EBC:n jarruista kokemusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Vigge kirjoitti: kuva ei futaa, tai sitten suora linkitys tuonne yahoofsiin on estetty
Kyllä mulla ainakin näkyy...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

uukka kirjoitti:Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;

- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
- Levyt vetäisivät itsensä kieroon melko pian asennuksen jälkeen. En voi aivan vakuuttunut olla asennuksen onnistumisesta, mutta ei sitä paljon huolellisemminkaan voisi enää tehdä. Takuu ei silti levyjä korvannut. Syytä kieroutumiseen ei oikein keksinyt.
- Noilla jarruilla ei ollut mitään ongelmia edes vauhdikkaassa ajossa Norjan vuoristossa. Teho vain parani lämmetessään ja sitä kovempaa rääkkiä tuskin normiliikenteessä saa aikaan. Radallakaan ei ollut mitään ongelmia. Nesteenä oli/on EBC:n neste joka varmasti vaikutti asiaan. Sen lämmönjohto on aivan eri luokkaa kuin halppisnesteillä.
- Kyllä nuo uritetutkin levyt sain hehkumaan oranssina, kun meni hermot siihen ravistukseen. Muutama jarrutus tuolta +200 vauhdista, niin johan väri muuttui. Paloista kiehui värit pois jo melko pian asennuksen jälkeen.

EBC:n punapalojen "toimintalämpö" alkaa nykyisin jo samasta kuin muidenkin, kestävät vaan huomattavasti korkeammalle. Kylmänä voi tuntua, että teho ei ole vielä hyvä, mutta käytännössä se pitäisi olla sama kuin muillakin paloilla. Parempi teho lämpimänä vaan saa sellaisen tunteen aikaan.
Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitä :(

Täytyy varmaan hieman aikaa vielä miettiä ja tutkailla mikkä tuohon 9-5:seen hommaisi!

Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit :oops: ) ja EBC:n palat. Black Diamond levyt ja palat olisvat myös yhdet (melko edulliset).
sekä Zimmermanin reijitetyt levyt :roll: jakomielitautihan tässä tulee :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse hommasin valmiiksi Brembon 25mm paksut vakiolevyt nykyisten 23,5mm tilalle ja uudemman tonnarin satulat. Näillä näkymin lykkään niiden seuraksi redstuffit.
Foxbody turbo
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Frostgrey kirjoitti:Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitä :(

Täytyy varmaan hieman aikaa vielä miettiä ja tutkailla mikkä tuohon 9-5:seen hommaisi!

Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit :oops: ) ja EBC:n palat. Black Diamond levyt ja palat olisvat myös yhdet (melko edulliset).
sekä Zimmermanin reijitetyt levyt :roll: jakomielitautihan tässä tulee :wink:
Zimmermanin reijitetyt levyt ajattelin itse laittaa, onko kenelläkään kokemuksia? Ovat ainakin hyvännäköiset jos ei muuta.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt on mielessä jos tilaisi Seijarilta uudet orkkis levyt ja laittaisi niille kaveriksi redstuffit.

:roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Frostgrey kirjoitti:Nyt on mielessä jos tilaisi Seijarilta uudet orkkis levyt ja laittaisi niille kaveriksi redstuffit.

:roll:
Luulisin että tuo valinta on hyvä budjetti luokan vaihtoehto. Ei mitkään erinomaiset jarrut mutta aina ne kuluneet orkkis jarrut voittavat. Jos haluaa kunnon jarrut jotka näyttävät hyviltä isoilla vanteilla on niiden oltava alkuperäistä isommat. Sitten saa löydä jo rahaa pöytään.

Mulla ainakin tulee Greenstuffeista pölyä ihan riittämiin. Ei ehkä niin paljon kun vakioista mutta kuitenkin. Jarrutehosta en osaa sanoa. Vanhoihin vatkaaviin levyihin verrattuna uudet vakiot levyt+Greenstuffeilla ovat ainakin ihan ok. Tosin nyt alkaa jo kovissa nopeuksissa kunnolla jarruttaessa tuntumaan siltä että uudet levyt vatkaavat hieman.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Tuumer kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Olen noista levyistä kuullut myös muilta hieman huonoja mielepiteitä :(

Täytyy varmaan hieman aikaa vielä miettiä ja tutkailla mikkä tuohon 9-5:seen hommaisi!

Vahtoehdot olisivat Taroxin levyt(aika kalliit :oops: ) ja EBC:n palat. Black Diamond levyt ja palat olisvat myös yhdet (melko edulliset).
sekä Zimmermanin reijitetyt levyt :roll: jakomielitautihan tässä tulee :wink:
Zimmermanin reijitetyt levyt ajattelin itse laittaa, onko kenelläkään kokemuksia? Ovat ainakin hyvännäköiset jos ei muuta.

itse en ole vielä ehtinyt laittaa levyjä kiinni, mutta kerron sitten oman ensivaikutelmani niistä... auton laitan tällä viikolla seisontaan ja siihen tulee jos jonkinlaista palikkaa kiinni :wink: varmaankin kuukauden-kahden päästä kunnossa jne..
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Niin ne tilanteet muuttuu :roll:

Nyt on tullut sellanen mieleen, että hommais nuo Aeron satulat jostain ja niille kaveriks uudet levyt ja palat :wink:
Huomenna pitäs yheltä purkaamolta käydä kyselees missä on Aero purettavana josko niillä olisi vielä jarrut myymättä :D

Katotaa kuin käy vai joutuuko jatkossakin tyytymään näihin 288mm jarruihin, on vaan 18" vanteiden takana aika orvot :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt näyttää uhkaavalta, että tulee nuo Aeron jarrut, meinaa on löytynyt satulat. Enää täytyy löytää Aeron levyt ja palat jostain. :D

Tietääkö joku onko 9-5 Aerossa ja Viggenissä samat levyt ja palat? ja mitä nuo Viggenin uritetu levyt mahtaa maksaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse itselleen vastaten :lol:

Eli nyt tulee sitten Aeron (308mm) etujarrut. Tänään hain käytetyt Aeron satulat ja viikonloppuna saa Seijrilta uudet orkkis levyt ja palat.

Aika työ noissa satuloissa vaan saada ruosteet pois, jotta saa ne maalattua :wink:

Enää ei tarvitse pistää 16" pienempiä vanteita koskaan :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Frostgrey kirjoitti:Aika työ noissa satuloissa vaan saada ruosteet pois, jotta saa ne maalattua :wink:
Eikö hiekkapuhalluksen sais aika edullisesti? Kunhan vaan suojaa tärkeät paikat.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Joo, tottahan tuokin, mutta kerkesin jo alottelemaan ja onpahan jotain näprättävää tota kevättä odotellessa.

Aika näppärästi Dremelilläkin nuo pienemmät kolot saa putsattua :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Zimmermanin levyt on ihan ok
tavallinen levy joka on rei´itetty

Brembo Sport Drilled on hyvä levy
rei´itetty ja pintakäsitelty jarrulevy huippuvalmistajalta

--------------------------

EBC Greenstuff ja Redstuff (raskaampiin autoihin esim 9000, 9-5) ovat ihan hyvät sport-palat

Ferodo DS Performance ja Brembo FM1000 ovat huippupaloja kadulle, sama kitkakerroin kylmänä ja kuumana, kitkakerroin noin +15% vrt vakiopaloihin

--------------------------

EBC Greenstuff mainoslause ulkomailla on "Less dust" = vähemmän pölyä

enpä tiedä miksi se suomalaisten myyjien toimesta on käännety "pölyttömäksi"

jarrupalahan toimii siten että sitä hangataan levyä vasten = molemmista on pakko irrota partikkeleita koko jarrutuksen ajan
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Onkos kenelläkään nuo reijitetyt jarrulevyt halkeilleet reikien välistä, kun olen kuullut että sitäkin on tapahtunut?
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

9-5 malleihin saa ferodon sd2000s paloja -50%
http://www.autoracing.fi/tarjoukset/poisto_ferodo.html
sivut päivitetty 28.02 ....
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Vastaa Viestiin