Apc:n modaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

http://www.900aero.com/phpBB2/

Jos lontoo taipuu niin tuolta saattaa löytyä vastaus
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
repesorsaa
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 19:32

Viesti Kirjoittaja repesorsaa »

Mikähän mahtaa olla omassa -84 16t turbossa vikana jossa on bensalastut ja muut perusvirit. vaikka apc boxin sitä f namiskaa pyörittelee kumpaankin suuntaan ahdot eivät muutu ollenkaan vaan pysyvät 0,6 bar koko ajan ja jos magneetti venttiilin ottaa irti paineet ovat 0,3bar ?? mikähän mahtaa olla vikana vai enkö vaan osaa
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

repesorsaa kirjoitti:Mikähän mahtaa olla omassa -84 16t turbossa vikana jossa on bensalastut ja muut perusvirit. vaikka apc boxin sitä f namiskaa pyörittelee kumpaankin suuntaan ahdot eivät muutu ollenkaan vaan pysyvät 0,6 bar koko ajan ja jos magneetti venttiilin ottaa irti paineet ovat 0,3bar ?? mikähän mahtaa olla vikana vai enkö vaan osaa
Säädä ensitöiksesi peruspaineet lukemaan 0.45 bar (kun sulla kerta on bensalastut jne. niin itse säätäisin 0.5-0.6 bar) ja tämän jälkeen ihmetellään lisää. Peruspaine pitää pysyä siinä vaikka kierrätät konetta kunnolla siis ajossa, jos ei pysy kierroksilla niin hukkaportin kello ei jaksa pitää paineita. Helpoin korjaus ongelmaan on lisäjousi tangon rinnalle.

Jo 0.1 bar:in heitto alaspäin peruspaineissa tekee sen että paineet on mitä sattuu vaikka apc:tä säätää.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

To modify the APC (Newer version APC, 25 pin, black and red casing) <-- tota nyt modailen.

3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire. <- elikkä tämä tarkoittaa sitä että joku johdon pätkä ton resistorin tilalle vaan eikö?

Niin ja nyt on epäselvää että kun haluaa ohjaamoon sen ahtopaino säätö ruuvin niin tosta F potikalta vedetään johdot kabiiniin vai? Tuossa boxissa ei ole mitään merkintöjä mikä on F, K tai P potikka, jos joku kertoisi?

Nakuledin kun asentaa niin se menee sillai että esim akulta johto ledille ja joltain apc boxin pinniltä? Onko väliä kumpi miinus ja kumpi plussa?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

2495 kirjoitti:Tuossa boxissa ei ole mitään merkintöjä mikä on F, K tai P potikka, jos joku kertoisi?
P02 on F. http://www.900aero.com/images/tech/apcu1_4.jpg
Nakuledin kun asentaa niin se menee sillai että esim akulta johto ledille ja joltain apc boxin pinniltä? Onko väliä kumpi miinus ja kumpi plussa?
On väliä, boksi maadoittaa, akulta tulee plussaa.
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... uvalo.html
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25815
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Noniin... nyt olis boxi modattu ja nyt tarttis toi F potukka vetää tonne kabiinin puolelle.. mistäs ootte vedelly noi johdot sinne? Mulla siis toi boxi on konepellin alla.
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Nyt on F potikka kojelaudassa kiinni.. tarviiko sitä P potikkaa säädellä johonki suuntaa? ja tarviiko mun nyt nostaa hukkiksesta peruspaineet johonki maximiin ja tolla F potikalla saa sitten säädettyä paineet halutttuun määrään?

Sen P potikanki olis tietysti voinu samantien vetää siihen kojelautaan..
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

No siis P-potikallahan säädetään se ahtojen nousunopeus. Peruspaineet noin puoleen halutuista maksimiahdoista.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Niinku tein ton 0.5 - 1.5 modauksen tohon boxiin niin miten mun ny kannattais säätää noi... eli nyt ei tapahdu mitn ku käännän siitä F potikasta... Kylmänä tyhjäkäynnillä käyntiääni vähän muuttuu.

Newer version APC, 25 pin, black and red casing <- tohon boxiin siis.
Auto on 900T16
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

2495 kirjoitti:Niinku tein ton 0.5 - 1.5 modauksen tohon boxiin niin miten mun ny kannattais säätää noi... eli nyt ei tapahdu mitn ku käännän siitä F potikasta... Kylmänä tyhjäkäynnillä käyntiääni vähän muuttuu.

Newer version APC, 25 pin, black and red casing <- tohon boxiin siis.
Auto on 900T16
Siis F-potikan kääntely ei vaikuta millään lailla ahtopaineisiin? Tuossa kojelautaan vetämisessä tulisi ottaa huomioon myös johtimien aiheuttama resistanssi joka taasen sitten vaikuttaa noihin säätöihin. Ovathan kaikki liitokset varmasti kunnossa?
Ja tuohon käyntiin ton APC:n ei pitäis vaikuttaa millään lailla.

Itse säädin ainakin oman boksin niin, että ensin peruspaineet kohdilleen, sitten P-potikka riittävän pienelle, sitten koeajolle ja hain F-potikan säädön kohdalleen ja sen jälkeen alkoi P-potikan hienosäätö.

Oon tuossa omassa huomannu maksimiahtojen vähentymistä vaikka en oo koskenu säätöihin. Lieneekö hukkaportin jousi väsynyt. Pitänee alkaa miettimään lisäjousen asennusta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Minkä kokonen o vastukseltaa sen P potikka???
Vastaa Viestiin