Oma auto kullan kallis

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Ahtopaine kirjoitti:Nope herneitä... kuten sanoin uskoo ken tahtoo. Kasa testejä on edelleenkin tuolla luettavissa, voit ihan vapaasi olla sitä mieltä, että kaikki kusettavat tai ovat muuten vaan ignorantteja ja teikäläinen on se joka tietää paremmin... jos sua kovastikin kalvaa epäillys aineen toiminnasta, niin kysäseppäs vaikka suoraan tuolta RVS-puljusta, niin epäilemättä antavat ihan mielellään lisätietoa.

Muita mittaustuloksia ei omista autoistani ole kuin nuo puristukset. Pakokaasutesteissä katsastusten yhteydessä on aina tullut huippuarvot. Bensankulutuksen laskun olen todennut käytännössä, moottorin
värinöiden ja äänten vähenemisen ohjella. Lisäksi kuten kerroin laatikot toimivat selvästi jouhevammin. Taidan olla meistä kuitenkin se, joka on kokeillut ainetta käytännössä ja se tieto riittää minulle.. :)
Hehe hehe.. eipä kalva, mutta haluisin oikeasti tietää mihin tätä ainetta tarvitaan ja mihin perustat tämän monen sivun hehkutuksesi ??

Kuten jo aikasemmin totesin, on kys aine loppuun ajettun moottoreiden viimeinen korjauskeino, konetta avaamatta.
Meillä päin ohipuhaltavat moottorit avataan ja niihin vaihdetaan laakerit, koneistetaan seetit ym ym.

Koko rvs:n sivuilla ei puhuta halaistua sanaa aineen vaikutuksesta kuluneisiin laakereihin, seeteihin ym..
Tuossa jo aikaisemmin totesit koneesi olevan timmissä tikissä, niin en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi ehjään koneeseen pitää moista ainetta suoltaa ? Värinöiden ja äänien takiako ?
Entäs sitten väljiin koneisiin, miksei konetta voi korjata, vaihtaa laakereit,tiivisteet,korjata seetit, tarkistaa öljypumppu ym ym..
Miksi aina pitää mennä siitä mistä aita on matalin, kun kuitenkaan aine ei laakereita ehjää tai seetejä paranna..

Sovitaan vaikka sitten niin, että aine toimii mahdottoman hyvin, mutta on täysin hyödytön nykypvänä. Ehkä joskus 60-luvulla kun moottorinkorjaus oli kallista ja vaikeaa, olisi tälle aineelle ollut käyttöä..
Teollisuuden käytössä tuon ymmärtää, kun siellä oikeasti saattaa jotkut hammaspyörät maksaa mansikoita ja niihin mieluusti halutaan kokeilla kaikkea ennen uusien vaihtoa.

Aina näitä aineita putkahtaa markkinoille ja aina löytyy niitä, jotka uskovat näihin. Loppupeleissä puristuspaineen nosto on yksi helpoimiten kuvattava arvo moottorin toiminnasta, muttei ole ainoa moottorin mekaanisen kunnon mittari.
Tämän pvän erinomaisuuden näkee kätevästi, kun tarkistaa kys aineita markkinoivan yrityksen liikevaihdon ja tarkastelee siitä kys aineen menekkiä, se kun kertoo "uskovien ihmisten" määrän aika helposti :wink:

Siinä olet oikeassa, että olet sinulla on kokemusta aineesta, mulla ei , eikä tule :lol: .

Okei, lopetan tähän. Syy väittelyyn oli se, etten nähnyt mitään pätevää syytä kehujesi pohjaksi, enkä ymmärrä moisen aineen käyttötarkoitusta, eikä se vieläkään yrityksestäsi huolimatta auennut minulle..
Molen nääs blondi :wink:
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ok roger, en jaksa tämän enempää vääntää ittekään, kun ei todellakaan ole elämän ja kuoleman kysymys. Joillekin tuntuu vain olevan lähestulkoon elämäntehtävä lytätä suurinpiirtein kaikki uudet ideat, vaikka vain sillä perusteella, että olisihan tämä jo keksitty aikoja sitten jos se olisi mahdollista.

"Hehkutukseni" varmaan vain siksi että kokemukseni ovat olleet tähän mennessä oikeasti hyviä ja olen halunnut jakaa "tiedon" hyvää hyvyyttäni muidenkin Saabistikohtalotoverien kesken... saa nähdä kestääkö vaikutukset sen n. 100tkm kuten lupailevat, raportoin sitä mukaa kun kilometrejä kertyy :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Ahtopaine kirjoitti:


...lukaseppa kriittisellä silmällä vaikka nuo kaikki tuossa aieemin antamieni linkkien takana olevat testit sekä käyttäjäkokemukset ja kerro sitten, että kaikki ne ovat pelkkää BS:ää.

Tyyppiviaksi noita Sierran ao osien hajoamisia sanoivat siinä Puskuriohjelmassa... ittellä ei sen kummempaa tietoa/ymmärrystä tuosta.

Jos/kun aine toimii tuolla kuvatulla tavalla, niin eiköhän sille ole olemassa lukematon määrä järkeviä sovellutuksia.
En väitä että testitulokset ovat bs:ää, haluan vaan nähdä se nokka-akselin..

Puskuri ohjelman pojat voivat ohjelmassaan, mun puolesta suoltaa mitä tahansa, mutta ne jannut ei ole aukonut foortin moottoreita yhtä monta kuin minä :wink: .
Eikä silläkään väliä ole, vaikka sitä tyyppiviaksi joku haluaa väittää. Kyse oli vaan siitä, että foortin mosan nokka-akselit ja keinut on materiaaliltaan sellaisia, etteivät tahdo kestää normaalia käyttöä, saatikka sitten ilman öljyjä..

Varmasti on järkeviä käyttösovelluksia, vaikka kuinka paljon, varsinkin teollisuudessa.. yhdyn siihen täysin. Autotekniikasta mun ei liene tarpeellista ilmaista kantaani :wink:
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Ahtopaine kirjoitti:Ok roger, en jaksa tämän enempää vääntää ittekään, kun ei todellakaan ole elämän ja kuoleman kysymys. Joillekin tuntuu vain olevan lähestulkoon elämäntehtävä lytätä suurinpiirtein kaikki uudet ideat, vaikka vain sillä perusteella, että olisihan tämä jo keksitty aikoja sitten jos se olisi mahdollista.

"Hehkutukseni" varmaan vain siksi että kokemukseni ovat olleet tähän mennessä oikeasti hyviä ja olen halunnut jakaa "tiedon" hyvää hyvyyttäni muidenkin Saabistikohtalotoverien kesken... saa nähdä kestääkö vaikutukset sen n. 100tkm kuten lupailevat, raportoin sitä mukaa kun kilometrejä kertyy :)
Okei ja kuitti, sehän me sitten joskus nähdään :wink:
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Lehessä oli tuossa viime vkolla juttua notta VTT:llä olivat kuulemma kehittäneet uuden testauslaitteen/menetelmän, jolla mitattiin mm. käytetyn voiteluaineen vaikutusta sylinterin, ja männänrenkaiden väliseen kitkaan ja kulumiseen yms. Öljy-yhtiöt mm. olivat osoittaneet suurta kiinnostusta tuota kohtaan... jos RVS-puljussa olisivat fiksuja, niin noihin testeihin pitäisi heidän vielä mömmönsä saada. Maksaa kuulemma vaan pirusti noiden VTT -testien teettäminen...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ma Joulu 25, 2006 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joku olikin jo tuolla kopsannut selostukseni, mutta pakko vielä kerrata :lol:

Eli itsellä huomattiin RVS-käsittelyn jälkeen polttoaineen kulutuksen tippuminen, päästöjen ronski tippuminen verraten edelliseen katsastukseen ja moottorijarrun häviäminen. Sitä en tiedä mitä tapahtui, mutta tämmöset havainnot tuli. Harmi, kun ei ole ajettu, kuin se 30-40tkm aineen jälkeen, niin ei tiedä tuota pitkäikäisyyttä. Vaikutus kuitenkin siis vielä tallessa. Että semmosta....itse ainakin siis uskon tähän humpuuki tuotteeseen :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sama lasku mullakin noissa päästöissä, niin satkussa kuin airossakin verrattuna aiempien päästölappujen lukemiin. Öljyt näyttäisi pysyvän myös puhtaampina pidempään. Seuraavaksi joku taas väittää, että tämä kaikki on psykologista, ns. itsesuggerointia... eli että halutaan vaan niin kovasti uskoa aineen tehoon, notta ajetaan kokoajan puolella kaasulla viittäkymppiä ja kuvitellaan nuo hyvät muutokset. Noiden kymmenien netistä löytyvien positiivisten asiakaskokemusten perusteella tuolla lienee sitten iso lössi terapian tarpeessa olevaa sakkia, jokka ajelee niinkö mummot. Kukkuu! :wink: :lol: 8)

Omalta kohdalta jatkuvaa kriittistä suhtautumista aineeseen osoittakoon esim. vaikka se, että seuraan ja tiedostan aktiivisesti myös sen toiminnan rajoituksia. Aineen vaikutukset esim. venttilinnostajien, laatikon ja perän ääntelyihin vaikuttaisivat lukemieni palautteiden mukaan olevan enemmän tai vähemmän rajallista. Venttiilinnostajien naputukset tuntuvät hävinneen käsittelyssä useimmilta n. 10-30tkm ajaksi, jonka jälkeen äänet ovat palanneet... eli tuohon ongelmaan ei ole todnäk odotettavissa pidemmän ajan parannusta RVS:llä. Venttiilinnostajat eivät kyllä olekaan aineen omimmalla toiminta-alueella. Firma ilmoittaa tämän myös www-sivuillaan, että vaikutus nostajiin on heikompi (ei tarpeeksi kitkaa, joka synnyttäisi lämpöä ja sitä myöten kunnon pinnoitteen). Mulla esim. Aerossa kuului tuo napse käynnistyksen jälkeen 1-3 min joistain hydraulisista kupeista, jos auto oli seissyt päivätolkulla parkkiksella. Tämä tosin on ohjekirjankin mukaan täysin normaalia, eikä aihetta huoleen. Käsittelyn jälkeen tuo ominaisuus pysyi pois yli 10tkm, mutta nyt näyttäisi palanneen. Pelkästään öljylaadun vaihdolla kuulemma voi monasti päästä koko jutusta eroon.

Myöskin laatikon ja perän vonkumisiin aine ei näyttäisi yli puolessa tapauksista juuri auttavan, mutta kuitenkin useita menestyksiä sentään. Vaikuttaa siltä, että kun pinion/poskilaakeri on päässyt tarpeeksi pahaan kuntoon, sen ääntelyn täydellinen poistuminen ei ole enää kovin todennäköistä. Yksi mahdollisuus mikä täytyy ottaa huomioon, on myös se että joissain tapauksissa äänet eivät mahdollisesti edes oikeasti tule noiden laitteiden sisäisistä laakereista, joihin voitelu siis pääsee vaikuttamaan. Äänen tarkka paikallistaminen ei monesti ole kovin helppoa kuskin paikalta. Yleensäottaen, jos laitteessa on selvä mekaaninen vika, tai se on ns. loppuun kulunut, ei RVS-pysty paljoa auttamaan. Järkevää on tuolloin vaihtaa osa uuteen.

Lähtökohtaisesti ei siis kannattane olla kovin optimistinen, jos noita edeltäviä ongelmia meinaa RVS:llä yrittää ratkoa. Aineen muita vaikutuksia: 1. Renoveerausvaikutus, 2. Kulumisen ehkäisy 3. Kitkan ja kulutuksen vähentyminen sekä 4. Suoja voiteluongelmissa, pidän niin hyvinä, että nuo rajoitteet poislukien käyttö on jokatapauksessa kannattavaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Olen kyllä kuullut aineesta pelkästään hyvää.Mutta suoraan sanottuna esim.toi 80Euroa on kyllä tosi julma hinta.(Automaatti vaihteistoon)
Käsittääkseni aine sopii parhaiten kuluneelle moottorille,eli hyvässä moottorissa ole vastaavaa hyötyä.Eikä myöskään looppuunajetuille moottoreille ole mikään ihmeparannus.

Mobilistissahan oli myös testaillu tuota ainetta.Oli kuulemma keksitty puolivahingossa 70 luvulla neukuissa sotateollisuuden käyttöön.
Ainakin testattavassa autossa mm.joutui tyhjäkäyntiä pistämään alaspäin käsittelyn jälkeen ja puristukset olivat tasaantuneet.Jos oon oikein ymmärtänyt niin tämä aine ei sisällä muovia kuten useat kilpailijat.

Vois tuota kokeilla useampaankin moottoiin kun noita autoja on kerääntynyt.Tuppaa vaan tulemaan kalliiksi kun 4 autoa käsittelee moottoristaan ja vaihteistoista.

Eipähän sitä aikanaan uskottu STP:n voimaankaan,nyt tuskin on ketään joka ei uskoisi.Tossa muuten juteltiin yhden vanhan asentajan kanssa tosta stp:stä.Kertoi että kun aine suomeen saapui, esittelijä pisti 2 rautapötköä öljyastiaan.Toisen öljyn sekaan sekoitettiin sitten stp:tä ja paikallaolijat saivat nostaa rautapötköt pois astiasta.
Eipä kuulemma saanut STP:llä käsiteltyä pötköä paljain sormin ylös,oli kuulemma liian liukas.. :o
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo tässä olen toki joskus ajatellut RVS aineen käyttöä auton moottoriin.

Mutta ei vaan nyt oo oikeensopivaa autoa sellaiseen.

Ite on käyttänyt hyvälaatuisia öljyjä ja molybdeenisulfidi valmistetta, joka siis vähentää kitkaa.

Aattelin laittaa ainetta sellaseen koneeseen jossa ei oo käytetty mitää tälläsiä että huomaan eron. Kun aine kuulemma tarvii kitkaa ja ajattelin että tossa mun käyttöpelissä sitä ei enää oo tarpeeksi koska siellä on jo molybdeenisulfidia.
SAAB
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

[quote="Ahtopaine"]
Sanovat, että jos jonkun jossakin sylkässä paine laskee hieman, johtuu se yleensä siitä että männänrengas on ollut jumissa, ja käsittelyn ansiosta se on vapautunut. Tällöin liian kovat puristukset laskevat ns. normaalille tasolle.
[/quote

Eikös jumissa ollut männänrengas falskaa enemmän kuin kunnossa oleva männän rengas... :roll:
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Make^ kirjoitti: Eikös jumissa ollut männänrengas falskaa enemmän kuin kunnossa oleva männän rengas... :roll:
Olisiko noita jumeja sitten olemassa erilaisia... toisissa paineet laskee toisissa nousee? Onko tässä sitten kyse jumineesta männänrenkaasta vai mistä niin en tiedä, mutta näin kuullut useammalta taholta selitykseksi yksittäisen "ylikorkeapuristeisen" sylinterin paineiden tasoittumiselle ns normitasolle.

Itte asiassa mullakin oli vastaava tilanne tuossa satkussani, että yhdessä sylinterissä oli jonkun verran korkeampi paine kuin muissa (nelospytty 14.0kiloa), joka sitten tasoittui muiden pyttyjen tasolle käsittelyn jälkeen (n. 13.2kiloa), joissa taasen tapahtui pientä nousua alkutilanteeseen verrattuna. Mahdollisimman tasaisen hyvät puristukset pyttyjen kesken lienee kuitenkin ideaalitilanne...

Edit: Kuulemma paineennousutapauksissa voisi olla kyse siitä, että männänrenkaan uraan on kasautunut jotain karstaa tms. möhnää, joka sitten kiilaisi kulunutta rengasta ulospäin normaalia voimakkaammin, jonka seurausta nuo kovemmat paineet sitten. Varsinaisesta renkaan kiinnipalamisesta tässä ei siis ole kyse. Ehkä tuo "jumiminen" on huono ilmaus tässä yhteydessä...

Männänrengasremonttien yhteydestä lienee useimmille tuttua se, että männän urat on ehdottomasti puhdistettava ennen uusien renkaiden asennusta, sillä muuten urissa oleva ylimääräinen aines voi puristaa uusia kulumattomia renkaita liian voimakkaasti sylkän seinään. Tuollaista puhdistamantonta mäntää uusine renkaineen voi olla hyvin vaikea saada edes puristettua putkeen. Jos näin on kuitenkin menetelty, on yleensä pian syntynyt tarve uudelle rempalle... :?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin