Vakio map on T5 koneissa 2.5bar (eli max ahdot 1.54, koska itse ilmakehä on noin 1bar..) Ja kun softan kartassa on esimerkiksi määritelty 1.4 bar 3000rpm, niin makuvena pysyy suljettuna, kunness tuo 1.4 bar on saavutettu, jonka jälkeen mankuvena aukeaa, jotta hukkaportti aukeaisi. Tämä taas kestää "hetken", joten tietyissä olosuhteissa ehtii ahdot nousta hetkellisesti tuon 1.54 bar yläpuolelle, jolloin tapahtuu fuelcut. Tietty fuelcut voitaisiin poistaa softasta, mutta sitten olisi vaarana rikkoa kone liian isoilla ahdoilla, jos esim. mvenan johto rikkoontuu.
Isommilla ahtimilla voi sitten ajella jopa 1.6 barilla ja fuelcut on nostettu tietysti hieman ylemmäksi 1.7..1.8..(?)
Hmm... Kestäisiköhän tuollaisella 28/25 hybridillä ottaa hieman enemmän ahtoja pakopaineiden kasvamatta saaden tehohyötyä?
Mapin vaihtohan edellyttää softan päivittämistä

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.