E85 muutoksen jälkeen =>
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mielenkiintoista kamaa tuo SiAlcohol... Ei mitään ongelmia n 4tankillista E85 no SiAlcoholia tankkiin ja ongelmia. Lähtee käyntiin ja sammuu 2s päästä, toisella käynnistty ja sammuu kun yrittää lähteä liikkeelle. Muutenkin moottorin käyntiääni muuttui "karkeaksi".
9-3 SC 2008
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mulla kun useamman tankillisen ajaa etanolilla, kylmäkäynnistykset muuttuvat kolmesylinterisiksi. Tuota Si-Alcoholia kun pullollisen kaataa tankilliseen ja muutaman kymmenen kilometriä ajelee, poistuvat starttiongelmat.
Tosin tankillinen bensaa ajaa saman asian.
Tosin tankillinen bensaa ajaa saman asian.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
En usko että ainakaan softabugi, tai sitten kyseinen bugi on ollut jo tehtaalta T8 Biopower-softassa (eli ei). Jos pyöri ilman puristuksia niin liimaventtiili, jos taas pyöri normaalisti niin todennäköisesti polttoainepula syystä tai toisesta, sitä "tervaa" suuttimien ulkopuolella tukkimassa, alhainen polttoainepaine, tai muuta vastaavaa.Saltsi kirjoitti:Tulpat vaihdettiin autoon n. kuukausi takaperin (oikeat Biopower tulpat kuten ennenkin), pari tankillista auto toimi ok, eli starttasi parilla pyöräytyksellä kylmänä. Nyt eilen teki niin että jouduin sahaamaan jopa kolme minuuttia eikä edes lupaillut alussa, pyöri vain. Lopulta lähti käymään ja toimi normaalisti ajossa, tehot tallessa eikä nykinyt tms.
Laitoin bensaa tankkiin ja taas starttaa normaalisti, kun alko oireilemaan oli E85:sta tankissa ehkä 15-20l jäljellä.
Ideoita? Softabugi?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
http://www.ngk.de/fi/tuotehaku/produktf ... -11/12485/
Mitäs Saab sanoisi tollasista iridium tulpista, mitkä NGK antaa vaihtoehdoksi
biopoweriinkin?
Kuulemma ainakin jossain ranskassa, raportoitu parantavan ainakin PSA
konsernin moottoreihin tehtyjen E85 modausten kylmäkäynnistyvyyttä.
Kalliimmat ovat tietysti kuin normitulpat, mutta halvemmat kuin latinat.
Tuohon kakkoskulkineeseen kysyin vaihtoehtoiridiumien hintaa >> 62€/4kpl,
normitulpat samaa hintaluokkaa kuin saabiikin...
Mitäs Saab sanoisi tollasista iridium tulpista, mitkä NGK antaa vaihtoehdoksi
biopoweriinkin?
Kuulemma ainakin jossain ranskassa, raportoitu parantavan ainakin PSA
konsernin moottoreihin tehtyjen E85 modausten kylmäkäynnistyvyyttä.
Kalliimmat ovat tietysti kuin normitulpat, mutta halvemmat kuin latinat.
Tuohon kakkoskulkineeseen kysyin vaihtoehtoiridiumien hintaa >> 62€/4kpl,
normitulpat samaa hintaluokkaa kuin saabiikin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Iridiumit ebayn kautta n 35€ sarja, kuka kokeilee ensimmäisenä vai onko viisaammilla parempaa tietoa tulpista?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
co: 0 saa olla 0,2
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6
tossa mun päästöt magnaflow racekatilla 200cel, ajettu pelkällä viunalla pitkään, ilman mitää "bensa" huuhteluita...630ruutat
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6
tossa mun päästöt magnaflow racekatilla 200cel, ajettu pelkällä viunalla pitkään, ilman mitää "bensa" huuhteluita...630ruutat
9-3.1972
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mjoo, kukas laittaa NGK:lle kyselyä aiheesta sähköiset ominaisuudet ja ionisaatiomittaus, tavallinen vs. iridiumi?
Vaikka tuskin sieltä mitään teknistä irtoaa.

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
itsellä syttyi ce kun laittoin boschin iridium tulpat. käynnissä en huomannut eroa. NGK BCPR7ES-11 laitoin ni valo sammui. Ja auto oli og 9-3 vapari
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Oliko Boschit kuinka monella elektrodilla? Luitko vikakoodia?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
En muista luinko vikakoodia. Valo syttyi heti kun olin vaihtanut tulpat. vaihoin sitten entiset niin sammui. Motonetistä ne on oli ostettu elektrodejen lukumäärää en muista
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Tohon NG-kolkkiin kuuluis normaalisti NGK PFR6T-10G tai jos on BioPower, niin sitten NGK BKR7ESC-11.
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Niin, mutta entisessä og 9-3 2.3i missä oli nuo iridiumi tulpat
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Katos joo, niin mainitsitkin tossa aiemmin...
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
kalle kirjoitti:itsellä syttyi ce kun laittoin boschin iridium tulpat. käynnissä en huomannut eroa. NGK BCPR7ES-11 laitoin ni valo sammui. Ja auto oli og 9-3 vapari
Nyt sitten viisaammat veikkailemaan mistä johtuu että iridium sytyttää ce valon?
Eihän ainakaan kipinän pitäisi huonompi olla ? Käsittäkseni joissakin Mitsun suoraruisku (GDI) koneissa noi on ainakin vakiokamaa.
Resistanssi on noissa pienempi, tulkitseeko ECU jotain virhettä kun
resistanssi on pienempi?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Sattumaa jos vaparissa CE valon sytytti. Niissä on hyvin perinteinen jakajasytkä eikä mitään diagnostiikkaa tai ionisaatiomittausta tulppien osalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com