Vauhtipyörän sorvaaminen?
Vauhtipyörän sorvaaminen?
Onko kukaan sorvaillut oman tonnarin vauhtipyörää? Jos on niin mistä kohti olette sorvailleet ja kuinka paljon? Ajattelin että jos jokusen kilonkin saisi pois tuosta möhkäleestä.
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24612
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
ulkokehältähän noita perinteisesti kevennetään. eli hammaskehän edestä kohti pultin reikiä. harmi ku poistin viikonloppuna kupla projektin kuvat koneeltani. siinä oli malli kuva kevyestä vauhtiksesta olikohan 1.5kg....jokkikseen....heh.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
sieltä ajattelinkin, mutta ajoitus merkit on siellä kehällä. kun kyllähän tuossa kevennettävää riittää, vaaka näytti 17,5kg 

Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
99:iin tuli sorvautettua ammattikoulussa aikoinaan vauhtipyörää, 9kg->7,5kg.
Taustapuolelta otettiin enemmän ja joku milli tais lähteä kytkinpinnastakin.
Taustapuolelta otettiin enemmän ja joku milli tais lähteä kytkinpinnastakin.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
Mites, onko kuinka ogT16 Porukat vauhtiksia muokannut?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
Nostetaas vanha aihe ylös.
Olisiko kellään kuvia kevennetystä 8v H- koneen vauhtipyörästä?Jos ujostuttaa laittaa tänne kuvia niin voipi myös paiskata mailiini
taavi74@gmail.com
Olisiko kellään kuvia kevennetystä 8v H- koneen vauhtipyörästä?Jos ujostuttaa laittaa tänne kuvia niin voipi myös paiskata mailiini

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
ajatuksena on käynyt keventäminen, mutta tuo ogT16 vauhtipyörä on melko kinkkinen saaha sorviin kiinni.Suabisti kirjoitti:Mites, onko kuinka ogT16 Porukat vauhtiksia muokannut?

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
Mitens toi ultrakevyt vauhtipyörä toimii normiajossa ? Saattaa vaatia herkkää kytkin/kaasujalkayhdistelmää ???
Kysyn aidosti tiedonhaluisena, koska tätäkään en teidä
Kysyn aidosti tiedonhaluisena, koska tätäkään en teidä

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
Joo näin ne isot pojat puhuu, että sitkeyttä menetetään kun vauhtipyörää kevennetään. Lisää kierroksia vaan lähtöjä varten.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
Varsinkin sintterikytkimen kanssa tullee kaupunkiajo mielenkiintoiseksi. Taitavan kuskin käytössä kuitenkin järkevä yhdistelmä, koska sintterilevyä ei luistateta ja vauhtipyörä voi olla kevyempi, koska sen ei tarvitse hetkellisesti varastoida luistatuksesta tulevaa lämpöä samoissa määrin.AnttiR kirjoitti:Mitens toi ultrakevyt vauhtipyörä toimii normiajossa ? Saattaa vaatia herkkää kytkin/kaasujalkayhdistelmää ???
Kysyn aidosti tiedonhaluisena, koska tätäkään en teidä
Noissa vakiovauhtipyörissä on yleensä aika reilusti ylimääräistä materiaalia, koska vakioauton on oltava helppokäyttöinen joka kuljettajan käsittelyssä.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
onko kellään kokemusta tai tietoa, uskaltaisko tuosta ogtT16 vauhtipyörästä ottaa takapuolelta jopa 6mm lastun pois? operaation jälkeen vauhtiksen paksuus ois noin 10mm. on nimittäin kohta pyörä sorvissa...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?
no niin. nyt on alkuun kokeilu miten lastu irtoo ogT16 vauhtipyörästä. vaaka näytti ennen operaatiota 9.200kg ja nyt jälkeen 8.250kg
enkä ehtiny ottaa kun parin millin suikaleen takapuolelta
nyt vain kysymys kuuluu, mitä ainetta tää vauhtiksen takapuoli on? todella pehmeä sorvata ja lastu on kuparin/messingin väristä..
enkä ehtiny ottaa kun parin millin suikaleen takapuolelta

nyt vain kysymys kuuluu, mitä ainetta tää vauhtiksen takapuoli on? todella pehmeä sorvata ja lastu on kuparin/messingin väristä..

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...