Kuka nyt vakioautolla kokeilee pärrää vastaan . Sinun kohille ei oo vaan sattunu sopivasti viilattua tonnikalaa.Zandmann kirjoitti: Ihan sellainen perussääntö: Autolla* ei pääse prätkää karkuun jos motoristi** on leikissä mukana. Piste.
* Vakioauto, tieliikennekelpoinen. Yli 90% Suomen autokannasta käsittävä vekotin
** Kuljettaja joka osaa edes perusasiat, on ajanut jokusen vuoden jo. Ei aloittelija.
Oli ihan pakko...
Foxbody turbo
Hmm... peruspiikki ottaa satkun mittariinsa reilusti alle 15sec. 500cc tekee sen nopeammin ja kuutiotilavuuden kasvaessa homma muuttuu koko ajan. Onko ahdin ämpäri vai vakio pikkupotaatti?9-5T kirjoitti:Hyvä ettet hämmästy mutta paraskaan kuski ei saa tehotonta pyörää kulkemaan turbo saabin tahdissa. Piste.
Kustomi, matkapyörä, kyykky vai enduro? Monia on vaihtoehtoja.
Ajetaanko suoraa vai mutkarataa? Suoralla voima alkaa puhumaan ilmanvastuksen kasvaessa ja tehoton jää, mutkaradalla tilanne on ihan toinen ja silloinkin se riippuu radasta, sekä kuskista. Kaikki on monesta kiinni... lähinnä mp-kuljettajan päässä sijaitsevan reiän koosta.
Saa tulla testailemaan sitten kun esim. Motopark menee alle 1.40 (joka jo sinällään on hiljaksiin...) tahi varttimaili alle 12s.Japso kirjoitti: Kuka nyt vakioautolla kokeilee pärrää vastaan . Sinun kohille ei oo vaan sattunu sopivasti viilattua tonnikalaa.
Vakioprätkä tekee molemmat mutta autopuolella siihen tarvittaneen viilausta eikä ihan vähän.
Tämä auto vs. mp on ikuisia kiistanaiheita.
Janne
P.S. Herneet pois nekkulista, ei tämä niin vakavaa ole.
P.P.S. Pari Ferraria, Audi S6 ja "jokunenkin" muu nelipyöräinen tappo tilillä, nuo mihinkään kulje.
Ei tässä mitään herneitä ole otettukkaan . On tullut joskus tehtyä empiirisiä testejä kavereiden pyöriä vastaan, jotka on lähtenyt mukaan henkseleitä paukutellen ja kuvitellen että se 3s sataseen kiihtyvyys jatkuu samana vielä satasen jälkeenkin, kun ilmanvastus tulee peliin mukaan. Supersportit on sitten oma lukunsa, mutta hereillä pitää olla sellaisenkin kuskin . Näistähän tosiaan voi väitellä vaikka kuinka, harvoin vaan sattuu "radalla" kohdalle ne ripeät laitteet ja osaavat puikottajat.
Foxbody turbo
Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
...talvisella motarilla autolle se on fakta .
Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Toisaalta täysin turhaa on kisata 500:n enduron kanssa motarilla... - näistä ne pärjäsimpäs motoristille legendat syntyy...
Niin - itselläni ei ole pyörää tällä hetkellä, mutta on ollut ja ajokokemusta ainakin 20 erilaisesta pyörästä 125-1340cc, kyykkyä ja customia, japskia ja made in usaa.
Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Toisaalta täysin turhaa on kisata 500:n enduron kanssa motarilla... - näistä ne pärjäsimpäs motoristille legendat syntyy...
Niin - itselläni ei ole pyörää tällä hetkellä, mutta on ollut ja ajokokemusta ainakin 20 erilaisesta pyörästä 125-1340cc, kyykkyä ja customia, japskia ja made in usaa.
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
Aikamoista essonpaaria tulee taas. Lasketaanko mukaan kiihdytys mahdollisimman nopeasti esim. 100 km/h eteenpäin (suljetulla radalla tietenkin) vai käytetäänkö suorituskyvyn mittakivenä essonpaariin niin hyvin sopivaa 0-100? Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.Bob kirjoitti:Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
AijaaBob kirjoitti: Yhtä totta on se, että jo rajoittamattoman 600:n suorituskyky on autoille liikaa.
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
Esson baarista päivää.CC Aero kirjoitti: Aikamoista essonpaaria tulee taas. Lasketaanko mukaan kiihdytys mahdollisimman nopeasti esim. 100 km/h eteenpäin (suljetulla radalla tietenkin) vai käytetäänkö suorituskyvyn mittakivenä essonpaariin niin hyvin sopivaa 0-100? Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä.
Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.
Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa.
Janne
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
Niin, juuri taisin kirjoittaa jotain paikaltaan lähdöistä painavalla vajaavetoisella autolla ja seuraavassa postissa onkin sitten.... ...varttimailiaikoja. Ai nyt sitten on jo 2% prätkälle pärjääviä autoja, äsken ei löytynyt yhtään (edes 600 voittanutta).Zandmann kirjoitti: Esson baarista päivää.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä.
Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.
Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa.
Janne
Todellakin tulee hauskaa.
Viimeksi muokannut CC Aero, Su Touko 28, 2006 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mikään kyykkypyöräkään ei pärjää...
CC Aero kirjoitti: Lienee aika itsestäänselvyys olla puhumatta paikaltaan lähdöistä niin kauan kuin kyseessä on vajaavetoinen auto.
Eiks tää niinkuin jo myönnetty/todettu?Zandmann kirjoitti:Esson baarista päivää.
http://www.totalmotorcycle.com/download ... harts1.htm
Hitsinvitsi. Näyttää olevan ennen ensimmäistäkään autoa jo viisi vuotta vanha 600-kuutioinen, vajaavetoinen moottorpyörä.
Hitsinvitsi...
Jeps, näin se on, tässäkään ei liene kiistämistä, ja saattaa olla että % on suurempikin.Zandmann kirjoitti:Ja todettakoon että jos otetaan 100km/h nopeudesta mahdollisimman nopea kiihdytys esim. 250km/h nopeuteen, jää 98% autoista ja niiden kuljettajista ihmettelemään horisonttiin katoavaa mp:n rekisterikilpeä.
No, eipä tässä ollut tippaakaan lisää löylyä...ainakaan mun mielestäZandmann kirjoitti:Lisää löylyä kiukaalle, tästä tulee vasta hauskaa.
Janne
Moottoripyörä vs. autoväittelyt voisi lukita samantien, eiköhän näitä ole nähty jo tarpeeksi. Vähemmälläkin uhoamisella pärjää. Ja enpä ota kantaa itse väittelyyn vaikka ehkä hiukan mieli tekisikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
- Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö
ostakaahan kolmirattaiset tai minulta säkillinen herkullisia rosamundaperunoitani saabistihintaan.
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti: