Vauhtipyörän sorvaaminen?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jarno.O
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 14:47
Paikkakunta: Laitila

Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Jarno.O »

Onko kukaan sorvaillut oman tonnarin vauhtipyörää? Jos on niin mistä kohti olette sorvailleet ja kuinka paljon? Ajattelin että jos jokusen kilonkin saisi pois tuosta möhkäleestä.
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti

- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ulkokehältähän noita perinteisesti kevennetään. eli hammaskehän edestä kohti pultin reikiä. harmi ku poistin viikonloppuna kupla projektin kuvat koneeltani. siinä oli malli kuva kevyestä vauhtiksesta olikohan 1.5kg....jokkikseen....heh.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jarno.O
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 14:47
Paikkakunta: Laitila

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Jarno.O »

sieltä ajattelinkin, mutta ajoitus merkit on siellä kehällä. kun kyllähän tuossa kevennettävää riittää, vaaka näytti 17,5kg :D
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti

- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

99:iin tuli sorvautettua ammattikoulussa aikoinaan vauhtipyörää, 9kg->7,5kg.
Taustapuolelta otettiin enemmän ja joku milli tais lähteä kytkinpinnastakin.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mites, onko kuinka ogT16 Porukat vauhtiksia muokannut?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Nostetaas vanha aihe ylös.
Olisiko kellään kuvia kevennetystä 8v H- koneen vauhtipyörästä?Jos ujostuttaa laittaa tänne kuvia niin voipi myös paiskata mailiini :arrow: taavi74@gmail.com
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Suabisti kirjoitti:Mites, onko kuinka ogT16 Porukat vauhtiksia muokannut?
ajatuksena on käynyt keventäminen, mutta tuo ogT16 vauhtipyörä on melko kinkkinen saaha sorviin kiinni. :? onko tuosta sitten persiässä tuntuvaa eroa jos vauhtipyörä olisikin pari kiloa kevyempi...?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mitens toi ultrakevyt vauhtipyörä toimii normiajossa ? Saattaa vaatia herkkää kytkin/kaasujalkayhdistelmää ???
Kysyn aidosti tiedonhaluisena, koska tätäkään en teidä :P
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo näin ne isot pojat puhuu, että sitkeyttä menetetään kun vauhtipyörää kevennetään. Lisää kierroksia vaan lähtöjä varten.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja protossi »

AnttiR kirjoitti:Mitens toi ultrakevyt vauhtipyörä toimii normiajossa ? Saattaa vaatia herkkää kytkin/kaasujalkayhdistelmää ???
Kysyn aidosti tiedonhaluisena, koska tätäkään en teidä :P
Varsinkin sintterikytkimen kanssa tullee kaupunkiajo mielenkiintoiseksi. Taitavan kuskin käytössä kuitenkin järkevä yhdistelmä, koska sintterilevyä ei luistateta ja vauhtipyörä voi olla kevyempi, koska sen ei tarvitse hetkellisesti varastoida luistatuksesta tulevaa lämpöä samoissa määrin.

Noissa vakiovauhtipyörissä on yleensä aika reilusti ylimääräistä materiaalia, koska vakioauton on oltava helppokäyttöinen joka kuljettajan käsittelyssä.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

onko kellään kokemusta tai tietoa, uskaltaisko tuosta ogtT16 vauhtipyörästä ottaa takapuolelta jopa 6mm lastun pois? operaation jälkeen vauhtiksen paksuus ois noin 10mm. on nimittäin kohta pyörä sorvissa...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Vauhtipyörän sorvaaminen?

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

no niin. nyt on alkuun kokeilu miten lastu irtoo ogT16 vauhtipyörästä. vaaka näytti ennen operaatiota 9.200kg ja nyt jälkeen 8.250kg
enkä ehtiny ottaa kun parin millin suikaleen takapuolelta :twisted:
nyt vain kysymys kuuluu, mitä ainetta tää vauhtiksen takapuoli on? todella pehmeä sorvata ja lastu on kuparin/messingin väristä.. :roll:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Vastaa Viestiin