Virittelystä yleensäkkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

95power kirjoitti:Onx kytätkin ruvenneet virittämään autojaan? :lol:
Saamani tietojen mukaan ainoastaan autojen alustoihin ym. asioihin on koskettu, mutta moottoreita ei ole viritetty, koska sehän olisi laitonta :wink: No tiedäpä sitä sitten, vaikkapa autoja olisi viritelty "omaan käyttöön" :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Ja sitä paitsi ihan perseestä :wink: Voi vaikka joutua tutustumaan ilkeään "fuel cut" -efektiin, kuten tänä aamuna tapahtui :evil: :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Juuri tuon fuelcut rajoituksen maksimin (1.54 bar) takia autohin on syytä vaihtaa 3bar map anturi... Jolloin fuelcut voidaan siirtää jopa 2 bar asti tarvittaessa... :roll:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Juuri tuon fuelcut rajoituksen maksimin (1.54 bar) takia autohin on syytä vaihtaa 3bar map anturi... Jolloin fuelcut voidaan siirtää jopa 2 bar asti tarvittaessa... :roll:

Hook
Mun mielestä se "fuel cut" tuli jo jossain 1,3 barissa :evil: Ilmeisesti alkoi nakuttamaan jostain syystä :roll:
Mutta jos homma hoituu tuolla 3 barin map -anturilla, niin sitähän vois tietty harkita...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vakio map on T5 koneissa 2.5bar (eli max ahdot 1.54, koska itse ilmakehä on noin 1bar..) Ja kun softan kartassa on esimerkiksi määritelty 1.4 bar 3000rpm, niin makuvena pysyy suljettuna, kunness tuo 1.4 bar on saavutettu, jonka jälkeen mankuvena aukeaa, jotta hukkaportti aukeaisi. Tämä taas kestää "hetken", joten tietyissä olosuhteissa ehtii ahdot nousta hetkellisesti tuon 1.54 bar yläpuolelle, jolloin tapahtuu fuelcut. Tietty fuelcut voitaisiin poistaa softasta, mutta sitten olisi vaarana rikkoa kone liian isoilla ahdoilla, jos esim. mvenan johto rikkoontuu.

Isommilla ahtimilla voi sitten ajella jopa 1.6 barilla ja fuelcut on nostettu tietysti hieman ylemmäksi 1.7..1.8..(?)
Hmm... Kestäisiköhän tuollaisella 28/25 hybridillä ottaa hieman enemmän ahtoja pakopaineiden kasvamatta saaden tehohyötyä?
Mapin vaihtohan edellyttää softan päivittämistä :!:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Hmm... Kestäisiköhän tuollaisella 28/25 hybridillä ottaa hieman enemmän ahtoja pakopaineiden kasvamatta saaden tehohyötyä?
Vois mennä jo ulos kartalta, ellei ole jo mennyt. Ihmetyttää, miten nuo turbopajat antavat huomattavasti pienempiä kapasiteettilukemia kuin viripajat :roll: :wink:

Mutta T28BB:llä saisikin jo sitten ihan kivasti tehoja&vääntöä:

http://www.sqr.se/products.php?nr=5

ja sieltä steg 4.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin