Hirsch paketin hinta aeroon ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Luulenpa että koska ahdin on iso se tuottaa niin hyvin että sitä on helppo ohjata niin että 1.15bar ahtopaine on käytössä laajalla alueella. Se on sitä 3000rpm ja 6000rpm sillä sitä painetta tarvitaan tuon verran että 305hv:n tehot saavutetaan. Vääntöä saisi helposti lisää nostamalla painetta alakierroksilla mutta kytkimen ja voimansiirron kestävyyden kustannuksella ,on sentään tehdastakuu :D
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Saiskohan tohon Maptunilta lastua :wink:
Mutta kattoitteko sen pienen jutun siitä 9-3SS:stä millä Ruotsis ajetaan radalla. Olihan se moottori vedetty kokonaan uusiks, kuten alustakin, mutta ahtopainetta oli vain 1,35bar. Tehoa kuiteskin 360kW. Hmm, olis varmaan jännä peli :D
BMW 320dA Coupe LCI
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Aika heikko suoritus. Ottaen huomioon että päivityksen mukana tulee uusi turbo. Johan noihin lukemeiin pääsee jo orkkis turbollakin. Luulisi olevan reservissä varaa hiukan parempaankin.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Saiskohan tohon Maptunilta lastua :wink:
Mutta kattoitteko sen pienen jutun siitä 9-3SS:stä millä Ruotsis ajetaan radalla. Olihan se moottori vedetty kokonaan uusiks, kuten alustakin, mutta ahtopainetta oli vain 1,35bar. Tehoa kuiteskin 360kW. Hmm, olis varmaan jännä peli :D
Joo, mutta siinä ei ole Sport Sedanin omaa konetta, vaan Saabin "vanha", valurautaisella sylinterilohkolla varustettu kone :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

a9e0r0o0 kirjoitti:Aika heikko suoritus. Ottaen huomioon että päivityksen mukana tulee uusi turbo. Johan noihin lukemeiin pääsee jo orkkis turbollakin. Luulisi olevan reservissä varaa hiukan parempaankin.
Kuten jo todettu, mm. kytkin ei kestä takuunarvoisasti isompia tehoja (=vääntöä). Eikö tuolla periaattella Aero ole ihan luuseri, erityisesti 2.3l matalapaine 185 heppaisena?
STCF #3
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, mutta siinä ei ole Sport Sedanin omaa konetta, vaan Saabin "vanha", valurautaisella sylinterilohkolla varustettu kone :wink:
Aijjaa 8O No aika oleellinen tieto oli jutusta unohtunut. Nyt tiedän senkin että ei siihen alulohkoon saa konetta kasattua jos kerran toikin on rautaseen tehty.
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: TM

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Turbo Sensonic kirjoitti:Jälkeenpäin kun olen lukenut Hirschin juttuja on sitten tullut mieleen, että autoon on laitettu sen verran iso hyrrä, että tuo 420 Nm maksimivääntö saavutetaan 1.15 barin ahtopaineella. Näin olen asian ymmärtänyt. Ennemmin kun Hirschillä ei ollut sopimusta Saabin kanssa, tarjosi Hirsch omaa 9-5 Troll R -versiotaan, jossa oli 310 hv ja 440 Nm. Tämän setin ahtopaine olikin sitten varmaan jo hieman enemmän kuin 1.15 bar :wink:
Jees. Löysin etsimäni, eli Troll R Evon pressijulkaisun. Autossa todella on 310 :twisted: hv ja 440 :twisted: nm, mutta ahtopaine on 1,15 :? baria maksimissaan. Löytyy tuon linkin kautta ja sieltä jutun alareunasta "technical data".

Siinä vasta auto minun makuuni. Paljon voimaa ja suorituskykyä, ja tietenkin piilotettuna vanhanmallin 9-5 Aeron kuosiin. Hmmmm.... 8)

http://www.hirsch-performance.ch/pdfs/ai_e.pdf
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

a9e0r0o0 kirjoitti:Aika heikko suoritus. Ottaen huomioon että päivityksen mukana tulee uusi turbo. Johan noihin lukemeiin pääsee jo orkkis turbollakin. Luulisi olevan reservissä varaa hiukan parempaankin.
Ei se automaattivaihteistokaan kaikkea kestä.... :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Nyt saa (kohta) uuteen 9-5 aero MY06 Hirsch virityksen joka antaa 300hv 400Nm seuraavilla modeilla. Ei tarvitse enään päivittää ahdinta.
- modifioitu ilmanotto
- parempi IC
- bensapaineen säädin
- sport pakoputkisto
- softa

EDIT: ja vanha 305hv setti on poistunut ainakin Hirsch omilta sivuilta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä löytynyt vielä tarkempia speksejä Hirschin sivuilta, mutta vanhalla 305hv paketilla Hirsch lupasi automaatti-sedanille 0-100 kmh 6.6 sek (TM mittasi wagonille 6.7 sek) ja nythän tällä uudella 260hv vakio-automaatti wagonilla on mitattu 6.9 sek. No järkevämpää olisi tietysti verrata vaikkapa 60-100 ja 80-120 arvoja, mutta minkä ihmeen takia ne ilmoitetaan aina 4 ja 5 vaihteella, kun kolmosellahan ne pitäisi vetää... Kiva tietää, että 305hv versiolla menee 5 vaihteella 7,3 sekuntia 80-120.

Eski
Vastaa Viestiin