Borg Warner EFR -sarjasta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Hej på dig joka sait joskus joulukuussa 2012 kovan paketin, jossa oli EFR sarjan ahti.

Onko istutettu jo saabbaaseen ja voisitko kertoa kokemuksista tarkemmin, minkälaisia vaikeuksia projektissa tuli eteen sekä miten ahdin toimii ajossa.
Toivottavasti heppu lukee edes joskus foorumia. 8O

Kiitosh.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Nyt alko kiinnostaa! Onko tietoa mihinkä saabiin on menossa/mennyt?

Muutenkin tuo swappi kiinnostais. Suomessahan ainakin yksi saab on Bw- ahtimella varustettuna :)

E: puhutaan nyt niistä isoista eikä mistään pikku pillereistä.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

og95seen ja sellanen joka piisaa 400-500hv paikkeille.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja TTH »

Itellä on märissä unissa pyörinyt tuommonen EFR-sarjalainen. Heräisköhän 7064 jaetulla pakopesällä kuinka hyvin 2.3:ssa? Tämmöstä käppyrää tulee 2.3 Mazdaspeed 6, heräämisestä päätellen luultavasti jaetulla pesällä:
http://i359.photobucket.com/albums/oo34 ... estrun.jpg
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Iiihan kiva käppyrä n.4000 rpm ja 591 Nm ja n.5500 paikkeilla max hepat.

Kohtuullisen riittoisa ahdin myös tuo 7064, kun myyvät sitä n.560hv ahtimena. T3 laipalla ja ei jaettuna pitäs heräillä paremmin kuin vastaavan tuottoisa muun merkkinen ahdin, tossa jaetussa twinscroll mallissa onkin sitten jo T4 laippa.
Toi astetta pienempikin 6758 jo riittää mainosten mukaan 490hv paikkeille ja saa T25 laipalla.

Ps. on tullut ajeltua tuollaisella vakiolla mazdaspeedillä joka tunnetaan paremmin Euroopassa Mazda 6 MPS ja on 4wd.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja TTH »

T25-laipalla jos pitäis EFR ottaa nii se olis sitten 7163. Twinscrollia olis vaan kiva koittaa, ainakin mainospuheissa se on luokkaa "sikoossom"
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mistä löytää tarkat speksit tuolle EFR 7163?
En löytänyt mitään muutakuin, että tulossa july 2013 ja tuo youtube video jossa näyttää aika möhkäleeltä http://www.youtube.com/watch?v=gz9qf6cgs2Q
Niin ja tuossa vertailu eri mallien ja Garretin GTX3076R ym kesken:
http://blog.perrinperformance.com/borg- ... -and-tune/
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Borg Warner EFR -sarjasta

Viesti Kirjoittaja TTH »

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2394879
Tuossa on hyvä lanka noista EFR:stä.
Heti alko ottamaan eteen kun Full-Racen edustaja kerto että tänä vuonna pitäis noihin pienempiin (62/67/71) tulla twinscroll-pesä lukemalla A/R 0.8. Toivon mukaan näin myös tapahtuu, voi olla aika mieletön 2.3 perässä tuommonen pikku-EFR twinscrollina.. :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin