Oli ihan pakko...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Zandmann kirjoitti: Ihan sellainen perussääntö: Autolla* ei pääse prätkää karkuun jos motoristi** on leikissä mukana. Piste.

* Vakioauto, tieliikennekelpoinen. Yli 90% Suomen autokannasta käsittävä vekotin

** Kuljettaja joka osaa edes perusasiat, on ajanut jokusen vuoden jo. Ei aloittelija.
Kuka nyt vakioautolla kokeilee pärrää vastaan :roll:. Sinun kohille ei oo vaan sattunu sopivasti viilattua tonnikalaa.
Foxbody turbo
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

9-5T kirjoitti:Hyvä ettet hämmästy mutta paraskaan kuski ei saa tehotonta pyörää kulkemaan turbo saabin tahdissa. Piste.
Hmm... peruspiikki ottaa satkun mittariinsa reilusti alle 15sec. 500cc tekee sen nopeammin ja kuutiotilavuuden kasvaessa homma muuttuu koko ajan. Onko ahdin ämpäri vai vakio pikkupotaatti? :)
Kustomi, matkapyörä, kyykky vai enduro? Monia on vaihtoehtoja.
Ajetaanko suoraa vai mutkarataa? Suoralla voima alkaa puhumaan ilmanvastuksen kasvaessa ja tehoton jää, mutkaradalla tilanne on ihan toinen ja silloinkin se riippuu radasta, sekä kuskista. Kaikki on monesta kiinni... lähinnä mp-kuljettajan päässä sijaitsevan reiän koosta. :roll:

Japso kirjoitti: Kuka nyt vakioautolla kokeilee pärrää vastaan :roll:. Sinun kohille ei oo vaan sattunu sopivasti viilattua tonnikalaa.
Saa tulla testailemaan sitten kun esim. Motopark menee alle 1.40 (joka jo sinällään on hiljaksiin...) tahi varttimaili alle 12s. :)
Vakioprätkä tekee molemmat mutta autopuolella siihen tarvittaneen viilausta eikä ihan vähän.

Tämä auto vs. mp on ikuisia kiistanaiheita.

Janne

P.S. Herneet pois nekkulista, ei tämä niin vakavaa ole.
P.P.S. Pari Ferraria, Audi S6 ja "jokunenkin" muu nelipyöräinen tappo tilillä, nuo mihinkään kulje.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei tässä mitään herneitä ole otettukkaan :). On tullut joskus tehtyä empiirisiä testejä kavereiden pyöriä vastaan, jotka on lähtenyt mukaan henkseleitä paukutellen ja kuvitellen että se 3s sataseen kiihtyvyys jatkuu samana vielä satasen jälkeenkin, kun ilmanvastus tulee peliin mukaan. Supersportit on sitten oma lukunsa, mutta hereillä pitää olla sellaisenkin kuskin :). Näistähän tosiaan voi väitellä vaikka kuinka, harvoin vaan sattuu "radalla" kohdalle ne ripeät laitteet ja osaavat puikottajat.
Foxbody turbo
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja Bob »

...talvisella motarilla autolle se on fakta :D .

Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.

Toisaalta täysin turhaa on kisata 500:n enduron kanssa motarilla... - näistä ne pärjäsimpäs motoristille legendat syntyy...

Niin - itselläni ei ole pyörää tällä hetkellä, mutta on ollut ja ajokokemusta ainakin 20 erilaisesta pyörästä 125-1340cc, kyykkyä ja customia, japskia ja made in usaa.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Bob kirjoitti:Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Aikamoista essonpaaria tulee taas. :lol: Lasketaanko mukaan kiihdytys mahdollisimman nopeasti esim. 100 km/h eteenpäin (suljetulla radalla tietenkin) vai käytetäänkö suorituskyvyn mittakivenä essonpaariin niin hyvin sopivaa 0-100? Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Bob kirjoitti: Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Aijaa :lol:
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

CC Aero kirjoitti: Aikamoista essonpaaria tulee taas. :lol: Lasketaanko mukaan kiihdytys mahdollisimman nopeasti esim. 100 km/h eteenpäin (suljetulla radalla tietenkin) vai käytetäänkö suorituskyvyn mittakivenä essonpaariin niin hyvin sopivaa 0-100? Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.
Esson baarista päivää.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä. ;)

Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.

Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa. :P

Janne
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Zandmann kirjoitti: Esson baarista päivää.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä. ;)

Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.

Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa. :P

Janne
Niin, juuri taisin kirjoittaa jotain paikaltaan lähdöistä painavalla vajaavetoisella autolla ja seuraavassa postissa onkin sitten.... ...varttimailiaikoja. :?: Ai nyt sitten on jo 2% prätkälle pärjääviä autoja, äsken ei löytynyt yhtään (edes 600 voittanutta). :?:

Todellakin tulee hauskaa.
Viimeksi muokannut CC Aero, Su Touko 28, 2006 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...

Viesti Kirjoittaja Hallu »

CC Aero kirjoitti: Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.
Zandmann kirjoitti:Esson baarista päivää.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä. ;)
Eiks tää niinkuin jo myönnetty/todettu?
Hitsinvitsi...
Zandmann kirjoitti:Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.
Jeps, näin se on, tässäkään ei liene kiistämistä, ja saattaa olla että % on suurempikin.
Zandmann kirjoitti:Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa. :P
Janne
No, eipä tässä ollut tippaakaan lisää löylyä...ainakaan mun mielestä :roll:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Moottoripyörä vs. autoväittelyt voisi lukita samantien, eiköhän näitä ole nähty jo tarpeeksi. Vähemmälläkin uhoamisella pärjää. Ja enpä ota kantaa itse väittelyyn vaikka ehkä hiukan mieli tekisikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Koin juuri herätyksen ja oivalsin ettei moottoripyörää voi voittaa missään olosuhteissa suorituskyvyssä, koska ne kiihtyvät nollasta sataan 2,x-3,x sekunnissa.Kuva

Tämä keskustelu on omalta osaltani saapunut päätöspisteeseen.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, noi 600 on tosi kauheita raketteja aina sinne 250 asti, vai onko...mutuamutuamutua, kokemuksia?
STCF #3
SAAB-vilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö

Viesti Kirjoittaja SAAB-vilho »

ostakaahan kolmirattaiset tai minulta säkillinen herkullisia rosamundaperunoitani saabistihintaan.
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Zandmann- Ihan kuriositettina, mikäs pyörä sulla on minkä horisonttiin katoamista saa jäädä saabilla kuin saabilla katselemaan?

Kawa zx12r tms??
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itselläni pyörässä n. 210kg tankattuna ja tehtaan lupaamat 136hp
Veikkaisin 1000cc Yamahaa. Johan sillä pääsee melkein kuuhun.
Foxbody turbo
Lukittu