Vielä kerran SP:n lastuista...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Speedou kirjoitti:Sen tiedän, että kierroslukumittari näyttää aivan himpun vajaa 6000, kun mittarissa on 260 :twisted: Mutta mittari ei tuosta noussut, vaikka kierrokset menivät hieman yli 6000
Toi puolestaan voi johtua siitä nopeusmittarin max. näyttämästä, muistatkos?
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

2,3T sport kirjoitti:Toi puolestaan voi johtua siitä nopeusmittarin max. näyttämästä, muistatkos?
Juu siitä oli silloin puhetta, minua vain epäilyttää, että olisiko mittari mukamas niin tarkka ja kulkisiko tuo niin kovaa 8O
STCF #3
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Speedou kirjoitti:Juu siitä oli silloin puhetta, minua vain epäilyttää, että olisiko mittari mukamas niin tarkka ja kulkisiko tuo niin kovaa 8O
Yleensähän nop.mittarien virhe % ei ole tasainen koko nopeusalueella, mutta kierrosmittarit on ainakin dynoissa todettu varsin tarkoiksi.

Sun päätä ei varmaan huimaa tehdä seuraavaa testiä:
aja vitosella esim. 2000rpm ja rekisteröi nopeus, sitten tuplaa kierrokset 4000:een ja katso kuinka tarkasti nopeusnäytämä tuplaantuu.
(tietysti teet testin sit suljetulla radalla :wink: )
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pitääpä tehdä tuo testi, eli rataa vuokraamaan vaikka täksi illaksi :P
STCF #3
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

hei laskekaapa (tai kokeilkaa) insinöörit kuinka kovaa pitää ajaa että spoileriton saappi nousee lentoon?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

2,3T sport kirjoitti: aja vitosella esim. 2000rpm ja rekisteröi nopeus, sitten tuplaa kierrokset 4000:een ja katso kuinka tarkasti nopeusnäytämä tuplaantuu.
(tietysti teet testin sit suljetulla radalla :wink: )
2000rpm = ehkä hieman vajaa 95 mittarissa.

4000rpm = tasan 180 mittarissa.

Millanen johtopäätös vedetään? ;)
STCF #3
Vastaa Viestiin