Uusi ahdin satkuun / yleistä keskustelua ahtimista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tuossa olis ny harkinnassa stage 3 T3/4. Kompura 50mm 0.60 a/r, turbiini 57mm 0.63 a/r trim 57.
Tuo voisi olla aika passeli?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aika iso pakosiipi,mutta säästää varmasti laatikkoa..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suppari kirjoitti:Aika iso pakosiipi,mutta säästää varmasti laatikkoa..
Mitään arvioita millä kierroksilla tuo alkaisi ahtamaan/olisi täydet ahdot?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Coltti kirjoitti: Itselläni on tälläinen ja voin suositella: http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... f712337359

Hintaa tuli alennuksien jälkeen n. 230e.
Menee offtopiciksi mutta jos vielä edullisempi laajakaista kiinnostaa, niin Innovaten LC-1 löytyy 195 eurolla, tosin ilman näyttöä:
http://www.vpv-motorracing.com/
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Joko se innovate kestää,ts. onko suojausta parannettu?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Suppari kirjoitti:Joko se innovate kestää,ts. onko suojausta parannettu?
"Tyyppivikana" ollut DAC on korvattu paremmalla vuonna 2006. Kuulemma myyntipaketti on sinertävä uudemmissa malleissa, vanha on valkoinen/vihreä. Omasta vanhasta mallista meni DAC muutama viikko sitten, toimi tätä ennen n. vuoden verran megan kanssa, mutta sytytyksen säädön yhteydessä otti siipeensä. Support pelasi hyvin ja vaihto 2007 malliin onnistui kivuttomasti. Tuota analogi ulostulo ongelmaa lukuunottamatta laite on toiminut hyvin.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostwind kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Aika iso pakosiipi,mutta säästää varmasti laatikkoa..
Mitään arvioita millä kierroksilla tuo alkaisi ahtamaan/olisi täydet ahdot?
Paukuttelin omaa 58 siivellä olevaa 1.5 litraista,joskin luultavasti korkeammalla perusmoottoriteholla olevaa laitosta,jossa ahtoputkessa lievä vuoto(ts. kaveri piti tuuman liian pientä letkua kompuran outletissä,ja paikoillaan ahtoja 0.5 bar/7500 :wink:

Umpimetsästä oleva heitto,paineet tapissa n.4000?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Karspa kirjoitti:..
On laajakaistan osto itselläkin edessä(plx jolla säädetty,on kaverin),ja siksi ei ole innovate oikein iskenyt,kun se luotettavuus on ollut kadoksissa.Jos en väärin muista,on joku noita uusiakin rikkonut?

Ei siihen laajakaistaan tosin kannata liikoja rahoja panostaa,sillä sitähän ei säädön jälkeen oikeastaan tarvita.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

No jos 4000:ssa olis tapissa niin sehän olis melko miellyttävää. Kokeilemalla se sitten selviää. :wink:
Tässä nyt vaan mietityttää toi polttoainepuoli... Mitkäköhän suuttimet olisi sopivat tuohon? Tuota vakio ecua ei taida saada toimimaan isommilla suuttimilla suoraan? Vaatiiko suosiolla esim. tuon megan vai voiko tuota omaa ruiskua ohjelmoida isommille suuttimille?

Huomas tänään kyllä taas kuinka se keulacuuleri olis kiva ku tuo lämpötila huitoo tuolla hellerajalla...
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

No kävihän tässä niinkuin arvasin, 550 euroa maksava tehdasuusi garretti onkin "garretti" :roll:
Tiedä sitten noitten kopioahtimien laadusta... Myyjä kyllä kehui, että paljon käyttävät näitä jenkeissä ym.

Edit: en siis vielä ole tilannut tuota.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostwind kirjoitti:No kävihän tässä niinkuin arvasin, 550 euroa maksava tehdasuusi garretti onkin "garretti" :roll:
Tiedä sitten noitten kopioahtimien laadusta... Myyjä kyllä kehui, että paljon käyttävät näitä jenkeissä ym.

Edit: en siis vielä ole tilannut tuota.
Meinasin kanssa että juttu haiskahti.Älä vaan jumalauta mene ostamaan!Kiinaturbot on paskaa!Tosiaan yrittävät käyttää jenkeissä.

Klik
Klik
Klik
Klik
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kenelläkään kokemusta http://www.turbohuolto.fi firmansta?

Kyselin sieltä ahdinta ja sanoivat, että voisivat rakentaa t03/04 garretin uusista osista ja hintaa tulisi noin 700 euroa.
Ihan kohtuullinen sinänsä kun muualla pyytivät sitä 900 euroa.

On se jännä, että vaikka mihin soitti niin pienen keskustelun jälkeen rupesivat heti kauppaamaan kuulalaakeriturboja :)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

T03/T04-hybridejäkin on monenlaisia, kannattaa selvittää tahtomansa ahtimen speksit ennen kuin tilaa mitään.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

700 euroa antiikkisesta garretista on aivan liikaa,vaikka uusi olisikin.
Tuolla rahamäärällä saa jo ihan modernin ja herkemmän ahtimen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Meneepäs monimutkaiseksi. T03 laipallisen ehjän ja edullisen garretin löytäminen on hankalaa kun noi hinnat on mitä on. Pitää ruveta tässä miettimään tuota master poweria. Se menisi ainakin laipasta suoraan kiinni, mutta vaatisi sitten jo varmaankin DP:n kanssa kikkailua ja en sitten tiedä meneekö nuo öljyputketkaan ihan suoraan.

Hommahan helpottuisi huomattavasti, jos teetättäisi uuden peltisarjan ja siihen T25 tms. laipan. Mutta siinäkin hinta sitten pompsahtaa...

Soittelin tuossa maanantaina Hernesmaalle ja kyselin ahdinta. Siellä olisi ollut yksi 2.3 tonnarin mitsu. Olikos se nyt sitten TD04HL-15G-6? Hintakin olisi ollut 450 egeä. Mutta oli sitten lähtenyt jo uudelle omistajalle...
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin