Nokka koneistamoita?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Nokka koneistamoita?

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Tietääkö kukaan nokka koneistamoita 50 km säteellä helsingistä?

Keravalla olevaan soitin mutta siellä sanoivat että olisivat hukassa jos nokkani sinne toisin. :cry:
Saabiton saabisti
#1470
HRalli
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:38
Paikkakunta: Vantaa

nokka-akselista

Viesti Kirjoittaja HRalli »

GT-Motor Pitäjänmäellä (Helsinkiä) suorittaa nokka-akselien hiontaa. Puh
09-550917.
HRalli
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

GT-Motor on pätevä, suosittelen!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
/-\rtsi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Loka 23, 2004 21:46

Viesti Kirjoittaja /-\rtsi »

R-Koneistus Keravalla, lähellä Hong-Kong tavarataloa.
Harrasteosaaminen (rajoitetussa määrin):
- VAG-konsernin dieselit
- Toyota Starlet (erityisesti K-moottorit)
- IPSC (standard & open -luokat)
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Keravalla olevaan soitin mutta siellä sanoivat että olisivat hukassa jos nokkani sinne toisin.
R-Koneistus Keravalla, lähellä Hong-Kong tavarataloa.
Joo, kiitoksia vain mutta olen jättänyt homman "maqppiin" odottelemaan inspistä kun joutuisi melkein puoli kantta rakentamaan uudestaan (kärjistetysti sanottuna) jos haluan viri nokat i16:eeni.

Mitä ilmeisemmin kupit pitäisi teettää uudet että saa hydraulisensäädön pelaa...
Saabiton saabisti
#1470
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mites ne Maptunin nokat
http://www.maptun.com/webshop/shop.php?kategori=100

Listassa on kyllä 900:kin, mutta ei taida sopia vapariin???
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Catcamssin sport 2:
Nosto: 9.75mm
Asteita: 270

Maptun:
Nosto: 9.5
Asteita 260

Kyllä luulis käyvän.
Hinta vain on ollut koko ajan esteenä...
Saabiton saabisti
#1470
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jatketaas vanhasta aiheesta..minkähintaista hommaa tuo nokkien koneistus on ja kuinka paljon esim. b202t:n nokka-akseleita pystyy muokkaamaan rajummiksi? Lähtötilanne omilla nokilla on 8.65 nosto ja 254 asteita, tavoite olis 9-9.2 nosto ja 270-275 asteet. Entä kuinka muokatut nokat kestää käytännössä?
Foxbody turbo
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

16 venttiilise nokkia ei pysty mielestäni koneistamaan hydraulisin säädön takia (GT-Motors sanoi näin), mutta 8 venaseen saa sellasseen kun haluaa mekaanisen säädön takia.

Maptun tarjoaa halvimman vaihtoehdon johonkin 3-400€:n mutta haluavat vanhat vaihdossa ja sanovat että vakiosta hiottu. 8O Säädöstä en tiedä yhtään miten toimii. :?
Lähtötilanne omilla nokilla on 8.65 nosto ja 254 asteita, tavoite olis 9-9.2 nosto ja 270-275 asteet.
Tuo nosto on aika pieni, itse olen haaveillut vapariini vähintään 9.5 nostoisia nokkia jotka toimisivat alhaalta alkaen toisin kuin nuo Maptunen, mutta en tiedä miten turboissa juttu menee.

Hintoja:
http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=100

Catcams sport2 nokat 9.75 nosto n.800€
Saabiton saabisti
#1470
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Soitin tuonne R-koneistukselle, turbon nokat voisi vielä hioa 9.5 nostoille ja 270 asteille ja käyttää alkuperäisiä hydraulisia nostimia. Siitä ylöspäin tarvitsee jonkinlaisen hatun paininkupin päälle, ilmeisesti mm. Moposport myy semmoisia. Työ maksaa 84€/akseli, kolmella parilla voisi kuulema tulla jonkinlaista alennusta.
Foxbody turbo
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

to4 kirjoitti:Soitin tuonne R-koneistukselle, turbon nokat voisi vielä hioa 9.5 nostoille ja 270 asteille ja käyttää alkuperäisiä hydraulisia nostimia. Siitä ylöspäin tarvitsee jonkinlaisen hatun paininkupin päälle, ilmeisesti mm. Moposport myy semmoisia. Työ maksaa 84€/akseli, kolmella parilla voisi kuulema tulla jonkinlaista alennusta.
Minä olen mukana!

Täytyy vain ensin ottaa asteet selville niin sitten! 8)
Saabiton saabisti
#1470
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Oma "henkilökohtainen nokka experttini" sanoi että tuo R-Koneistuksen laatu on aika heikkoa.

Oletko to4 kysynyt tuolta GT-Motorssilta? Siellä kuulemma laatu on asianmukaista.
Saabiton saabisti
#1470
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

En ole kysynyt, pitääpä soittaa sinne lähiaikoina.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin