Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
badfear
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja badfear »

Ensiviikolla matkahuollon kautta pitäisi tulla myös "kunnon kuuleri".
Kokoa ja virtausta tulee olemaan riittävästi ja hyötysuhde pitäisi näinollen olla todella korkea. Saa sitten nähdä miten se tonnarin keulaan asennetaan.

Mitat: leveys 800mm
korkeus 300mm
paksuus 76mm :twisted:

Pistän kuvaa tänne kunhan jäähdytin saapuu.
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo-s:n pyynnöstä muutama kuva. Mies voi itse selventää kuvia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
500whp.net member
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voi pärkele ku asun tosta pro turbosta katsottuna jumalan selän takana. :twisted: Kuka sitä tonne poriin asti jaksa talvella lähtä kihnuttaan.. 8O Ja itse asennettuna menee varmaa ens kesään ennen kuin saa ton coolerin paikalleen.. :oops: Jos sieltä sais 60mm paksun kennoston ni oisin tyytyväinen.Kun on tuo ilmastointi niin ei tonne oikeen mahdu kovinkaan paksua.
Mut jos 500€ hinta ni johan o halpa!! 8O
Sitähän vois teettää noilla samoilla mitoilla millä ne myy esim maptunilla 9000:seen cooleria?? :roll: Mut kuka niille kertoo kiinnitys paikat ja sun muut letkujen paikat oikeisiin kohtiin kun ei ole kunnon kuvaa tommosesta coolerista mikä tohon passaa heittämällä?? 8O :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Olen myöskin suunnitellut uutta cooleria omaan pirssiin. Hinnan voisi saada neuvoteltua aika edulliseksi jos tilaisi useman samaan aikaan. Sarjatyönä niitä luulisi syntyvän ammattimieheltä aika nopeaan tahtiin. Muistaakseni 60mm cooleriissa mitoituksen täytyy olla tosi tarkka. Kyllä se mahtuu, mutta tiukkaa kuulemma tekee.
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

Milli kirjoitti:Voi pärkele ku asun tosta pro turbosta katsottuna jumalan selän takana. :twisted: Kuka sitä tonne poriin asti jaksa talvella lähtä kihnuttaan.. 8O Ja itse asennettuna menee varmaa ens kesään ennen kuin saa ton coolerin paikalleen.. :oops: Jos sieltä sais 60mm paksun kennoston ni oisin tyytyväinen.Kun on tuo ilmastointi niin ei tonne oikeen mahdu kovinkaan paksua.
Mut jos 500€ hinta ni johan o halpa!! 8O
Sitähän vois teettää noilla samoilla mitoilla millä ne myy esim maptunilla 9000:seen cooleria?? :roll: Mut kuka niille kertoo kiinnitys paikat ja sun muut letkujen paikat oikeisiin kohtiin kun ei ole kunnon kuvaa tommosesta coolerista mikä tohon passaa heittämällä?? 8O :roll:
Ne tekee pro turbossa ihan asiakkaan tarpeiden mukaan, eli asiakas antaa mitat, lähtöjen paikat ym. ja ne tekee sitten sellaisen. Se olisi kyllä hyvä, jos saisi jostakin valmiista mitat ja lähtöjen paikat, niin olisi helppo tilata.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
uukka
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja uukka »

Muistelisin että ProTurbolla olisi mitat olemassa Tonnariin, vanhempaan satkuun ja nyttemmin myös GM:n. Kannattaa soittaa ja kysäistä. Putkien lähdöt saa ihan minne itse haluaa, mutta eiköhän se ahdin määrää siinäkin tahdin?
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sehän olisi mahtava homma jos niillä olis valmis malli tonnarin coolerista. :lol: Ei tarttis turhia sählätä. :) Eihä siinä muuta ku porukalla tilaamaan coolereita ni jospa saatas vielä pikkasen alennusta jo halvasta hinnasta. :lol:
Kyllä kait se riittäs tieten tuo 50mm jos se 60mm menee jo niin ahtaaksi.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Mä olen ostamassa 900S:ään cooleria 1-6 kuukauden sisällä. Jos joku haluaa tulla mukaan kimppatilaukseen niin eikun vaan. Ja toi aikataulu mulla on siis todella joustava. Jos sais vaikka parikytäkin euroa pois coolerin hinnasta niin sehän on aina kotiinpäin.

Jos jotakuta kiinnostaa niin ota yhteyttä. Mä voin vaikka tehdä pienen kyselykierroksen sitten niin verrataan hintoja.

-John
900S
"Hölösuu"

johniemi kirjoitti:Mä olen ostamassa 900S:ään cooleria 1-6 kuukauden sisällä. Jos joku haluaa tulla mukaan kimppatilaukseen niin eikun vaan. Ja toi aikataulu mulla on siis todella joustava. Jos sais vaikka parikytäkin euroa pois coolerin hinnasta niin sehän on aina kotiinpäin.

Jos jotakuta kiinnostaa niin ota yhteyttä. Mä voin vaikka tehdä pienen kyselykierroksen sitten niin verrataan hintoja.

-John
Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

uukka kirjoitti:Katsastuksessa ei ainakaan itselle tullut mitään kommentteja. Voihan sitä sanoa että vanha turbo hajosi ja sylki osat cooleriin, jolloin sekin täytyi vaihtaa...
Mullakin on "alibi" tolle coolerin vaihtamiselle, jos tulee katsastuksessa jotain sanomista. Sanon vaan, että ajoin kolarin, koska se pitää täysin paikkansa ja sen voi varmistaa vaikkapa vakuutusyhtiön tiedoista. No kolarivauriot korjautui helposti: maalia puskuriin ja auto oli taas "kuin uusi" :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Nyt kun mulla on vielä toistaseks irtonaisena tuo saabin xflow cooleri niin päätin hetken mielijohteesta vähän testata sitä, jospa se vaikka jotain jäähdyttäis (ilman niitä paineita kuitenkin)

Välineet ei ollu ammattilaistasoa, nimittäin jääkaapista löytynyt vähintään 10v vanha kaiken kokenut lämpömittari sekä hiustenkuivaaja, mutta kuitenkin. :D

Pudotin lämpömittarin coolerin toisesta päästä sisään ja puhaltelin samasta reiästä aikani kyllästymiseen saakka hiustenkuivaajalla (ykköstason) kädenlämpöistä ilmaa niin että lämpötila näytti asettuvan 28 asteeseen. Siirsin mittarin ulospuhaltavaan reikään, ja jatkoin föönausta, jälleen aikani odottelin ja kattelin että elohopea näyttäs jämähtäneen 23 asteeseen. Elikkäs ainakin sen 5 astetta tuosta 28 se jäähdytti.

Seuraavaksi vaihdoin föönin täpölle joka huutaa niin kuumaa ilmaa ettei kättä kärsi edessä pitää. Sisääntuloilma meni mittarin asteikon yli +50 astetta ryminällä, siirsin jälleen mittarin ulospuhaltavaan reikään ja jo kädellä kokeiltaessa sieltä tuli suorastaan viileää ilmaa, käsikopelolla yhtä viileetä kuin kuin edellisen testin tulos 23 astetta. Noin 28 asteeseen se sen tulikuuman ilman jäähdytti.

Kyllä se jonki verran jäähdyttää :) Ja mitä kuumempaa ilmaa sen tehokkaammin näemmä.

Jotain toleranssia kannattaa huomioida mittaustavan, ympäristön eli vessa (joka loppuvaiheessa testiä oli kuin sauna), sekä välineistön huomioonottaen. :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:Nyt kun mulla on vielä toistaseks irtonaisena tuo saabin xflow cooleri niin päätin hetken mielijohteesta vähän testata sitä, jospa se vaikka jotain jäähdyttäis (ilman niitä paineita kuitenkin)

Välineet ei ollu ammattilaistasoa, nimittäin jääkaapista löytynyt vähintään 10v vanha kaiken kokenut lämpömittari sekä hiustenkuivaaja, mutta kuitenkin. :D

Pudotin lämpömittarin coolerin toisesta päästä sisään ja puhaltelin samasta reiästä aikani kyllästymiseen saakka hiustenkuivaajalla (ykköstason) kädenlämpöistä ilmaa niin että lämpötila näytti asettuvan 28 asteeseen. Siirsin mittarin ulospuhaltavaan reikään, ja jatkoin föönausta, jälleen aikani odottelin ja kattelin että elohopea näyttäs jämähtäneen 23 asteeseen. Elikkäs ainakin sen 5 astetta tuosta 28 se jäähdytti.

Seuraavaksi vaihdoin föönin täpölle joka huutaa niin kuumaa ilmaa ettei kättä kärsi edessä pitää. Sisääntuloilma meni mittarin asteikon yli +50 astetta ryminällä, siirsin jälleen mittarin ulospuhaltavaan reikään ja jo kädellä kokeiltaessa sieltä tuli suorastaan viileää ilmaa, käsikopelolla yhtä viileetä kuin kuin edellisen testin tulos 23 astetta. Noin 28 asteeseen se sen tulikuuman ilman jäähdytti.

Kyllä se jonki verran jäähdyttää :) Ja mitä kuumempaa ilmaa sen tehokkaammin näemmä.

Jotain toleranssia kannattaa huomioida mittaustavan, ympäristön eli vessa (joka loppuvaiheessa testiä oli kuin sauna), sekä välineistön huomioonottaen. :)
Tollahan jo väittelee ittensä tohtoriksi :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

900S kirjoitti:Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.
Okei, mä kyselen noita hintoja heti maanantaina, ilmoittelen ensi viikolla. Meillähän on ainakin ihan just jetsulleen samanlaiset autot eli meille menis täysin identtiset coolerit olettaen että sulla on orkkis Mitsun turbo?

Itse meinasin pihistää osan menoista vielä sillä että puran keulan atomeiksi jäähdytin/turboliikkeen pihassa, ja kasaan myös keulan itse kun cooleri on paikoillaan (jos ne suostuu siihen että kasaan itse). Eli käytännössä niille jäis ainoastaan itse coolerin asennus ja tarkistaminen että mikään ei hankaa cooleria tai putkia hirveen pahasti keulan kasaamisen jälkeen. Mä ainakin luulisin että tolla tavalla säästää taas usean kymmentä euroa. Tuntitaksat kuitenkin kai pyörii jossain 60-80 eurossa? Ja keulan purkaminen ja kasaaminen vie oman aikansa.

-John
900S
"Hölösuu"

johniemi kirjoitti:
900S kirjoitti:Mulla on aikalailla samanlainen aikataulu... tai sanotaan 2-5kk.. Ihan tähän hätään en sitä pysty ostamaan, mutta keväällä tai ihan viimeistään alkukesästä. Turha kai niihin samoihin paikkoihin kaikkien on soittaa, eli jos John viitsit kysellä hintoja, niin ilmoittele tänne sitten.
Okei, mä kyselen noita hintoja heti maanantaina, ilmoittelen ensi viikolla. Meillähän on ainakin ihan just jetsulleen samanlaiset autot eli meille menis täysin identtiset coolerit olettaen että sulla on orkkis Mitsun turbo?

-John
Näin me teemme :D ! ja kyllä mulla vielä toistaiseksi on ihan orkkis mitsun fööni.
Viimeksi muokannut 900S, Ma Elo 09, 2010 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Nyt kun mulla on vielä toistaseks irtonaisena tuo saabin xflow cooleri niin päätin hetken mielijohteesta vähän testata sitä, jospa se vaikka jotain jäähdyttäis (ilman niitä paineita kuitenkin)

Tollahan jo väittelee ittensä tohtoriksi :D
kiitoskiitos. :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Vastaa Viestiin