Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Sixipä tuohon T7 voi laittaa ne 400 väännöt, mutta ihan rajoilla. Ja softaahan voi muuttaa alhaalta vähemmän vääntävämmäksi, mutta mä en sitä halua että mun saappaasta tulee kierroskone.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:Sixipä tuohon T7 voi laittaa ne 400 väännöt, mutta ihan rajoilla. Ja softaahan voi muuttaa alhaalta vähemmän vääntävämmäksi, mutta mä en sitä halua että mun saappaasta tulee kierroskone.
Osta tomaattikiisseli :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Sixipä tuohon T7 voi laittaa ne 400 väännöt, mutta ihan rajoilla. Ja softaahan voi muuttaa alhaalta vähemmän vääntävämmäksi, mutta mä en sitä halua että mun saappaasta tulee kierroskone.
Osta tomaattikiisseli :lol:
En mä mutta faija osti.
9-3.1972
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

PCS;n Riku kauppaa BSR-softaa PPC:llä 900 Euroa/netto,vapaavirtaussuodin tulee kaupan päälle.
2.3t/T7, jossa vakiona 185hv/280Nm, tulee 229hv/380Nm.
Eli taitaa olla ihan samat arvot kuin Maptunin steg1 tolle koneelle?

Kävin eilen yhden farkun kyydissä, jossa oli sellainen asennettuna, liukkaammin meni omaan vakioon verrattuna. :twisted:
Riku sanoi viime kuukausina myyneensä 7 vai oliko 9 BSR-softaa, ja tyytyväisiä ovat ihmiset olleet.

Kyyti oli muuten edelleen hyvin pehmeää, pyysin koeajolle juuri selvittääkseni , miten ajokäytös muuttuu, tarkoitus kun on vain "herrasmiesmäisesti" lisätä ohituskiihtyvyyttä, eikä mitata kaikkea koneesta irti. 8)
Taitaa mennä hankintaan, ja kun tunetuskin käy edestakaisin helposti, voi vaikka katsastukseen laittaa vakiotehot varmuuden maksimoimiseksi....
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mäkin sain vihdoin ja viimein tuon jubileen (1.11). Voi olla että tämä talvi menee kanssa vakiona, mutta kesäksi on jo jotain suunitteilla 8)
9-3.1972
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

se93tbo kirjoitti:Hain eteen levyt taannoin ja paketissa luki 9-3,9-5 ja Vectra, että taitaa olla GM
Taakse hain levyjen lisäksi palat ja jarrukengät, palat oli Rover-jotain ja BMW 530-yhteensopivia myös.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Kaikki (ne harvat) joiden kanssa oon jutellu tomaattilaatikosta on maininneet että 380 Nm on vielä turvatoleranssiltaan hyvin rajoissa, yli 400Nm alkaa olla (riski)rajoilla, kukaan ei oo taannu että kestää, siksi arveluttaa tuo mainittu 434 Nm, jollei laatikko ole jo valmiiksi tehty kestämään vahvempaa vääntöä.
Riku oli sitä mieltä , etä Aeron tomaattilaatikko on sama kuin esim 2.3t:ssä, joten Aeron vääntöihin voi huoletta mennä chipin kanssa peruskoneella. Ei oo tullu tarkastettua EPC:stä, oliko asia näin...
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Velipojalla on ollut omassa automaatti 9-5 Aerossa tuo SP:n steg 1 kiinni jo n.100tkm ilman mitään ongelmia ja tiedän hänen välillä omaavan aika raskaan kaasujalan :lol:

En tiedä mitä tuossa Automaatin softassa on tuo luvattu vääntö mutta noin SP: sivuilla on

+44hv eli 274hv
+98nm eli automaatissa ilmeisesti 330+84=414nm ja käsi vaihteisessa 350+84=434nm
Saab 9-3 TTID Vector 2008
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Frostgrey kirjoitti: +98nm eli automaatissa ilmeisesti 330+84=414nm ja käsi vaihteisessa 350+84=434nm
Kuulostaa hyvältä :D Mikä lie 4- ja 5-portaisen automaattilaatikon ero kestossa. Eilinen farkku, jolta sain kyydin oli 5-portaisella laatikolla(M2002), oma M2001 on 4-vaihteinen automaatti.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo velipojan on 4-vaihteinen -01.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Speedpartsilta ei löydy ainakaan tonnariin automaatille omaa lastua. Itsellä on Stage 1 Maptuninilta ja ko firma tekee tomaatille oman lastun tai myypi sille erikseen tarkoitettua lastua joten suosittelen maptun firmaa. Max tehot on samat keppi ja tomatti lastuissa mutta tomaatilla on ahtoja + repimistä rajoitettua alhaisilla nopeuksilla. Tonnarin tomaatti kestää sen 400nm itsellä joku päåivä kun rahaa olisi niin on tarkoitus pyytää kustomi softa maptuninilta. Lastu voisi antaa jotain 270-275hv ja ton 400nm freeair kitillä ja putkistolla varustettuna, muut vakiona.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
Juu noissa sähköohjatuissa vehkeissä on tosiaa hyvä toi kommunikointi trionicin ja vaihdelootan välillä, mekaaninen menee vaan öljynpaineiden mukaan ja raa'asti junttaa vaihteet päälle. Toisin ei ongelmia ole tullut vielä.
Tuli tuosta mieleen, että silloinhan tuon automaatin "rajoitettu" boxi pitäis käydä myös manuaaliin. Mulla on yx stege3:nen myynnissä ja kaverilla on manuaali ja kysy sopiiko yhteen :?: :?: :?:
Onkö kenelläkään faktaa/kokemuksia :?: :?: :?:
9-3.1972
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa manuaali 9-5:ssa oli ainakin automaatti Aeron vakio boksi kiinni ja hyvin toimi :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
Juu noissa sähköohjatuissa vehkeissä on tosiaa hyvä toi kommunikointi trionicin ja vaihdelootan välillä, mekaaninen menee vaan öljynpaineiden mukaan ja raa'asti junttaa vaihteet päälle. Toisin ei ongelmia ole tullut vielä.
Tuli tuosta mieleen, että silloinhan tuon automaatin "rajoitettu" boxi pitäis käydä myös manuaaliin. Mulla on yx stege3:nen myynnissä ja kaverilla on manuaali ja kysy sopiiko yhteen :?: :?: :?:
Onkö kenelläkään faktaa/kokemuksia :?: :?: :?:
Pitäisi toimia täysin, ahtopaineita on vain rajoitettu liikkeelle lähtiessä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
Juu noissa sähköohjatuissa vehkeissä on tosiaa hyvä toi kommunikointi trionicin ja vaihdelootan välillä, mekaaninen menee vaan öljynpaineiden mukaan ja raa'asti junttaa vaihteet päälle. Toisin ei ongelmia ole tullut vielä.
Tuli tuosta mieleen, että silloinhan tuon automaatin "rajoitettu" boxi pitäis käydä myös manuaaliin. Mulla on yx stege3:nen myynnissä ja kaverilla on manuaali ja kysy sopiiko yhteen :?: :?: :?:
Onkö kenelläkään faktaa/kokemuksia :?: :?: :?:
Pitäisi toimia täysin, ahtopaineita on vain rajoitettu liikkeelle lähtiessä.
Eli ei ainakaan riko laatikkoa, no jaa :wink:

EDIT: Joo Maptun varmisti asian näin on. Käy yksiin ongelmitta.
9-3.1972
Vastaa Viestiin