Kokoa ja virtausta tulee olemaan riittävästi ja hyötysuhde pitäisi näinollen olla todella korkea. Saa sitten nähdä miten se tonnarin keulaan asennetaan.
Mitat: leveys 800mm
korkeus 300mm
paksuus 76mm

Pistän kuvaa tänne kunhan jäähdytin saapuu.
Ne tekee pro turbossa ihan asiakkaan tarpeiden mukaan, eli asiakas antaa mitat, lähtöjen paikat ym. ja ne tekee sitten sellaisen. Se olisi kyllä hyvä, jos saisi jostakin valmiista mitat ja lähtöjen paikat, niin olisi helppo tilata.Milli kirjoitti:Voi pärkele ku asun tosta pro turbosta katsottuna jumalan selän takana.Kuka sitä tonne poriin asti jaksa talvella lähtä kihnuttaan..
Ja itse asennettuna menee varmaa ens kesään ennen kuin saa ton coolerin paikalleen..
Jos sieltä sais 60mm paksun kennoston ni oisin tyytyväinen.Kun on tuo ilmastointi niin ei tonne oikeen mahdu kovinkaan paksua.
Mut jos 500€ hinta ni johan o halpa!!![]()
Sitähän vois teettää noilla samoilla mitoilla millä ne myy esim maptunilla 9000:seen cooleria??Mut kuka niille kertoo kiinnitys paikat ja sun muut letkujen paikat oikeisiin kohtiin kun ei ole kunnon kuvaa tommosesta coolerista mikä tohon passaa heittämällä??
![]()
Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.johniemi kirjoitti:Mä olen ostamassa 900S:ään cooleria 1-6 kuukauden sisällä. Jos joku haluaa tulla mukaan kimppatilaukseen niin eikun vaan. Ja toi aikataulu mulla on siis todella joustava. Jos sais vaikka parikytäkin euroa pois coolerin hinnasta niin sehän on aina kotiinpäin.
Jos jotakuta kiinnostaa niin ota yhteyttä. Mä voin vaikka tehdä pienen kyselykierroksen sitten niin verrataan hintoja.
-John
Mullakin on "alibi" tolle coolerin vaihtamiselle, jos tulee katsastuksessa jotain sanomista. Sanon vaan, että ajoin kolarin, koska se pitää täysin paikkansa ja sen voi varmistaa vaikkapa vakuutusyhtiön tiedoista. No kolarivauriot korjautui helposti: maalia puskuriin ja auto oli taas "kuin uusi"uukka kirjoitti:Katsastuksessa ei ainakaan itselle tullut mitään kommentteja. Voihan sitä sanoa että vanha turbo hajosi ja sylki osat cooleriin, jolloin sekin täytyi vaihtaa...
Tollahan jo väittelee ittensä tohtoriksiNG900T kirjoitti:Nyt kun mulla on vielä toistaseks irtonaisena tuo saabin xflow cooleri niin päätin hetken mielijohteesta vähän testata sitä, jospa se vaikka jotain jäähdyttäis (ilman niitä paineita kuitenkin)
Välineet ei ollu ammattilaistasoa, nimittäin jääkaapista löytynyt vähintään 10v vanha kaiken kokenut lämpömittari sekä hiustenkuivaaja, mutta kuitenkin.![]()
Pudotin lämpömittarin coolerin toisesta päästä sisään ja puhaltelin samasta reiästä aikani kyllästymiseen saakka hiustenkuivaajalla (ykköstason) kädenlämpöistä ilmaa niin että lämpötila näytti asettuvan 28 asteeseen. Siirsin mittarin ulospuhaltavaan reikään, ja jatkoin föönausta, jälleen aikani odottelin ja kattelin että elohopea näyttäs jämähtäneen 23 asteeseen. Elikkäs ainakin sen 5 astetta tuosta 28 se jäähdytti.
Seuraavaksi vaihdoin föönin täpölle joka huutaa niin kuumaa ilmaa ettei kättä kärsi edessä pitää. Sisääntuloilma meni mittarin asteikon yli +50 astetta ryminällä, siirsin jälleen mittarin ulospuhaltavaan reikään ja jo kädellä kokeiltaessa sieltä tuli suorastaan viileää ilmaa, käsikopelolla yhtä viileetä kuin kuin edellisen testin tulos 23 astetta. Noin 28 asteeseen se sen tulikuuman ilman jäähdytti.
Kyllä se jonki verran jäähdyttääJa mitä kuumempaa ilmaa sen tehokkaammin näemmä.
Jotain toleranssia kannattaa huomioida mittaustavan, ympäristön eli vessa (joka loppuvaiheessa testiä oli kuin sauna), sekä välineistön huomioonottaen.
Okei, mä kyselen noita hintoja heti maanantaina, ilmoittelen ensi viikolla. Meillähän on ainakin ihan just jetsulleen samanlaiset autot eli meille menis täysin identtiset coolerit olettaen että sulla on orkkis Mitsun turbo?900S kirjoitti:Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.
Näin me teemmejohniemi kirjoitti:Okei, mä kyselen noita hintoja heti maanantaina, ilmoittelen ensi viikolla. Meillähän on ainakin ihan just jetsulleen samanlaiset autot eli meille menis täysin identtiset coolerit olettaen että sulla on orkkis Mitsun turbo?900S kirjoitti:Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.
-John
kiitoskiitos.93t sport kirjoitti:Tollahan jo väittelee ittensä tohtoriksiNG900T kirjoitti:Nyt kun mulla on vielä toistaseks irtonaisena tuo saabin xflow cooleri niin päätin hetken mielijohteesta vähän testata sitä, jospa se vaikka jotain jäähdyttäis (ilman niitä paineita kuitenkin)
Välineet ei ollu ammattilaistasoa, nimittäin jääkaapista löytynyt vähintään 10v vanha kaiken kokenut lämpömittari sekä hiustenkuivaaja, mutta kuitenkin.![]()
Pudotin lämpömittarin coolerin toisesta päästä sisään ja puhaltelin samasta reiästä aikani kyllästymiseen saakka hiustenkuivaajalla (ykköstason) kädenlämpöistä ilmaa niin että lämpötila näytti asettuvan 28 asteeseen. Siirsin mittarin ulospuhaltavaan reikään, ja jatkoin föönausta, jälleen aikani odottelin ja kattelin että elohopea näyttäs jämähtäneen 23 asteeseen. Elikkäs ainakin sen 5 astetta tuosta 28 se jäähdytti.
Seuraavaksi vaihdoin föönin täpölle joka huutaa niin kuumaa ilmaa ettei kättä kärsi edessä pitää. Sisääntuloilma meni mittarin asteikon yli +50 astetta ryminällä, siirsin jälleen mittarin ulospuhaltavaan reikään ja jo kädellä kokeiltaessa sieltä tuli suorastaan viileää ilmaa, käsikopelolla yhtä viileetä kuin kuin edellisen testin tulos 23 astetta. Noin 28 asteeseen se sen tulikuuman ilman jäähdytti.
Kyllä se jonki verran jäähdyttääJa mitä kuumempaa ilmaa sen tehokkaammin näemmä.
Jotain toleranssia kannattaa huomioida mittaustavan, ympäristön eli vessa (joka loppuvaiheessa testiä oli kuin sauna), sekä välineistön huomioonottaen.