99:n muuttaminen avoksi
99:n muuttaminen avoksi
On laillista muuttaa koppiauto avoksi ja onko vielä saatavissa "muutossarjaa"?
Re: 99:n muuttaminen avoksi
Enpä jaksa uskoa, että enää onnistuu. Se oli joskus vanhaan hyvään aikaan.
Re: 99:n muuttaminen avoksi
Jos sais :saab:in omat suunnitelmat satkun muuttamisesta avoks ja niitä soveltais 99:iin, vois idea mennä paremmin läpi? Muuten varmaan aika turhaa yrittää vahvistaa koria ja leikata kattoa pois jos tieliikenteeseen haluaa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99:n muuttaminen avoksi
kaikki 99 avot jotka liikenteessä suomessa on tehty 900:sen piirustusten mukaan.. paitsi tuulilasikarmin vahvistus... se lienee kaikissa 99:seis tekemättä siksi turvakaari.
joo tuskin onnistuu tänä päivänä puhtaalta pöydältä rakennus..mut aina kannattaa yrittää...
joo tuskin onnistuu tänä päivänä puhtaalta pöydältä rakennus..mut aina kannattaa yrittää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99:n muuttaminen avoksi
mulla oli aikoinaan viralliset ja hyväksytyt laput tohon hommaan, tilasin ne helsingistä saabin suomen edustajalta tjsp, tiedä sit miten n oi hommat on muuttunnu.....
9-3.1972
Re: 99:n muuttaminen avoksi
Tuo "mallisarjaan kuuluvaa avoautoversiota" taitaa olla se mihin kompastuu. Vai lasketaanko 99 ja 900 samaan mallisarjaan? Riippuuko ihan katsurin heräämistyylistä tms?Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998 kirjoitti:21 § Korimuutokset
5. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin muuttaminen vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa avoautoversiota seuraavin edellytyksin:
a) kori ja mahdollinen runko tai pohjalevy muutetaan kaikilta osin vastaamaan avoautoversiota; tällöin umpi- ja avoautoversioiden teknisistä eroista on esitettävä luotettava selvitys;
b) tuulilasinkehys vastaa lujuudeltaan avoautoversion tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos avoautoversiossa on ollut turvakaari, turvakaari on asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 24 §:ssä säädetyn mukainen; ja
c) etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla tulee olla kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa.
Toki poikkeuslupaa voi hakea Trafilta http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... aetaan.htm mutta se on 380 euroa riippumatta siitä hyväksytäänkö vai ei.
Re: 99:n muuttaminen avoksi
aikoinaan myyntiin 99 muutossarjaa alle 500 mummomarkan...
Re: 99:n muuttaminen avoksi
Ei tosiaan, LTJ:stä se katsotaan hyvinkin yksiselitteisesti.liteFun kirjoitti:Tuo "mallisarjaan kuuluvaa avoautoversiota" taitaa olla se mihin kompastuu. Vai lasketaanko 99 ja 900 samaan mallisarjaan? Riippuuko ihan katsurin heräämistyylistä tms?
Ja eivät tosiaan ole samaa mallisarjaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)