Kyllä mulla ainakin näkyy...Vigge kirjoitti: kuva ei futaa, tai sitten suora linkitys tuonne yahoofsiin on estetty
EBC:n jarruista kokemusta?
Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitäuukka kirjoitti:Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;
- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
- Levyt vetäisivät itsensä kieroon melko pian asennuksen jälkeen. En voi aivan vakuuttunut olla asennuksen onnistumisesta, mutta ei sitä paljon huolellisemminkaan voisi enää tehdä. Takuu ei silti levyjä korvannut. Syytä kieroutumiseen ei oikein keksinyt.
- Noilla jarruilla ei ollut mitään ongelmia edes vauhdikkaassa ajossa Norjan vuoristossa. Teho vain parani lämmetessään ja sitä kovempaa rääkkiä tuskin normiliikenteessä saa aikaan. Radallakaan ei ollut mitään ongelmia. Nesteenä oli/on EBC:n neste joka varmasti vaikutti asiaan. Sen lämmönjohto on aivan eri luokkaa kuin halppisnesteillä.
- Kyllä nuo uritetutkin levyt sain hehkumaan oranssina, kun meni hermot siihen ravistukseen. Muutama jarrutus tuolta +200 vauhdista, niin johan väri muuttui. Paloista kiehui värit pois jo melko pian asennuksen jälkeen.
EBC:n punapalojen "toimintalämpö" alkaa nykyisin jo samasta kuin muidenkin, kestävät vaan huomattavasti korkeammalle. Kylmänä voi tuntua, että teho ei ole vielä hyvä, mutta käytännössä se pitäisi olla sama kuin muillakin paloilla. Parempi teho lämpimänä vaan saa sellaisen tunteen aikaan.

Täytyy varmaan hieman aikaa vielä miettiä ja tutkailla mikkä tuohon 9-5:seen hommaisi!
Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit

sekä Zimmermanin reijitetyt levyt

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Zimmermanin reijitetyt levyt ajattelin itse laittaa, onko kenelläkään kokemuksia? Ovat ainakin hyvännäköiset jos ei muuta.Frostgrey kirjoitti:Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitä![]()
Täytyy varmaan hieman aikaa vielä miettiä ja tutkailla mikkä tuohon 9-5:seen hommaisi!
Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit) ja EBC:n palat. Black Diamond levyt ja palat olisvat myös yhdet (melko edulliset).
sekä Zimmermanin reijitetyt levytjakomielitautihan tässä tulee
-
- "Viggen"
Luulisin että tuo valinta on hyvä budjetti luokan vaihtoehto. Ei mitkään erinomaiset jarrut mutta aina ne kuluneet orkkis jarrut voittavat. Jos haluaa kunnon jarrut jotka näyttävät hyviltä isoilla vanteilla on niiden oltava alkuperäistä isommat. Sitten saa löydä jo rahaa pöytään.Frostgrey kirjoitti:Nyt on mielessä jos tilaisi Seijarilta uudet orkkis levyt ja laittaisi niille kaveriksi redstuffit.
:roll:
Mulla ainakin tulee Greenstuffeista pölyä ihan riittämiin. Ei ehkä niin paljon kun vakioista mutta kuitenkin. Jarrutehosta en osaa sanoa. Vanhoihin vatkaaviin levyihin verrattuna uudet vakiot levyt+Greenstuffeilla ovat ainakin ihan ok. Tosin nyt alkaa jo kovissa nopeuksissa kunnolla jarruttaessa tuntumaan siltä että uudet levyt vatkaavat hieman.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Tuumer kirjoitti:Zimmermanin reijitetyt levyt ajattelin itse laittaa, onko kenelläkään kokemuksia? Ovat ainakin hyvännäköiset jos ei muuta.Frostgrey kirjoitti:Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitä![]()
Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit) ja EBC:n palat. Black Diamond levyt ja palat olisvat myös yhdet (melko edulliset).
sekä Zimmermanin reijitetyt levytjakomielitautihan tässä tulee
itse en ole vielä ehtinyt laittaa levyjä kiinni, mutta kerron sitten oman ensivaikutelmani niistä... auton laitan tällä viikolla seisontaan ja siihen tulee jos jonkinlaista palikkaa kiinni

Niin ne tilanteet muuttuu
Nyt on tullut sellanen mieleen, että hommais nuo Aeron satulat jostain ja niille kaveriks uudet levyt ja palat
Huomenna pitäs yheltä purkaamolta käydä kyselees missä on Aero purettavana josko niillä olisi vielä jarrut myymättä
Katotaa kuin käy vai joutuuko jatkossakin tyytymään näihin 288mm jarruihin, on vaan 18" vanteiden takana aika orvot

Nyt on tullut sellanen mieleen, että hommais nuo Aeron satulat jostain ja niille kaveriks uudet levyt ja palat

Huomenna pitäs yheltä purkaamolta käydä kyselees missä on Aero purettavana josko niillä olisi vielä jarrut myymättä

Katotaa kuin käy vai joutuuko jatkossakin tyytymään näihin 288mm jarruihin, on vaan 18" vanteiden takana aika orvot

Itse itselleen vastaten
Eli nyt tulee sitten Aeron (308mm) etujarrut. Tänään hain käytetyt Aeron satulat ja viikonloppuna saa Seijrilta uudet orkkis levyt ja palat.
Aika työ noissa satuloissa vaan saada ruosteet pois, jotta saa ne maalattua
Enää ei tarvitse pistää 16" pienempiä vanteita koskaan

Eli nyt tulee sitten Aeron (308mm) etujarrut. Tänään hain käytetyt Aeron satulat ja viikonloppuna saa Seijrilta uudet orkkis levyt ja palat.
Aika työ noissa satuloissa vaan saada ruosteet pois, jotta saa ne maalattua

Enää ei tarvitse pistää 16" pienempiä vanteita koskaan

-
- "Viggen"
Zimmermanin levyt on ihan ok
tavallinen levy joka on rei´itetty
Brembo Sport Drilled on hyvä levy
rei´itetty ja pintakäsitelty jarrulevy huippuvalmistajalta
--------------------------
EBC Greenstuff ja Redstuff (raskaampiin autoihin esim 9000, 9-5) ovat ihan hyvät sport-palat
Ferodo DS Performance ja Brembo FM1000 ovat huippupaloja kadulle, sama kitkakerroin kylmänä ja kuumana, kitkakerroin noin +15% vrt vakiopaloihin
EBC Greenstuff mainoslause ulkomailla on "Less dust" = vähemmän pölyä
enpä tiedä miksi se suomalaisten myyjien toimesta on käännety "pölyttömäksi"
jarrupalahan toimii siten että sitä hangataan levyä vasten = molemmista on pakko irrota partikkeleita koko jarrutuksen ajan
tavallinen levy joka on rei´itetty
Brembo Sport Drilled on hyvä levy
rei´itetty ja pintakäsitelty jarrulevy huippuvalmistajalta
EBC Greenstuff ja Redstuff (raskaampiin autoihin esim 9000, 9-5) ovat ihan hyvät sport-palat
Ferodo DS Performance ja Brembo FM1000 ovat huippupaloja kadulle, sama kitkakerroin kylmänä ja kuumana, kitkakerroin noin +15% vrt vakiopaloihin
EBC Greenstuff mainoslause ulkomailla on "Less dust" = vähemmän pölyä
enpä tiedä miksi se suomalaisten myyjien toimesta on käännety "pölyttömäksi"
jarrupalahan toimii siten että sitä hangataan levyä vasten = molemmista on pakko irrota partikkeleita koko jarrutuksen ajan
9-5 malleihin saa ferodon sd2000s paloja -50%
http://www.autoracing.fi/tarjoukset/poisto_ferodo.html
sivut päivitetty 28.02 ....
http://www.autoracing.fi/tarjoukset/poisto_ferodo.html
sivut päivitetty 28.02 ....
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525