E85 muutoksen jälkeen =>

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

Mielenkiintoista kamaa tuo SiAlcohol... Ei mitään ongelmia n 4tankillista E85 no SiAlcoholia tankkiin ja ongelmia. Lähtee käyntiin ja sammuu 2s päästä, toisella käynnistty ja sammuu kun yrittää lähteä liikkeelle. Muutenkin moottorin käyntiääni muuttui "karkeaksi".
9-3 SC 2008
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla kun useamman tankillisen ajaa etanolilla, kylmäkäynnistykset muuttuvat kolmesylinterisiksi. Tuota Si-Alcoholia kun pullollisen kaataa tankilliseen ja muutaman kymmenen kilometriä ajelee, poistuvat starttiongelmat.

Tosin tankillinen bensaa ajaa saman asian.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saltsi kirjoitti:Tulpat vaihdettiin autoon n. kuukausi takaperin (oikeat Biopower tulpat kuten ennenkin), pari tankillista auto toimi ok, eli starttasi parilla pyöräytyksellä kylmänä. Nyt eilen teki niin että jouduin sahaamaan jopa kolme minuuttia eikä edes lupaillut alussa, pyöri vain. Lopulta lähti käymään ja toimi normaalisti ajossa, tehot tallessa eikä nykinyt tms.

Laitoin bensaa tankkiin ja taas starttaa normaalisti, kun alko oireilemaan oli E85:sta tankissa ehkä 15-20l jäljellä.

Ideoita? Softabugi?
En usko että ainakaan softabugi, tai sitten kyseinen bugi on ollut jo tehtaalta T8 Biopower-softassa (eli ei). Jos pyöri ilman puristuksia niin liimaventtiili, jos taas pyöri normaalisti niin todennäköisesti polttoainepula syystä tai toisesta, sitä "tervaa" suuttimien ulkopuolella tukkimassa, alhainen polttoainepaine, tai muuta vastaavaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

http://www.ngk.de/fi/tuotehaku/produktf ... -11/12485/

Mitäs Saab sanoisi tollasista iridium tulpista, mitkä NGK antaa vaihtoehdoksi
biopoweriinkin?

Kuulemma ainakin jossain ranskassa, raportoitu parantavan ainakin PSA
konsernin moottoreihin tehtyjen E85 modausten kylmäkäynnistyvyyttä.

Kalliimmat ovat tietysti kuin normitulpat, mutta halvemmat kuin latinat.

Tuohon kakkoskulkineeseen kysyin vaihtoehtoiridiumien hintaa >> 62€/4kpl,
normitulpat samaa hintaluokkaa kuin saabiikin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Iridiumit ebayn kautta n 35€ sarja, kuka kokeilee ensimmäisenä vai onko viisaammilla parempaa tietoa tulpista?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

co: 0 saa olla 0,2
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6

tossa mun päästöt magnaflow racekatilla 200cel, ajettu pelkällä viunalla pitkään, ilman mitää "bensa" huuhteluita...630ruutat
9-3.1972
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Mjoo, kukas laittaa NGK:lle kyselyä aiheesta sähköiset ominaisuudet ja ionisaatiomittaus, tavallinen vs. iridiumi? :) Vaikka tuskin sieltä mitään teknistä irtoaa.
M97CSB234EFM57001 RE85
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja kalle »

itsellä syttyi ce kun laittoin boschin iridium tulpat. käynnissä en huomannut eroa. NGK BCPR7ES-11 laitoin ni valo sammui. Ja auto oli og 9-3 vapari
9-3 ss -03
Sotkamo
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Oliko Boschit kuinka monella elektrodilla? Luitko vikakoodia?
M97CSB234EFM57001 RE85
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja kalle »

En muista luinko vikakoodia. Valo syttyi heti kun olin vaihtanut tulpat. vaihoin sitten entiset niin sammui. Motonetistä ne on oli ostettu elektrodejen lukumäärää en muista
9-3 ss -03
Sotkamo
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja karg »

Tohon NG-kolkkiin kuuluis normaalisti NGK PFR6T-10G tai jos on BioPower, niin sitten NGK BKR7ESC-11.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja kalle »

Niin, mutta entisessä og 9-3 2.3i missä oli nuo iridiumi tulpat
9-3 ss -03
Sotkamo
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja karg »

Katos joo, niin mainitsitkin tossa aiemmin...
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

kalle kirjoitti:itsellä syttyi ce kun laittoin boschin iridium tulpat. käynnissä en huomannut eroa. NGK BCPR7ES-11 laitoin ni valo sammui. Ja auto oli og 9-3 vapari

Nyt sitten viisaammat veikkailemaan mistä johtuu että iridium sytyttää ce valon?

Eihän ainakaan kipinän pitäisi huonompi olla ? Käsittäkseni joissakin Mitsun suoraruisku (GDI) koneissa noi on ainakin vakiokamaa.

Resistanssi on noissa pienempi, tulkitseeko ECU jotain virhettä kun
resistanssi on pienempi?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: E85 muutoksen jälkeen =>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sattumaa jos vaparissa CE valon sytytti. Niissä on hyvin perinteinen jakajasytkä eikä mitään diagnostiikkaa tai ionisaatiomittausta tulppien osalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin