Jumankauta löysit vielä oikeen sähköisen mallin, tattis! Ja ku mä oon hakenu .Mimmi kirjoitti:Ole hyvä:saapasi kirjoitti:Vielä vaan kun joku päivä sais kellon vaihdettua vähän "tarkoitukseen paremmin sopivaan" .
http://www.paivyri.fi/
Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Hö, et ny ois ku mun piti toi sanoo ku mäki osaan .vesa67 kirjoitti:Ei kahta eri ohjelmaa vaan tietyt ohjauskartat on kahdennettu softassa erikseen automaatille ja manuaalille, esimerkiksi ahtopaineen tavoite, ahtopainerajoittimet vaihteille, ahtopaineen PID säätimen parametrit nyt ainakin.
En vaan tiedä onko kukaan testannut lennossa vaihtaa tuon signaalin tilaa, se kun riippuu taas softasta lukeeko se tuon tilan käynnistyksen yhteydessä vai jatkuvasti säätöloopissa pyöriessään.
----------------------------------------------------------------
Ei mutta tutun kuulosia funkkareita täällä käsitellään. Muistan kun ~pari vuotta sitten esitin Dual ECU-toiveen Hookille. Siitä seurasi n. puolen tunnin väittely rappukäytävässä . Jollekin toiselle se ois kyl voinu aueta nopeemmin . Mutta joo, ainoo mitä ei oo tullu vielä kokeiltuu on toi vaihde signaalin lennossa vaihto. Oikea oppinenhan tapahtuu sitten apparin jalkatilasta, ei keskikonsolista. Mankun ohjaus lennossahan toimii kyllä.
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Ideahan tässä jutussa oli se että sais auton, jossa on steg3 toimimaan napin painalluksella toimimaan myös peruspaineilla eli 0.8-0.9. Se auto missä oli tää systeemi toimi just näin eli nappi pois päältä 0.8-0.9 paineet ja nappi päällä 1.5 baaria. Ja niinkuin tuolla ylempänä kirjottelin niin mysteeri on se, että mihin ne kaksi johtoa konehuoneen puolelle menevää vois viedä? veikkaisin että siihen nippuun mikä menee boksille mutta minkä värisiin? Tää systeemi mikä oli ko. autossa oli speedpartsin rakentama,auto oli ruottista tuotu.
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Jep. Olet Johnny78 tainnut nyt sekoittaa peruspaineen, täyspaineen ja viritetyn (stage3) täyspaineen. Vakio peruspaine on autossasi, kuten Mimmi sanoi 0,45, ellei aktuaattorin painekelloa ole vaihdettu. Täyspaine on itse mainitsemasi ~0,8. Ja stage3 "täyspaine" on yleensä ~1,3.
Ja vaihtoehtoja on nyt 2:
- Haluat napilla vaihtaa peruspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin sulakkeelle nro 5.
- Haluat napilla vaihtaa vakio täyspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin apparin jalkatilassa olevaan manuaali/automaatti-kytkin blokkiin ja lisäksi ohjelmaan muutos esim. manuaalin ahtopyyntikarttaan viritetty täyspaine ja automaatin ahtopyyntikarttaan vakio täyspaine. Tuota ennen pitäisi kuitenkin testata vaihde signaalin lennossa vaihto.
Ja vaihtoehtoja on nyt 2:
- Haluat napilla vaihtaa peruspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin sulakkeelle nro 5.
- Haluat napilla vaihtaa vakio täyspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin apparin jalkatilassa olevaan manuaali/automaatti-kytkin blokkiin ja lisäksi ohjelmaan muutos esim. manuaalin ahtopyyntikarttaan viritetty täyspaine ja automaatin ahtopyyntikarttaan vakio täyspaine. Tuota ennen pitäisi kuitenkin testata vaihde signaalin lennossa vaihto.
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
3 vaihtoehto on opetella annosteleen tehoa kaasupolkimella.saapasi kirjoitti:Jep. Olet Johnny78 tainnut nyt sekoittaa peruspaineen, täyspaineen ja viritetyn (stage3) täyspaineen. Vakio peruspaine on autossasi, kuten Mimmi sanoi 0,45, ellei aktuaattorin painekelloa ole vaihdettu. Täyspaine on itse mainitsemasi ~0,8. Ja stage3 "täyspaine" on yleensä ~1,3.
Ja vaihtoehtoja on nyt 2:
- Haluat napilla vaihtaa peruspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin sulakkeelle nro 5.
- Haluat napilla vaihtaa vakio täyspaineen viritetyksi täyspaineeksi Kytkin apparin jalkatilassa olevaan manuaali/automaatti-kytkin blokkiin ja lisäksi ohjelmaan muutos esim. manuaalin ahtopyyntikarttaan viritetty täyspaine ja automaatin ahtopyyntikarttaan vakio täyspaine. Tuota ennen pitäisi kuitenkin testata vaihde signaalin lennossa vaihto.
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
....tai tehä softasta sellanen, että ei vedä ku peruspaineilla tiettyyn rpm rajaan asti ....nii ku mulla
9-3.1972
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
ostaa kaasari ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Kyllä sullakin varmaan jonain päivänä on vielä varaa ostaa uudempi Saab, säästät vain ahkerasti.nalleolut kirjoitti:ostaa kaasari ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
kiitos... tavoitteena omistaa joskus auto jossa takasumuvalo...eli pääsis 90 luvun puolelle edes suunta vaan ei ainakaan tällä hetkellä toteudu...jcarlson kirjoitti:Kyllä sullakin varmaan jonain päivänä on vielä varaa ostaa uudempi Saab, säästät vain ahkerasti.nalleolut kirjoitti:ostaa kaasari ni ei tarvitse pohtia moista ongelmaa!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
unohda vajaa vetoset niin on homma ratkastu samalla
http://www.gptuning.lu/index.php?option ... 40&lang=fr
http://www.gptuning.lu/index.php?option ... 40&lang=fr
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
no olipas taas asiallista keskustelua
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Tuostahan voisi tehdä jopa kolme asentoisen, jos automaatti/manuaali asetuksen voi vaihtaa lennossa tai resetoimalla trionikin nopeasti lennossa.
Peruspaine, (sulake kytkimellä irti) matalampi täyspaine ja viritetty täyspaine.
Peruspaine, (sulake kytkimellä irti) matalampi täyspaine ja viritetty täyspaine.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Steg 3 boksin "on/off" napin johdotus?
Eikös tuo nimenomaan toimi lennossa.
Kun automaatti on N tai P vaihteella on ecu "manuaali"-tilassa.
Vasta kun laittaa D,R,1,2,3 ajovaihteen päälle, lähtee eculle tieto automaatin olemassaolosta -> tyhjäkäynnin korotus + muut automaatin systeemit.
Kun automaatti on N tai P vaihteella on ecu "manuaali"-tilassa.
Vasta kun laittaa D,R,1,2,3 ajovaihteen päälle, lähtee eculle tieto automaatin olemassaolosta -> tyhjäkäynnin korotus + muut automaatin systeemit.