Stage1vsStage2vsStage3 SW
SW
Nyt meni BSR ja Speedparts sekasin mulla, tuo speedparts kamoja myy Jyväskylä.
Vaikuttaisi aika asialliselta ja hinta/tehosuhde ja asennus putkistollekin onnistunee myös Jyväskylässä. Oletan että Maptun, Speedparts ja Nordic ei muuta/hiplaile Saabin omia varojärjestelmiä, näin ainakin ilmoittaa Maptun.
Noista ahtopaineista vielä, nimittäin vastapaineen muuttuessa voi turbon kello käyttäytyä hiukan erilailla eli ahdot voivat hiukan muuttua jo pelkällä putkistomuutoksella.
Vaikuttaisi aika asialliselta ja hinta/tehosuhde ja asennus putkistollekin onnistunee myös Jyväskylässä. Oletan että Maptun, Speedparts ja Nordic ei muuta/hiplaile Saabin omia varojärjestelmiä, näin ainakin ilmoittaa Maptun.
Noista ahtopaineista vielä, nimittäin vastapaineen muuttuessa voi turbon kello käyttäytyä hiukan erilailla eli ahdot voivat hiukan muuttua jo pelkällä putkistomuutoksella.
Re: SW
Ai fuelcut ei ole varo raja joka on asetettu tehtaalla?testing1 kirjoitti:Oletan että Maptun, Speedparts ja Nordic ei muuta/hiplaile Saabin omia varojärjestelmiä, näin ainakin ilmoittaa Maptun.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
SW
Täsmennetääs hiukan:
Maptunin kehitysosaston poikkeuksellisen vahva tietämys Saabin
Trionic-moottorinohjausjärjestelmästä mahdollistaa äärimmäiset suoritusarvot auton luotettavuutta vaarantamatta. Kaikki myytävät osat ja tuotteet läpikäyvät pitkän testausvaiheen optimaalisten säätöjen löytämiseksi, parhaan mahdollisen suorituskyvyn tullessa siten kuin sivutuotteena.
Tästä syystä, toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla, Maptunin tuotteissa Trionic-järjestelmän omat varosensorit ja herkkyystasot on säilytetty koskemattomina - suojaten siten yhtä hyvin myös viritettyä moottoria.
Maptunin kehitysosaston poikkeuksellisen vahva tietämys Saabin
Trionic-moottorinohjausjärjestelmästä mahdollistaa äärimmäiset suoritusarvot auton luotettavuutta vaarantamatta. Kaikki myytävät osat ja tuotteet läpikäyvät pitkän testausvaiheen optimaalisten säätöjen löytämiseksi, parhaan mahdollisen suorituskyvyn tullessa siten kuin sivutuotteena.
Tästä syystä, toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla, Maptunin tuotteissa Trionic-järjestelmän omat varosensorit ja herkkyystasot on säilytetty koskemattomina - suojaten siten yhtä hyvin myös viritettyä moottoria.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Näin on myös Nordicilla, kaikki suojaukset ovat moottorin kestoa ajatellen jätetty paikalleen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SW
Edellämainittu teksti on suoraan Maptunin sivuilta eli ei ole huhupuhetta vaan faktaa. Mikäli ei ole faktaa tällöin Maptun antaa harhaan johtavaa tietoa kuluttajalle jolloin on rikosoikeudellisessa vastuussa myytävän tavaran mahdollisesti aiheuttamasta laitteen(tässä tapauksessa moottorin) rikkoutumisesta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ja näin ollen myös speedpartsHMK kirjoitti:BSR:llä sama juttu. Eivät ole sorkkineet varojärjestelmiä. Ja tämä on suoraan kysytty tehtaalta.

Äkkiä orkkisboxi paikalleen kun jotan kajahtaa

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Onko näin? Voisin olla toista mieltä NG900 Turbon steg 3 -softasta, mutta taitaa olla parempi, että en kerro asiasta enempää...HMK kirjoitti:BSR:llä sama juttu. Eivät ole sorkkineet varojärjestelmiä. Ja tämä on suoraan kysytty tehtaalta.
Jos joku kysyy faktoja em. asiasta, niin niitä on saatu Länsiautosta ja Maptunilta. Tosin suullisia, ei kirjallisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Tarinaahan löytyy joka tuotteestaTurbo Sensonic kirjoitti: Onko näin? Voisin olla toista mieltä NG900 Turbon steg 3 -softasta, mutta taitaa olla parempi, että en kerro asiasta enempää...
Jos joku kysyy faktoja em. asiasta, niin niitä on saatu Länsiautosta ja Maptunilta. Tosin suullisia, ei kirjallisia.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: SW
Viggen-kytkinpaketti maksaa asennettuna PCS:llä 760 eur ja itselläni aikanaan Maptun stage 3 (orkkis kytkin rupesi luistamaan.)testing1 kirjoitti:No otetaanpas tämä halvempi BSR:kin mukaan.
BSR:llä näyttäs tulevan vähemmän tehoa kuin Maptunella, mutta vääntöä hiukka enempi. Kummallakohan auto on oikeasti suorituskykyisempi Maptun esim Stage2 vai BSR Stage2 ?
Ainakin BSR:n vääntö alkaa hirvittämään tälläistä vakiokytkin käyttäjää, btw paljonkohan kustantaa merkkiliikkeessä Viggen kytkinpaketti asennettuna?
Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SW
Ei pysy. Hirsch on tällä hetkellä ainoa Saabin virittäjä, jolla on GM Finlandin hyväksyntä ja täten takuu säilyy muuttumattomana.testing1 kirjoitti:Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Nordicille olisi ilmeisesti mahdollista saada takuu, joka kattaa virityksen mahdollisesti aiheuttamat vauriot 100000 km:iin saakka. Laitan lisätietoa asiasta tänne foorumille, kun saan itse lisätietoa asiasta.
Mikäli tuon lisätakuun voi saada Nordicin seteille, niin tällöin olisi taloudellisesti kannattavampaa hommata Nordicin setti, sillä nuo Hirschin setit ovat suolaisen hintaisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itse suhtautuisin kovin varauksella noihin takuulupauksiin . Ainakin pitää olla mustaa valkoisella ja luuppi mukana.
Kirjoitin otsikolla: Kolahtaa vaihtaessa - 9000 -palstalle näkemyksiäni virityksestä.
Varokaa virisettejä , jos ette halua ,että joku konehuoneesta porsii . Jos sen hyväksyy , niin suosittelen lämpimästi.
Elämässä on nautintoja .Minusta kovakulkuinen auto on yksi niistä.
Oma mottoni on ." kun on riittävän nopea auto , niin sillä voi ajaa hiljaakin ! "
Turvallisia kilometrejä kaikille .
Kirjoitin otsikolla: Kolahtaa vaihtaessa - 9000 -palstalle näkemyksiäni virityksestä.
Varokaa virisettejä , jos ette halua ,että joku konehuoneesta porsii . Jos sen hyväksyy , niin suosittelen lämpimästi.
Elämässä on nautintoja .Minusta kovakulkuinen auto on yksi niistä.
Oma mottoni on ." kun on riittävän nopea auto , niin sillä voi ajaa hiljaakin ! "
Turvallisia kilometrejä kaikille .