9-3 puslien vaihto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

9-3 puslien vaihto

Viesti Kirjoittaja janner2 »

Kaipailisin kokemuksia Powerflex puslien eduista versus vakio puslat.
Ohjaus ja koko auto ilmeisesti jämäköityy, mutta onko hyötyä vetelyyn ?

Vaihtotyön toteutuneet kustannukset myös kiinnostaa vai onko suhteellisen helposti itse vaihdettavissa ?!
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Alustasarja + puslat niin asettuu vähän tuo vetely.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ite en allekirjoita tuota vetelyn vähenemistä, kyse siis pelkästä eturipustuksen puslien vaihdosta.

Ainakaan kiihdytysvetely ei vähene, kaksin käsin saa pitää kiinni kun uraisella kadulla liikennevaloista kiihdyttelee. Väistykää liikenteenjakajat!! :) Muuten tasaisella ajolla urien vetelyuistä en osaa sanoa., alkaa aikaa olemaan tuosta puslien vaihdosta, joten menneet on jo menneitä

Jotenkin vaan tuntuu maanläheisemmältä ajelu puslien kanssa. Tuntuu kuin olisi ohjaustehostin heitetty pois välistä, korin heilahtelut vähenee ja kaikin puolin tarkempi ja nopeampi ote tiehen.

Karheella asvaltilla kasvaa hieman rohinat ja kantautuvat sisätiloihin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja janner2 »

Konit on siis jo, mutta kannattaako puslien vaihto.
Ohjauksen paraneminen on ilmeisen selvää, mutta eikö tästä kiihdytysvetelystä pääse eroon mitenkään ?!
18" kiekot eivät tosin näillä Suomen teillä auta asiaa...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No siihen kiihdytysvetelyyn auttaa punttisali ja se toinen on :

Steering rack clamp kit

Kuva

joka asennetaan näin:

Kuva

http://www.abbottracing.com ja maksaa 295£ eli n. 500e + kulut

Viggellä oli jossain vaiheessa kyselyä jos täällä olis kiinnostuneita Suomi-version teettämiseen.

Sittenhän on tietysti powerflexin pelkät ylämainitun ohjausakselin puslat:

6 & 7 94-02 Styrväxelbussning PF.2775 590 kr/par B

http://www.speedpartse.se



Näyttäis speedpartsikin tuovan ruotsin maahan tuota abbotin settiä hintaan 580e[/img]

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä sain just Viggeniin puslat alle ja en mä oikeen osaa muuta sanoa kun et toi ohjaus tosiaan jotenki tuntuu napakammalta...
Autossa oli eka alustasarja (iskarit+jouset) ja sen jälkeen laitettiin noi puslat...Nii mun mielestä toi vetely ei vähentyny puslien laiton jälkeen..Mutta se väheni toki huomattavasti kun toi alustasarja laitettiin..
En oo viel paljoo ehtiny ajaa noilla puslilla nii voipi olla että tässä jossain vaiheessa huomaa uusia juttuja... :roll:
Mutta kokonaisvaikutelma on kyllä hyvä ja auto on ihan toiselta planeetalta alustan vaihdon jälkeen !
JSport
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 20:24
Paikkakunta: Helsinki

Steering rack clamp kit

Viesti Kirjoittaja JSport »

Tuota saa Steering rack clamp kit:a Pro Car Servisen kautta osin kotimaisenakin tuotantona
Viimeksi muokannut JSport, Ti Syys 14, 2004 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JSport
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 20:24
Paikkakunta: Helsinki

Steering rack clamp kit toimii

Viesti Kirjoittaja JSport »

Tuo kitti vaikutti omassa aerossa eniten vetelyyn (VRK muuten ja konit alla). Suosittelen.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

peinu kirjoitti:No siihen kiihdytysvetelyyn auttaa punttisali ja se toinen on :

Steering rack clamp kit

Mitä ihmettä kaikki valittaa vetelystä .... Mulla taitaa olla maailman ainoa 9-3 joka ei tempoile . Edellinen 9-3 kyllä veteli 205/50/16 kumeilla, mutta tämä nykyinen ei vetele yhtään 215/45/17 kumeilla. Ainoa mitä tolle on tehty alustaan on tehtaalta uutena tilattu Aeron kalustus.
Vastaa Viestiin