
Hirsch paketin hinta aeroon ?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Luulenpa että koska ahdin on iso se tuottaa niin hyvin että sitä on helppo ohjata niin että 1.15bar ahtopaine on käytössä laajalla alueella. Se on sitä 3000rpm ja 6000rpm sillä sitä painetta tarvitaan tuon verran että 305hv:n tehot saavutetaan. Vääntöä saisi helposti lisää nostamalla painetta alakierroksilla mutta kytkimen ja voimansiirron kestävyyden kustannuksella ,on sentään tehdastakuu 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, mutta siinä ei ole Sport Sedanin omaa konetta, vaan Saabin "vanha", valurautaisella sylinterilohkolla varustettu koneAC kirjoitti:Saiskohan tohon Maptunilta lastua![]()
Mutta kattoitteko sen pienen jutun siitä 9-3SS:stä millä Ruotsis ajetaan radalla. Olihan se moottori vedetty kokonaan uusiks, kuten alustakin, mutta ahtopainetta oli vain 1,35bar. Tehoa kuiteskin 360kW. Hmm, olis varmaan jännä peli

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kuten jo todettu, mm. kytkin ei kestä takuunarvoisasti isompia tehoja (=vääntöä). Eikö tuolla periaattella Aero ole ihan luuseri, erityisesti 2.3l matalapaine 185 heppaisena?a9e0r0o0 kirjoitti:Aika heikko suoritus. Ottaen huomioon että päivityksen mukana tulee uusi turbo. Johan noihin lukemeiin pääsee jo orkkis turbollakin. Luulisi olevan reservissä varaa hiukan parempaankin.
STCF #3
AijjaaTurbo Sensonic kirjoitti:Joo, mutta siinä ei ole Sport Sedanin omaa konetta, vaan Saabin "vanha", valurautaisella sylinterilohkolla varustettu kone

BMW 320dA Coupe LCI
Re: TM
Jees. Löysin etsimäni, eli Troll R Evon pressijulkaisun. Autossa todella on 310Turbo Sensonic kirjoitti:Jälkeenpäin kun olen lukenut Hirschin juttuja on sitten tullut mieleen, että autoon on laitettu sen verran iso hyrrä, että tuo 420 Nm maksimivääntö saavutetaan 1.15 barin ahtopaineella. Näin olen asian ymmärtänyt. Ennemmin kun Hirschillä ei ollut sopimusta Saabin kanssa, tarjosi Hirsch omaa 9-5 Troll R -versiotaan, jossa oli 310 hv ja 440 Nm. Tämän setin ahtopaine olikin sitten varmaan jo hieman enemmän kuin 1.15 bar



Siinä vasta auto minun makuuni. Paljon voimaa ja suorituskykyä, ja tietenkin piilotettuna vanhanmallin 9-5 Aeron kuosiin. Hmmmm....

http://www.hirsch-performance.ch/pdfs/ai_e.pdf
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei se automaattivaihteistokaan kaikkea kestä....a9e0r0o0 kirjoitti:Aika heikko suoritus. Ottaen huomioon että päivityksen mukana tulee uusi turbo. Johan noihin lukemeiin pääsee jo orkkis turbollakin. Luulisi olevan reservissä varaa hiukan parempaankin.


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nyt saa (kohta) uuteen 9-5 aero MY06 Hirsch virityksen joka antaa 300hv 400Nm seuraavilla modeilla. Ei tarvitse enään päivittää ahdinta.
- modifioitu ilmanotto
- parempi IC
- bensapaineen säädin
- sport pakoputkisto
- softa
EDIT: ja vanha 305hv setti on poistunut ainakin Hirsch omilta sivuilta.
- modifioitu ilmanotto
- parempi IC
- bensapaineen säädin
- sport pakoputkisto
- softa
EDIT: ja vanha 305hv setti on poistunut ainakin Hirsch omilta sivuilta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Eipä löytynyt vielä tarkempia speksejä Hirschin sivuilta, mutta vanhalla 305hv paketilla Hirsch lupasi automaatti-sedanille 0-100 kmh 6.6 sek (TM mittasi wagonille 6.7 sek) ja nythän tällä uudella 260hv vakio-automaatti wagonilla on mitattu 6.9 sek. No järkevämpää olisi tietysti verrata vaikkapa 60-100 ja 80-120 arvoja, mutta minkä ihmeen takia ne ilmoitetaan aina 4 ja 5 vaihteella, kun kolmosellahan ne pitäisi vetää... Kiva tietää, että 305hv versiolla menee 5 vaihteella 7,3 sekuntia 80-120.
Eski
Eski