9-5T kirjoitti:Hyvä ettet hämmästy mutta paraskaan kuski ei saa tehotonta pyörää kulkemaan turbo saabin tahdissa. Piste.
Hmm... peruspiikki ottaa satkun mittariinsa reilusti alle 15sec. 500cc tekee sen nopeammin ja kuutiotilavuuden kasvaessa homma muuttuu koko ajan. Onko ahdin ämpäri vai vakio pikkupotaatti?

Kustomi, matkapyörä, kyykky vai enduro? Monia on vaihtoehtoja.
Ajetaanko suoraa vai mutkarataa? Suoralla voima alkaa puhumaan ilmanvastuksen kasvaessa ja tehoton jää, mutkaradalla tilanne on ihan toinen ja silloinkin se riippuu radasta, sekä kuskista. Kaikki on monesta kiinni... lähinnä mp-kuljettajan päässä sijaitsevan reiän koosta.
Japso kirjoitti:
Kuka nyt vakioautolla kokeilee pärrää vastaan

. Sinun kohille ei oo vaan sattunu sopivasti viilattua tonnikalaa.
Saa tulla testailemaan sitten kun esim. Motopark menee alle 1.40 (joka jo sinällään on hiljaksiin...) tahi varttimaili alle 12s.
Vakioprätkä tekee molemmat mutta autopuolella siihen tarvittaneen viilausta eikä ihan vähän.
Tämä auto vs. mp on
ikuisia kiistanaiheita.
Janne
P.S. Herneet pois nekkulista, ei tämä niin vakavaa ole.
P.P.S. Pari Ferraria, Audi S6 ja "jokunenkin" muu nelipyöräinen tappo tilillä, nuo mihinkään kulje.