H-moottorin poraaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

H-moottorin poraaminen

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Onko tosiaan nuin, että H-moottoria ei voi porata 94mm? Oli 94mm männillä tommonen kone ja nyt ilmeni, että loki halki. Pikkasen napauttamalla mureni lohkon seinämä ja paksuus 1mm:n luokkaa?!?

B-mosaa on iät ajat porattu 94 jopa 95,5 asti mut ei kai tuota H-konetta uskalla enää toista porata? Vai onko lohkojen vahvuuksissa eroja?
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: H-moottorin poraaminen

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Mitenkäs on 2.1 koneen kanssa, olisko siinä porausvaraa enemmän, kuin 2,0 koneessa, vai onko ihan sama lohko molemissa?
Kiinnostaisi tietää, kun minulta jää koneenvaihdon yhteydessä tuommonen 2.1 lohko, että voiko sitä vielä porata, vai meneekö sylinterin seinämät liian ohueksi?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: H-moottorin poraaminen

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ekat 2.1:t on porattuja 2.0-lohkoja.

Ei ne 2.1:siksi valetutkaan sen parempia ole.

94mm kuullostaa kyllä aika hurjalta, vaikken minä mistään mitään tiedäkään. Henkilökohtaisesti en menisi yli viimeisen ylikoon, mutta sen takia kai minun autoni eivät kuljekaan ja ennakkoluulottomammat vie päänahat.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin