Lähes Bolt-on IC (nyt käppyrällä)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Noniin vihdoinkin sain koneen auki...

http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... vaihde.jpg

sää oli kuiva ja +8
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Millasilla peleillä työ noita käppyröitä teette? 8O
Saab 900S Combicoupe
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Tuossa "tunnetun ruotsalaisen laatuvalmistajan" lähes bolt-on ic:n käyrää, verrokkina samassa paikassa samassa lämpötilassa ajettu käppyrä Viggenin vakiolla ja Tonnarilla vakio ic:lla. Näyttäisi olevan Forgella ny eri kenno kuin Hookin postauksessa.

Paineet vedoissa: Vig std (Vakio Viggen softa), Vig Forge ( Maptun stage 3 +Ferrita ), 9000 std ( ~1,4 bar softa +JT3" )

Kuva

Kampe keulalla:
Kuva
Saabiton
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Talladega kirjoitti:Tuossa "tunnetun ruotsalaisen laatuvalmistajan".. Näyttäisi olevan Forgella ny eri kenno kuin Hookin postauksessa.
Minun tuo entinen on "kyylarjonsson",eli speedparts toimitus.. ei Forge.
Mistäs tuo Forge on kotoisin? Näyttää jo paremmalta kun kyylari... Hinta?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Maptunilta. Kuulerissa (uusi) oli muuten alunperin vuoto. Lähetin sen takaisin MT Finlandille ja toivoin saavani uuden tilalle. Sama tuli takaisin epoksilla paikattuna mutta näkyy pitävän paineet. Oli kuulemma testattu 2 bar paineella. Hinta löytyy MT sivuilta, olikohan 5995 SEK :?:

Asennuksessa ei tarvinnut sahaa, puukkoa tai rälläkkää mutta voimaa kuitenkin. Ei ihan heittämällä paikoilleen. Pari joutavaa muovilärpäkettä jäi keulasta ylimääräiseksi asennuksen yhteydessä.
Saabiton
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Tuossa "tunnetun ruotsalaisen laatuvalmistajan" lähes bolt-on ic:n käyrää, verrokkina samassa paikassa samassa lämpötilassa ajettu käppyrä Viggenin vakiolla ja Tonnarilla vakio ic:lla. Näyttäisi olevan Forgella ny eri kenno kuin Hookin postauksessa.

Paineet vedoissa: Vig std (Vakio Viggen softa), Vig Forge ( Maptun stage 3 +Ferrita ), 9000 std ( ~1,4 bar softa +JT3" )
millä vaihteella ajettu tai kuinka kauan ajettu kaasu lattiassa?
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

3-vaihde 2000-6000.
Saabiton
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Talladega kirjoitti:Sama tuli takaisin epoksilla paikattuna mutta näkyy pitävän paineet. Oli kuulemma testattu 2 bar paineella.
Jaaha... ja tuohonko pitää asiakkaan tyytyä? Olisiko kuitenkin syytä vaatia käyttämään hitsauksessa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Samaa mieltä tevisun kanssa, tuo alumiini kuitenkin elää lämmön vaikutuksesta, niin on hyvin todennäköistä, että se epoksipaikkaus alkaa rapsahdella irti jossain vaiheessa. Kannattaa siis vaatia joko hitsausta tai uutta tilalle. Ja jos asia ei hoidu Suomen MapTunin kanssa, on parempi olla yhteydessä Ruotsin puolelle.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Ruåtsalaiset tietää asian, Forgelta oli jo tulossa uusi ic mutta Joutseno ehti ensin. Epoksipaikkaus paljastui hakiessani ic:n postista asennuspäivänä. En kyennyt odottelemaan enää enempää. Jos ic pitää niin aivan sama vaikka olisi mirhalla korjattu, jos alkaa vuotamaan niin nostetaan MT:n kanssa kissa takaisin pöydälle.
Saabiton
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tuossa kuva siitä ruotsin kimppatilaus-kiina-IC:stä, jos ketään sattuu kiinnostamaan...

Kuva

Asennuskuvia ei saatu sillä kertaa, kun jäi kamera tyylikkäästi kotiin :oops: Aivan bolt-on ei ollut, ilmastoinnin kuivuria (?) piti vähän nostaa ja öljyletkuja modata. Myös puskurin palkista otettiin pois apparin puolelta. Tuloksia varmaan jossakin vaiheessa tulossa...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin