mutta missä menee raja? Ko. aspekti antaa myös syvyyttää kuinka syvällisesti softan tekijä tuntee Trionicin salat. Toki pelkkä tieto, että on tehty ei vielä kerro hirveästi mitään jos ei ole osoittaa autoa mihin muutokset on tehty.

Tominta Suomessa kattaa mitä? Pelkästään softan uppottamisen purkkiin vaiko jotain muutakin? Jos muuta niin mitä? Kuinka syvällisesti olet itse ollut baasien kanssa tekemisissä, eli löytyykö apuja jos asiakas joutuu vaikeuksiin autonsa kanssa virityksen jälkeen, vai odotellaan vastuksia vain "sylttytehtaalta"?

Kättä pidempi:
mitä enemmän sitä parempi periaatteella. Toki omat softan toimivuuden mittarit yliajaa varmaan 99% muiden ihmisten tarpeista, mutta kivahan se on tietää miten ne pelit aikuisten oikeasti toimii verrattuna siihen miten bilikka tehtaan softalla toimii.

Ja mitä tulee muiden autoihin, niin en niihin ota kantaa mutta etköhän sinä itse tiedä kenen kanssa olet hommia tehnyt/ jättänyt tekmättä.
500whp.net member
dera
"Kaasari"

Vigge kirjoitti: Noin ens alkuun voisi olla kiva kuulla missä määrin Rican tuotoksia saabeista löytyy lähinnä skadinavian asennukset ja onko suurin makkina-alue, eli ruotsi jätetty tietoisesti pois, kun ko. maan turboforumin haku ei tuota yhtään hittiä, kuin ei myöskään haku muillaakaan yleisillä foorumeilla.

Mitä muita kun bulkki-lastuja on saabin työnnetty ja millä tuloksin? Löytyykö näistä vähän enemmän muokatuista autoista mitään netistä? Kysyn lähinnä siksi, että mainitsit että tuki löytyy custom toiminnalle, mutta missä menee raja? Ko. aspekti antaa myös syvyyttää kuinka syvällisesti softan tekijä tuntee Trionicin salat. Toki pelkkä tieto, että on tehty ei vielä kerro hirveästi mitään jos ei ole osoittaa autoa mihin muutokset on tehty.

Tominta Suomessa kattaa mitä? Pelkästään softan uppottamisen purkkiin vaiko jotain muutakin? Jos muuta niin mitä? Kuinka syvällisesti olet itse ollut baasien kanssa tekemisissä, eli löytyykö apuja jos asiakas joutuu vaikeuksiin autonsa kanssa virityksen jälkeen, vai odotellaan vastuksia vain "sylttytehtaalta"?

Kättä pidempi:
mitä enemmän sitä parempi periaatteella. Toki omat softan toimivuuden mittarit yliajaa varmaan 99% muiden ihmisten tarpeista, mutta kivahan se on tietää miten ne pelit aikuisten oikeasti toimii verrattuna siihen miten bilikka tehtaan softalla toimii.

Ja mitä tulee muiden autoihin, niin en niihin ota kantaa mutta etköhän sinä itse tiedä kenen kanssa olet hommia tehnyt/ jättänyt tekmättä.
Rica ei ole mitenkään erityisen tunnettu täällä Skandinaviassa. Keski-Euroopassa sekä Englannissa tuotteilla on vankka jalansija. Yksittäisiä autoja minulla ei ole esittää custom-puolella Saabien osalta. Muiden merkkien kohdalla vaikka kuinka, myös täältä kotosuomesta.
Tuo custom-softan teko on asia erikseen, olisi kai pitänyt siitä olla vain hiljaa. Totesin vain, että se on mahdollista.

Muiden palveluiden osalta meillä on täysin varusteltu autokorjaamo käypäisin testerilaittein, joilla mahdollisten vikojen etsintä jne onnistuu saman katon alla. Samoin pienet softan muokkaukset tarpeen mukaan voin tehdä.

Tuosta loppuvihjauksesta kuulisin tarkemmin lisää, vaikka privana tai täällä, koska en kyllä yhdistä, mitä tuolla ajat takaa?
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

dera kirjoitti:
Rica ei ole mitenkään erityisen tunnettu täällä Skandinaviassa. Keski-Euroopassa sekä Englannissa tuotteilla on vankka jalansija. Yksittäisiä autoja minulla ei ole esittää custom-puolella Saabien osalta. Muiden merkkien kohdalla vaikka kuinka, myös täältä kotosuomesta.
Tuo custom-softan teko on asia erikseen, olisi kai pitänyt siitä olla vain hiljaa. Totesin vain, että se on mahdollista.
otetaan uudestaan, kun tuosta vastauksesta en suoraan löydä vastausta alkuperäiseen kysymykseeni, eli missä määri RICA tuotteita baaseista löytyy?
Kun puhut että Ricalla on vankka jalansija Keski-Euroopassa ja Englannissa, niin oletan että puhut muista kuin saabeista, sillä RICA ei Eurooppa foorumeilla, kuten Saabcentral, SaabScene, Saabclub.nl jne läsnäolollaan loista. Sitä oletusta en ainakaan itse olisi valmis tekemään, että ko. firman "lastuilla" ajavat eivät näillä foorumeilla kirjoittelisi.
dera kirjoitti: Samoin pienet softan muokkaukset tarpeen mukaan voin tehdä.
kyse baaseista vaiko muista, jos baasit niin onko tehty?
dera kirjoitti: Tuosta loppuvihjauksesta kuulisin tarkemmin lisää, vaikka privana tai täällä, koska en kyllä yhdistä, mitä tuolla ajat takaa?
Niin mitään en vihjannut kunhan vain totesin että varmaan tiedät itse keiden kanssa ole tekemisissä ollut ja mitä on saatu tehtyä ja mitä ei, ei sen enempää.

Ehkä se kenkä joilla se on hiertänyt liittyy enemmänkin tuohon ulosannin muotoon, mistä hyvä esimerkki edellisessä viestissäsi, eli ensin löytyy mutta tarkemmin kysyttäessä ei löydykkään. Lukemalla esmes kotimaisia volvo foorumeita voisi helposti tulla siihen tulokseen että teiltähän (RICAlta) löytyy softa oli rauta/ tarve käytännössä mikä hyvän samoin ECUn tyyppi, mutta miten sitten on asian laita jos ja kun näitä kaikkia pitäisi toimittaa?

Tällä nyt en hae mitään muuta takaa kuin sitä, että toisessa viestissä ehdotellaan (tyrkytetään) kimppaa kymmennelle ilman että olisi sen vertaa tekstiä viitsinyt raapia kasaan aiheen tiimoilta, että miksi teidän pulkkaan kannattaisi hypätä, kun tuttuja ja "turvallisia" vaihtoehtoja on tarjolla läjäpäin. Turhan monella kustannukset on se suurin draiveri ja "markkinahintaa" halvemmalla myynti tuo varmasti kauppoja, mutta kuten tiedetään baasin moottorinohjaus etenkin T7 ei niin toiminnalta kuin arkkitehtuuriltaan muistuta käytännössä mitään markkinoilla olevaan ECUa ja sen sorkkiminen onnistuneesti on usealta jäänyt tekemettä lupauksista huolimatta.
500whp.net member
Datariver
"Tuplakaasari"

Ajattelin vain, että jos tilaamme kimpassa lastuja/ppc boxeja olisimme saaneet halvemmalla. Itse en tiedä Ricasta mitään mutta luotan kaveriini mikä on kyseisen valmistajan lastua ostamassa. Kovasti tuota ricaa tuolla netissä on kehuttu niin tuskin tekisi sitten ihan kuraa yhteen automalliin jos muissakin toimii. Onhan sitten vaihtoehtoina maptun ja nordic muttei niiltä taas löytynyt kaverini autoon sopivaa.
Saab 9-3 SS

jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Koko homman pointti taisi olla se, että lähes kaikissa yleisissä eurooppalaisissa automerkeissä käytetään Boschin moottorinohjauksia (Motronic), joiden muokkauksesta on monella firmalla paljon kokemusta ja se tunnetusti on onnistunut helposti.

Saabin tapauksessa etenkin Trionic 7-moottorinohjauksen ollessa kyseessä on Saabin täysin oma tuote joka on huomattavan erilainen ja haastavampi virittää. Monet viripuljut ovat näihin yrittänet custom-softia ja aika perus stagejakin tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Jos kerran jo pitkään Saabien kanssa tekemisissä olleilla firmoillakin on ongelmia ja työn laatu vaihtelee, niin on vaikea uskoa että se onnistuisi tuosta vain joltakin Saabeja tuntemattomalta firmalta. Asia on siis tässä tapauksessa juuri niin, että muiden "helpompien" automerkkien viritysmenestyksestä ei voi vielä johtopäätöksiä vetää.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dera
"Kaasari"

Vigge kirjoitti: otetaan uudestaan, kun tuosta vastauksesta en suoraan löydä vastausta alkuperäiseen kysymykseeni, eli missä määri RICA tuotteita baaseista löytyy?
Kun puhut että Ricalla on vankka jalansija Keski-Euroopassa ja Englannissa, niin oletan että puhut muista kuin saabeista, sillä RICA ei Eurooppa foorumeilla, kuten Saabcentral, SaabScene, Saabclub.nl jne läsnäolollaan loista. Sitä oletusta en ainakaan itse olisi valmis tekemään, että ko. firman "lastuilla" ajavat eivät näillä foorumeilla kirjoittelisi.
Itse olen lastuttanut 4 Saabia, muualla Suomessa tiedän tehdyn parisen kymmentä.
Vigge kirjoitti: kyse baaseista vaiko muista, jos baasit niin onko tehty?
Ne Trionicin kartat, mitä olen katsellut, ovat olleet kohtuu yksinkertaisia, joten eipä sen muokkauksessa (huom, puhuin pienestä hienosäädöstä, en kokonaisen softan teosta!) ole ongelmaa.
Viggen kirjoitti:
Tällä nyt en hae mitään muuta takaa kuin sitä, että toisessa viestissä ehdotellaan (tyrkytetään) kimppaa kymmennelle ilman että olisi sen vertaa tekstiä viitsinyt raapia kasaan aiheen tiimoilta, että miksi teidän pulkkaan kannattaisi hypätä, kun tuttuja ja "turvallisia" vaihtoehtoja on tarjolla läjäpäin. Turhan monella kustannukset on se suurin draiveri ja "markkinahintaa" halvemmalla myynti tuo varmasti kauppoja, mutta kuten tiedetään baasin moottorinohjaus etenkin T7 ei niin toiminnalta kuin arkkitehtuuriltaan muistuta käytännössä mitään markkinoilla olevaan ECUa ja sen sorkkiminen onnistuneesti on usealta jäänyt tekemettä lupauksista huolimatta.
Tarkennan nyt tähän, minä en ollut tässä kimppa-asiassa aloitteellinen. Minulta kysyttiin mahdollisuutta tälläiseen kimppatilaukseen, joten tulin vain vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin asian tiimoilta. Ajattelin, että se antaisi positiivisen vaikutelman, en odottanut tälläistä reaktiota. Mikäli kimppatilaus ei herätä mielenkiintoa, niin silloinhan se jää toteutumatta, yksinkertaista. Ihmettelen vain hyökkäävää asennettasi.

Pulkkaan hyppääminen on aina oma päätös, siihen en voi vaikuttaa. Suomessa Rican piristämiä autoja liikkuu satoja, sekä bulkkisoftalla, että customoidulla. Yhtään softaa ei olla "otettu takaisin" (vaikka kaikki olen myynyt tyytyväisyystakuulla).
Lisäksi mielestäni se tuo lisäturvaa, että meillä on kaikki edellytykset tehdä tarvittavat diagnoosit mahdollisten vikatilanteiden varalta. Tämä ei taida toteutua kaikkien lastukauppiaiden kohdalla. Volvoihin meillä on käytössä Volvon oma VIDA-diagnostiikkaohjelmisto, sekä muihin merkkeihin Opus CMT, joka toimii Saabien kanssa melkoisen hyvin.
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ottamatta kantaa siihen millä firmalla on parhaat viritykset niin tässä on hyvä varmaan erottaa jokaiselle sopiva perusviritys (steg1 PPC tai vastaava). Sitten on niitä, jotka haluavat enemmän eli pelkät peruslastut eivät enää riitä. Näitä ihmisiä on huomattavasti vähemmän kuin perusvirillä ajavia. Silloin vaaditaan viritysfirmaltakin jo enemmän ja samoin ostajaltakin, että tietää mihin on ryhtymässä.

Itse suhtaudun ainakin positiivisesti uusiin viripalikoiden tarjoajiin. Olisihan se tylsää, että tarjolla olisi vain yhden firman tuotteita. Muiden kokemuksia on tietenkin hyvä lukea, mutta yksi huono kokemus jostain viristä ei kerro totuutta asiasta. Itse olen ajellut BSR:llä eikä valittamista ole ollut vaikka BSR:kin on oikein kunnolla moitittu.

Vaikka tuotteen tarjoajalla on vastuu tuotteistaan niin viimekädessä ostaja kantaa sen lopullisen vastuun varsinkin kun puhutaan auton ominaisuuksien (tehon jne.) lisäämisestä.

Suurimmalle osalle ihmisistä, jotka haluavat muuttaa autonsa ominaisuuksia, riittää se peruspaketti ja taas niille, jotka haluavat autostaan paljon enemmän irti joutuvat yleensä selvittämään itse mitä autoon uskaltaa tehdä. Samalla myyjän tietämykseltä vaaditaan myös enemmän.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Datariver
"Tuplakaasari"

Jep. Ite ainakin aattelin ton rican ppc boxin hommata ku kimppakin jo menossa. Voin sitten ilmotella kun on asennettu ja penkitetty että miten meni ja miltä tuntuu.
Saab 9-3 SS

jallu68
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja jallu68 »

:evil: Mulla on ittellä 9000 CSE 2,3 Turbo -98. Kyselin kesällä eri "viripajoista" lisätehoja. Moni tuntu olevan melko varovainen Saabin softien kanssa. Uudemman mallin ecu:lla varustettuun autoon sai tehoja ainakin EMJ-powerilta. Alkup. 225hv/342Nm. Nyt pitäis löytyä n.260-270hv/+400Nm. En tiedä todellisia tehoja,mutta perstuntumalta vois sanoo , että KYLLÄ LÄHTEE! Hinta ei mielestäni ollut paha ja palvelu oli mallikasta toimivuustakuineen. Kulutus tosin nousi n.0,5l/100km. Nyt tarttee vaan ootella ja kattella,kuinka pelit kestää. :twisted:
siffonen
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja siffonen »

saattaa olla vähän ot:

Auto on 9-5 2.3t vm.98. Nyt on bsr:n steg 3 + ic keulalla ja gt28rs. Keväällä autoon tulee maptunin ohjelma sekä suuttimet ja bensapumppu eli bsr:n ohjelma sekä se ilmaputki jäisi lojumaan varastoon. Onko mahdollista myydä tuota boksia ja ppc:tä? tai voinhan sen myydä mutta toimiiko se toisen autossa?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Datariver
"Tuplakaasari"

Ppc:t on mielestäni autokohtaisia. Muutenhan yhdellä boxilla voisi päivitellä kaikkien tuttujenkin autot.
Saab 9-3 SS

Vastaa Viestiin