Ahdot korkeilla kierroksilla

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Ahdot korkeilla kierroksilla

Viesti Kirjoittaja tema »

No niin nyt on bensa cut-offi ohitettu ja ahtaa ihan kivasti. Menee karvan yli punaisen puolenvälin.

Näin tapahtuu joka vaihteella aina 3800rpm asti, jonka jälkeen tippuu takas 0,85bar eli punasen rajalle. Onko normaalia vai ei? Turbona GT03, ja itse modattu APC

Oli kieltämättä kyllä ihan kivat fiilarit kun kokeili ja kokeili ja kokeili... :D
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Noinhan se menee uusimmissa autoissa joissa kierrosten noussessa ahdot putoaa ja moottori pysyy ehjänä :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Voisiko jo APC sisältää moisen ominaisuuden. LUULIN, että vasta trionicit yms. olis riittävän fiksuja. No jos näin on niin ei sitten mitään. Parempi ehjä kone kuin rikkinäinen. Turbopotku tulee vasta 2500rpm ja rajoittaa osaltaan tehokasta käyttöaluetta, mutta pitää elää sen kanssa. Ens perjantaina pääsee ajaan Helsinkiin, ja samalla tulee koettua ero vanhaan ohitustilanteessa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

APC tuon juuri tekee. Ahdot laskee ihan mekaanisista syistä jonkin verran kierrosten myötä, mutta modaamalla APC:n ahtokäyrää saat ahdot pysymään ylhäällä paljon pidempään. En tosin osaa juuri tähän hätään kertoa modausohjetta, kun en ulkoa muista mitä olen omille bokseille aikoinaan tehnyt. Joku guru varmaan osaa neuvoa...
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Kiitos. Jää kuitenkin näillä näkymin tulevaisuuden hommaksi. Aika ja taloudelliset resurssit kiusaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Vastus R42 ohitetaan, eli sen paikalle lyödään hyppylanka(Mitä pienempi vastus, sitä pienempi pudotus kierrosten myötä)... itellä peruspaineiden hienosäätö ja tuo modaus ohje mikä löytyy myös http://www.900aero.com sivuilta auttoi paineitten pysymiseen. Ahdot tulee takaisin keltaiselle vasta yli n.5000rpm jälkeen. Kun ennen paineet putosi 3000rpm jälkeen keltaisen puoliväliin.

900aero sivuilla on muutenkin aika näpäkät ohjeet apcn modailusta, samoin jollakin suomalaisella hemmolla oli hyvät apc:n toiminta/korjaus/tarkistus ohjeet sivuillaan.... En nyt justiin muista osoitetta, mutta laitan tänne jos/kun tulee mieleen....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Ohjeet APC:hen haettiin mm. tuolta 900aero.comista. Hyppylanka on paikallaan. Omassa ei paineet lakenut aikaisemminkaan koskaan alle punarajan jos vaan oli kierroksia. Nytkin ne tippuu ainoastaan punarajlle. Harmillisen terävästi tosin. Autossa ei ole ollut alunperin APC vaan se on ollut viri-viri. APC laitettiin jälkeenpäin mäntien vaihdon myötä :) Tiedä sitten olisko se ollut alunperinkin joku outo versio.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin