Toi puolestaan voi johtua siitä nopeusmittarin max. näyttämästä, muistatkos?Speedou kirjoitti:Sen tiedän, että kierroslukumittari näyttää aivan himpun vajaa 6000, kun mittarissa on 260Mutta mittari ei tuosta noussut, vaikka kierrokset menivät hieman yli 6000
Vielä kerran SP:n lastuista...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Yleensähän nop.mittarien virhe % ei ole tasainen koko nopeusalueella, mutta kierrosmittarit on ainakin dynoissa todettu varsin tarkoiksi.Speedou kirjoitti:Juu siitä oli silloin puhetta, minua vain epäilyttää, että olisiko mittari mukamas niin tarkka ja kulkisiko tuo niin kovaa
Sun päätä ei varmaan huimaa tehdä seuraavaa testiä:
aja vitosella esim. 2000rpm ja rekisteröi nopeus, sitten tuplaa kierrokset 4000:een ja katso kuinka tarkasti nopeusnäytämä tuplaantuu.
(tietysti teet testin sit suljetulla radalla

2000rpm = ehkä hieman vajaa 95 mittarissa.2,3T sport kirjoitti: aja vitosella esim. 2000rpm ja rekisteröi nopeus, sitten tuplaa kierrokset 4000:een ja katso kuinka tarkasti nopeusnäytämä tuplaantuu.
(tietysti teet testin sit suljetulla radalla)
4000rpm = tasan 180 mittarissa.
Millanen johtopäätös vedetään?

STCF #3