Apc:n modaus
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: To Huhti 26, 2007 19:32
Mikähän mahtaa olla omassa -84 16t turbossa vikana jossa on bensalastut ja muut perusvirit. vaikka apc boxin sitä f namiskaa pyörittelee kumpaankin suuntaan ahdot eivät muutu ollenkaan vaan pysyvät 0,6 bar koko ajan ja jos magneetti venttiilin ottaa irti paineet ovat 0,3bar ?? mikähän mahtaa olla vikana vai enkö vaan osaa
Säädä ensitöiksesi peruspaineet lukemaan 0.45 bar (kun sulla kerta on bensalastut jne. niin itse säätäisin 0.5-0.6 bar) ja tämän jälkeen ihmetellään lisää. Peruspaine pitää pysyä siinä vaikka kierrätät konetta kunnolla siis ajossa, jos ei pysy kierroksilla niin hukkaportin kello ei jaksa pitää paineita. Helpoin korjaus ongelmaan on lisäjousi tangon rinnalle.repesorsaa kirjoitti:Mikähän mahtaa olla omassa -84 16t turbossa vikana jossa on bensalastut ja muut perusvirit. vaikka apc boxin sitä f namiskaa pyörittelee kumpaankin suuntaan ahdot eivät muutu ollenkaan vaan pysyvät 0,6 bar koko ajan ja jos magneetti venttiilin ottaa irti paineet ovat 0,3bar ?? mikähän mahtaa olla vikana vai enkö vaan osaa
Jo 0.1 bar:in heitto alaspäin peruspaineissa tekee sen että paineet on mitä sattuu vaikka apc:tä säätää.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
To modify the APC (Newer version APC, 25 pin, black and red casing) <-- tota nyt modailen.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire. <- elikkä tämä tarkoittaa sitä että joku johdon pätkä ton resistorin tilalle vaan eikö?
Niin ja nyt on epäselvää että kun haluaa ohjaamoon sen ahtopaino säätö ruuvin niin tosta F potikalta vedetään johdot kabiiniin vai? Tuossa boxissa ei ole mitään merkintöjä mikä on F, K tai P potikka, jos joku kertoisi?
Nakuledin kun asentaa niin se menee sillai että esim akulta johto ledille ja joltain apc boxin pinniltä? Onko väliä kumpi miinus ja kumpi plussa?
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire. <- elikkä tämä tarkoittaa sitä että joku johdon pätkä ton resistorin tilalle vaan eikö?
Niin ja nyt on epäselvää että kun haluaa ohjaamoon sen ahtopaino säätö ruuvin niin tosta F potikalta vedetään johdot kabiiniin vai? Tuossa boxissa ei ole mitään merkintöjä mikä on F, K tai P potikka, jos joku kertoisi?
Nakuledin kun asentaa niin se menee sillai että esim akulta johto ledille ja joltain apc boxin pinniltä? Onko väliä kumpi miinus ja kumpi plussa?
P02 on F. http://www.900aero.com/images/tech/apcu1_4.jpg2495 kirjoitti:Tuossa boxissa ei ole mitään merkintöjä mikä on F, K tai P potikka, jos joku kertoisi?
On väliä, boksi maadoittaa, akulta tulee plussaa.Nakuledin kun asentaa niin se menee sillai että esim akulta johto ledille ja joltain apc boxin pinniltä? Onko väliä kumpi miinus ja kumpi plussa?
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... uvalo.html
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25815
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nyt on F potikka kojelaudassa kiinni.. tarviiko sitä P potikkaa säädellä johonki suuntaa? ja tarviiko mun nyt nostaa hukkiksesta peruspaineet johonki maximiin ja tolla F potikalla saa sitten säädettyä paineet halutttuun määrään?
Sen P potikanki olis tietysti voinu samantien vetää siihen kojelautaan..
Sen P potikanki olis tietysti voinu samantien vetää siihen kojelautaan..
Siis F-potikan kääntely ei vaikuta millään lailla ahtopaineisiin? Tuossa kojelautaan vetämisessä tulisi ottaa huomioon myös johtimien aiheuttama resistanssi joka taasen sitten vaikuttaa noihin säätöihin. Ovathan kaikki liitokset varmasti kunnossa?2495 kirjoitti:Niinku tein ton 0.5 - 1.5 modauksen tohon boxiin niin miten mun ny kannattais säätää noi... eli nyt ei tapahdu mitn ku käännän siitä F potikasta... Kylmänä tyhjäkäynnillä käyntiääni vähän muuttuu.
Newer version APC, 25 pin, black and red casing <- tohon boxiin siis.
Auto on 900T16
Ja tuohon käyntiin ton APC:n ei pitäis vaikuttaa millään lailla.
Itse säädin ainakin oman boksin niin, että ensin peruspaineet kohdilleen, sitten P-potikka riittävän pienelle, sitten koeajolle ja hain F-potikan säädön kohdalleen ja sen jälkeen alkoi P-potikan hienosäätö.
Oon tuossa omassa huomannu maksimiahtojen vähentymistä vaikka en oo koskenu säätöihin. Lieneekö hukkaportin jousi väsynyt. Pitänee alkaa miettimään lisäjousen asennusta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit