9-3 puslien vaihto
9-3 puslien vaihto
Kaipailisin kokemuksia Powerflex puslien eduista versus vakio puslat.
Ohjaus ja koko auto ilmeisesti jämäköityy, mutta onko hyötyä vetelyyn ?
Vaihtotyön toteutuneet kustannukset myös kiinnostaa vai onko suhteellisen helposti itse vaihdettavissa ?!
Ohjaus ja koko auto ilmeisesti jämäköityy, mutta onko hyötyä vetelyyn ?
Vaihtotyön toteutuneet kustannukset myös kiinnostaa vai onko suhteellisen helposti itse vaihdettavissa ?!
Ite en allekirjoita tuota vetelyn vähenemistä, kyse siis pelkästä eturipustuksen puslien vaihdosta.
Ainakaan kiihdytysvetely ei vähene, kaksin käsin saa pitää kiinni kun uraisella kadulla liikennevaloista kiihdyttelee. Väistykää liikenteenjakajat!!
Muuten tasaisella ajolla urien vetelyuistä en osaa sanoa., alkaa aikaa olemaan tuosta puslien vaihdosta, joten menneet on jo menneitä
Jotenkin vaan tuntuu maanläheisemmältä ajelu puslien kanssa. Tuntuu kuin olisi ohjaustehostin heitetty pois välistä, korin heilahtelut vähenee ja kaikin puolin tarkempi ja nopeampi ote tiehen.
Karheella asvaltilla kasvaa hieman rohinat ja kantautuvat sisätiloihin.
Ainakaan kiihdytysvetely ei vähene, kaksin käsin saa pitää kiinni kun uraisella kadulla liikennevaloista kiihdyttelee. Väistykää liikenteenjakajat!!

Jotenkin vaan tuntuu maanläheisemmältä ajelu puslien kanssa. Tuntuu kuin olisi ohjaustehostin heitetty pois välistä, korin heilahtelut vähenee ja kaikin puolin tarkempi ja nopeampi ote tiehen.
Karheella asvaltilla kasvaa hieman rohinat ja kantautuvat sisätiloihin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No siihen kiihdytysvetelyyn auttaa punttisali ja se toinen on :
Steering rack clamp kit

joka asennetaan näin:

http://www.abbottracing.com ja maksaa 295£ eli n. 500e + kulut
Viggellä oli jossain vaiheessa kyselyä jos täällä olis kiinnostuneita Suomi-version teettämiseen.
Sittenhän on tietysti powerflexin pelkät ylämainitun ohjausakselin puslat:
6 & 7 94-02 Styrväxelbussning PF.2775 590 kr/par B
http://www.speedpartse.se
Näyttäis speedpartsikin tuovan ruotsin maahan tuota abbotin settiä hintaan 580e[/img]
Steering rack clamp kit

joka asennetaan näin:

http://www.abbottracing.com ja maksaa 295£ eli n. 500e + kulut
Viggellä oli jossain vaiheessa kyselyä jos täällä olis kiinnostuneita Suomi-version teettämiseen.
Sittenhän on tietysti powerflexin pelkät ylämainitun ohjausakselin puslat:
6 & 7 94-02 Styrväxelbussning PF.2775 590 kr/par B
http://www.speedpartse.se
Näyttäis speedpartsikin tuovan ruotsin maahan tuota abbotin settiä hintaan 580e[/img]
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mä sain just Viggeniin puslat alle ja en mä oikeen osaa muuta sanoa kun et toi ohjaus tosiaan jotenki tuntuu napakammalta...
Autossa oli eka alustasarja (iskarit+jouset) ja sen jälkeen laitettiin noi puslat...Nii mun mielestä toi vetely ei vähentyny puslien laiton jälkeen..Mutta se väheni toki huomattavasti kun toi alustasarja laitettiin..
En oo viel paljoo ehtiny ajaa noilla puslilla nii voipi olla että tässä jossain vaiheessa huomaa uusia juttuja...
Mutta kokonaisvaikutelma on kyllä hyvä ja auto on ihan toiselta planeetalta alustan vaihdon jälkeen !
Autossa oli eka alustasarja (iskarit+jouset) ja sen jälkeen laitettiin noi puslat...Nii mun mielestä toi vetely ei vähentyny puslien laiton jälkeen..Mutta se väheni toki huomattavasti kun toi alustasarja laitettiin..
En oo viel paljoo ehtiny ajaa noilla puslilla nii voipi olla että tässä jossain vaiheessa huomaa uusia juttuja...

Mutta kokonaisvaikutelma on kyllä hyvä ja auto on ihan toiselta planeetalta alustan vaihdon jälkeen !
Steering rack clamp kit
Tuota saa Steering rack clamp kit:a Pro Car Servisen kautta osin kotimaisenakin tuotantona
Viimeksi muokannut JSport, Ti Syys 14, 2004 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Steering rack clamp kit toimii
Tuo kitti vaikutti omassa aerossa eniten vetelyyn (VRK muuten ja konit alla). Suosittelen.
peinu kirjoitti:No siihen kiihdytysvetelyyn auttaa punttisali ja se toinen on :
Steering rack clamp kit
Mitä ihmettä kaikki valittaa vetelystä .... Mulla taitaa olla maailman ainoa 9-3 joka ei tempoile . Edellinen 9-3 kyllä veteli 205/50/16 kumeilla, mutta tämä nykyinen ei vetele yhtään 215/45/17 kumeilla. Ainoa mitä tolle on tehty alustaan on tehtaalta uutena tilattu Aeron kalustus.