Stage1vsStage2vsStage3 SW

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ilmoittelen tässä pian mitä ahtaa steg1 lastulla ja steg3 raudalla tonnari kun kamat saan. rikun mukaan pitäisi pieni ero olla ahdoissa 1, 2 ja 3 välillä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Nyt meni BSR ja Speedparts sekasin mulla, tuo speedparts kamoja myy Jyväskylä.
Vaikuttaisi aika asialliselta ja hinta/tehosuhde ja asennus putkistollekin onnistunee myös Jyväskylässä. Oletan että Maptun, Speedparts ja Nordic ei muuta/hiplaile Saabin omia varojärjestelmiä, näin ainakin ilmoittaa Maptun.

Noista ahtopaineista vielä, nimittäin vastapaineen muuttuessa voi turbon kello käyttäytyä hiukan erilailla eli ahdot voivat hiukan muuttua jo pelkällä putkistomuutoksella.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: SW

Viesti Kirjoittaja V-M »

testing1 kirjoitti:Oletan että Maptun, Speedparts ja Nordic ei muuta/hiplaile Saabin omia varojärjestelmiä, näin ainakin ilmoittaa Maptun.
Ai fuelcut ei ole varo raja joka on asetettu tehtaalla?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Täsmennetääs hiukan:

Maptunin kehitysosaston poikkeuksellisen vahva tietämys Saabin
Trionic-moottorinohjausjärjestelmästä mahdollistaa äärimmäiset suoritusarvot auton luotettavuutta vaarantamatta. Kaikki myytävät osat ja tuotteet läpikäyvät pitkän testausvaiheen optimaalisten säätöjen löytämiseksi, parhaan mahdollisen suorituskyvyn tullessa siten kuin sivutuotteena.

Tästä syystä, toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla, Maptunin tuotteissa Trionic-järjestelmän omat varosensorit ja herkkyystasot on säilytetty koskemattomina - suojaten siten yhtä hyvin myös viritettyä moottoria.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tästä syystä, toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla, Maptunin tuotteissa Trionic-järjestelmän omat varosensorit ja herkkyystasot on säilytetty koskemattomina - suojaten siten yhtä hyvin myös viritettyä moottoria
Onko tästä jotain fakta tietoa, vai vain huhuja :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Näin on myös Nordicilla, kaikki suojaukset ovat moottorin kestoa ajatellen jätetty paikalleen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

No, saahan noita "varojärjestelmiä " pyynnöstä disabloituakin jos on tarvetta. :)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Edellämainittu teksti on suoraan Maptunin sivuilta eli ei ole huhupuhetta vaan faktaa. Mikäli ei ole faktaa tällöin Maptun antaa harhaan johtavaa tietoa kuluttajalle jolloin on rikosoikeudellisessa vastuussa myytävän tavaran mahdollisesti aiheuttamasta laitteen(tässä tapauksessa moottorin) rikkoutumisesta.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

BSR:llä sama juttu. Eivät ole sorkkineet varojärjestelmiä. Ja tämä on suoraan kysytty tehtaalta.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

HMK kirjoitti:BSR:llä sama juttu. Eivät ole sorkkineet varojärjestelmiä. Ja tämä on suoraan kysytty tehtaalta.
Ja näin ollen myös speedparts :D . Eli nyt on kaikki firmat käyty läpi. En silti halua olla ensimmäinen joka lähtee moista kokeilemaan täällä Suomessa pannun hajottua ja viriboxi paikallaan. Siinä ei kumminkaan hirveästi auta mitä Ruotsissa sanotaan/mitä nettisivuilla lukee.
Äkkiä orkkisboxi paikalleen kun jotan kajahtaa :twisted:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti:BSR:llä sama juttu. Eivät ole sorkkineet varojärjestelmiä. Ja tämä on suoraan kysytty tehtaalta.
Onko näin? Voisin olla toista mieltä NG900 Turbon steg 3 -softasta, mutta taitaa olla parempi, että en kerro asiasta enempää...

Jos joku kysyy faktoja em. asiasta, niin niitä on saatu Länsiautosta ja Maptunilta. Tosin suullisia, ei kirjallisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Turbo Sensonic kirjoitti: Onko näin? Voisin olla toista mieltä NG900 Turbon steg 3 -softasta, mutta taitaa olla parempi, että en kerro asiasta enempää...
Jos joku kysyy faktoja em. asiasta, niin niitä on saatu Länsiautosta ja Maptunilta. Tosin suullisia, ei kirjallisia.
Tarinaahan löytyy joka tuotteesta :wink: . Vaan onko kellään vieläkään ollut joku muu kuin saabin oma softa-> kone rikki-> takuu toimii?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: SW

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

testing1 kirjoitti:No otetaanpas tämä halvempi BSR:kin mukaan.
BSR:llä näyttäs tulevan vähemmän tehoa kuin Maptunella, mutta vääntöä hiukka enempi. Kummallakohan auto on oikeasti suorituskykyisempi Maptun esim Stage2 vai BSR Stage2 ?
Ainakin BSR:n vääntö alkaa hirvittämään tälläistä vakiokytkin käyttäjää, btw paljonkohan kustantaa merkkiliikkeessä Viggen kytkinpaketti asennettuna :(?

Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Viggen-kytkinpaketti maksaa asennettuna PCS:llä 760 eur ja itselläni aikanaan Maptun stage 3 (orkkis kytkin rupesi luistamaan.)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SW

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

testing1 kirjoitti:Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Ei pysy. Hirsch on tällä hetkellä ainoa Saabin virittäjä, jolla on GM Finlandin hyväksyntä ja täten takuu säilyy muuttumattomana.

Nordicille olisi ilmeisesti mahdollista saada takuu, joka kattaa virityksen mahdollisesti aiheuttamat vauriot 100000 km:iin saakka. Laitan lisätietoa asiasta tänne foorumille, kun saan itse lisätietoa asiasta.

Mikäli tuon lisätakuun voi saada Nordicin seteille, niin tällöin olisi taloudellisesti kannattavampaa hommata Nordicin setti, sillä nuo Hirschin setit ovat suolaisen hintaisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Itse suhtautuisin kovin varauksella noihin takuulupauksiin . Ainakin pitää olla mustaa valkoisella ja luuppi mukana.

Kirjoitin otsikolla: Kolahtaa vaihtaessa - 9000 -palstalle näkemyksiäni virityksestä.

Varokaa virisettejä , jos ette halua ,että joku konehuoneesta porsii . Jos sen hyväksyy , niin suosittelen lämpimästi.

Elämässä on nautintoja .Minusta kovakulkuinen auto on yksi niistä.
Oma mottoni on ." kun on riittävän nopea auto , niin sillä voi ajaa hiljaakin ! "

Turvallisia kilometrejä kaikille .
Vastaa Viestiin