vaihdevälin lyhennin..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

nyt vaihdevälinlyhennin on kiinni, ja hyvin toimii!!! 8)
Kuva
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

ja täytyy vielä sanoa, että hyvää teki.. :D on kuin ihan eri auto... 8)
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

juuso kirjoitti:ja täytyy vielä sanoa, että hyvää teki.. :D on kuin ihan eri auto... 8)
No niin mitä mä sanoin että se on hyvä :lol: :lol: 8O 8O
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mäkin olisin kiinnostunut ostamaan tälläisen vaihdevälin lyhentimen. :) Laadun pitää tietty olla kestävä ja toimivuus hyvä.

Paljolla näitä on myyty?

T. Pasi
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vähän asian sivusta mutta täältä löytyy ohjeet ng900/9-3 short shifter rakentamiseen:

http://www.lehigh.edu/~erp4/saab/Upgrad ... ifter.html
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Passi kirjoitti:Mäkin olisin kiinnostunut ostamaan tälläisen vaihdevälin lyhentimen. :) Laadun pitää tietty olla kestävä ja toimivuus hyvä.

Paljolla näitä on myyty?

T. Pasi
Tässä ois nyt pienet lisätienestin saumat jollekin tee-itse-miehelle... Taidat olla jo kolmas joka kyselee ostotarkoituksessa noita keppejä. Mäkin vielä odottelen viikon tai kaks josko joku alkais noita tekemään ennenkuin rupean repimään autoani palasiksi.

-John
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Siis ehdottomasti jonkun joka osaa/haluaa/ehtii tommosia tekemään, niin kannattaisi myydä niitä.
osaako joku sanoa paljonko menee aikaa sellaisen teossa??
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Kepistä?

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Kuinkas tollasen vaihdevälin lyhentimen sais tehtyä tonnariin?
Onko jollain kokemuksia?
Siinähän ei mun mielestä ainakaan liikaa se keppi heilu vakionakaan, mutta ois kiva kokeilla... 8)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

900S kirjoitti:Siis ehdottomasti jonkun joka osaa/haluaa/ehtii tommosia tekemään, niin kannattaisi myydä niitä.
osaako joku sanoa paljonko menee aikaa sellaisen teossa??
Siinä meni kokonaisuudessa 2päivää ku repi kaikki irti ja kaikki takas. Kyllä sen tosin saa tehtyä helposti yhdessäkin päivässä.

Mutta jos niiitä joku haluaa ostamaan ruveta niin voin niitä tehdäkkin. Mutta ekaks tarviis jostain vaan keppejejä. Tai voihan sehän niinkin että ottaa sen vanhan kepin vaihdossa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Täytyy senverran kysyä kun en ole pahemmin tuohon laatikkoon tutustunut, niin lähteekö vaihdekeppi helposti irti??
Tuo kuva minkä Juuso laittoi, niin näkyykö siinä mitä tarvii irroittaa kun ottaa kepin pois?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja short shifteristä tonnarissa. Jos pelittää tonnarissa hyvin, niin kiinnostusta voisi hyvinkin löytyä.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mitenkäs tuo vaihteiden vaihtaminen sitten eroaa vakiosta tuon short shifterin asennuksen jälkeen :?:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

900S kirjoitti:Täytyy senverran kysyä kun en ole pahemmin tuohon laatikkoon tutustunut, niin lähteekö vaihdekeppi helposti irti??
Tuo kuva minkä Juuso laittoi, niin näkyykö siinä mitä tarvii irroittaa kun ottaa kepin pois?
vain ne kolme ruuvia...sit irtoo nostamalla :wink:
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Pika ohjeet tonnariin:

Nuppi pois
Haitarikumi pois
Pakkilukko systeemi pois (Kampea meisselillä alareuna tappien yli)
Vedä pihdeillä näkyvissä oleva sokka/tappi pois
Paina keppi vapaa asennossa pohjaan/lattiaan
Nosta hieman, niin ettei millään vaihteella ota kiinni
Lukitse keppi paikalleen, esim uusi reikä keppiin ja tappi siihen, tms.
Katkaise pakkilukko systeemin putki sopivaksi, liimaa/teippaa
Asenna pakkilukko, haitarikumi ja nuppi paikalleen
Kyselkää lisää, niin vastailen, saatanpa laittaa kuviakin
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

juuso kirjoitti:
900S kirjoitti:Täytyy senverran kysyä kun en ole pahemmin tuohon laatikkoon tutustunut, niin lähteekö vaihdekeppi helposti irti??
Tuo kuva minkä Juuso laittoi, niin näkyykö siinä mitä tarvii irroittaa kun ottaa kepin pois?
vain ne kolme ruuvia...sit irtoo nostamalla :wink:
`

Ja haitari pussi tais lähtee vaan repimällä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin