
Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Onko kellään kokemusta merkkien liimauksesta takaisin autoon, millaista liimaa tai muuta käytettävä? Kannattaako edes yrittää, vaiko onko jahdattava uusia merkkejä jostain? Pitäisi liimata yksi vanha SAAB teksti takaisin tai vastineena hommata kaikki uusia (SAAB, 900 ja SE)? Niitä ei tunnu ihan kaikissa netti kaupoissa olevan, kuten on Saabin logoa 

Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Kaksipuolisella pehmotarrallahan ne on kiinni. Kannattaa varmaan luottaa johonkin laatumerkkiin tarttuvuuden takaamiseksi.
Tosin joutuu kirjainten välistä askarteluveitsellä leikkeleen väleistä tarraa pois ellei halua sen näkyvän ...
Tai no, kohta joku sanoo että palko sikaa ja asennus
Tosin joutuu kirjainten välistä askarteluveitsellä leikkeleen väleistä tarraa pois ellei halua sen näkyvän ...
Tai no, kohta joku sanoo että palko sikaa ja asennus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
jos et halua sitä enää ikinä irti niin tuulilasiliimalla, primerit ensin pintaan ja liimat perään, ei varmasti irtoa enää ikinä (ainakaan ehjänä). 

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Mä laitoin omani Sikaflexillä ja hyvin onnistui.
Jos otat raadosta vanhan merkin pois kuten itse tein, kannattaa laittaa ruuvimeisselin väliin jokin kankaanpala tms., muuten merkkiin jää pieni kolo siitä kohdasta mistä kampesit.
Haalistuneita merkkejä tuntuu olevan paljon liikenteessä. Tuntuu, että se oli pakko vaihtaa heti. Pitäähän Saabissa nyt lukea "Saab!"
Jos otat raadosta vanhan merkin pois kuten itse tein, kannattaa laittaa ruuvimeisselin väliin jokin kankaanpala tms., muuten merkkiin jää pieni kolo siitä kohdasta mistä kampesit.
Haalistuneita merkkejä tuntuu olevan paljon liikenteessä. Tuntuu, että se oli pakko vaihtaa heti. Pitäähän Saabissa nyt lukea "Saab!"

NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Eli jos haluaa ettei takakontissa lue
eikä 900, riittää kun kampeaa merkit irti eikä siihen sitten jää mitään reikiä? Korkeintaa sävyeroja maalipintaan.

Ahdonvoimaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Juurikin näin. Itse olen kammennut merkit pois OG900, NG900 ja OG9-3:sta.Wagonisti kirjoitti:Eli jos haluaa ettei takakontissa lueeikä 900, riittää kun kampeaa merkit irti eikä siihen sitten jää mitään reikiä? Korkeintaa sävyeroja maalipintaan.
Vahalla saa jäljet näkymättömiin.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: Irronneen merkin liimaus takaluukkuun
Tai jos (ja useimmiten kun?) ei vahalla niin ensin hiontatahnalla/myllyttämällä. Yhden bmw:n kanssa mulla kävi niin, että merkin poisto vei osittain lakat mennessään. Siitä tuli sitten vähän isotöisempi homma.