Eiköhän noita T3 laipallisia pakosarjoja oo jollakin hyllyssä, ja jos ei oo niin speedpartsin poistomyynnissä noita on ollu noin 100e hintaa. Tyrkyllä on siis volvosta peräsin olevaa 18T #7 pesällä? se tarvii semmosen adapterin sitten että käy tohon pakosarjaan. Kannattas kyllä samantien koittaa ettiä 19T, mukavamman näkönen kompurakartta. Ohan ne isot pojat laittanu ton T3 pakosarjan 2.3 koneeseen ja lykänny isohkon T04/03 hybridin perään. On vielä aika lähelle bolto-on asennusjunnu kirjoitti:Mites 2.0 pakosarja soveltuis 2.3 koneeseen??vanhempi T3 laipalla. TD04HL18T #6
Ollaan etsitty,Mutta tarjoavat T3 laipalla olevaa.Löytyykö mitään num.sarjaa jolla vois tilata T2 laipallisen??
Uutta solmua tonnari aeroon
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Jouni,
Sinullahan on tuo Mitsun TD04-15t Aerossasi. Tai on ollut, jos olet jo vaihtanut ahdinta.
Oletko joutunut peruskorjaamaan koskaan tuota Aeron ahdinta?
Sain Ruotsin pojilta samaisen ahtimen letkuineen ja kaikkineen oman "rusinan" tilalle ja ajattelin varmuudeksi sen kaverin kanssa avata ja huoltaa ennen kevään asennuksia.
Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
Sinullahan on tuo Mitsun TD04-15t Aerossasi. Tai on ollut, jos olet jo vaihtanut ahdinta.
Oletko joutunut peruskorjaamaan koskaan tuota Aeron ahdinta?
Sain Ruotsin pojilta samaisen ahtimen letkuineen ja kaikkineen oman "rusinan" tilalle ja ajattelin varmuudeksi sen kaverin kanssa avata ja huoltaa ennen kevään asennuksia.
Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... g=0&tid=13hessu75 kirjoitti: Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Voipi jäädä 300heppaa haaveeksi tuolla RUSINALLA (piikkinä ehkä joo vaa..). Softaahan se kysyy jos tuon pikku rusinan nakkaat vielä onnettomamman rusinan tilalle (jos siis trionic pommi kyseessä?). Eli voihan siitä hyvässä lykyssä pieni ilo olla..hessu75 kirjoitti: Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Olihan siellä se 15Thessu75 kirjoitti:Jouni,
Sinullahan on tuo Mitsun TD04-15t Aerossasi. Tai on ollut, jos olet jo vaihtanut ahdinta.
Oletko joutunut peruskorjaamaan koskaan tuota Aeron ahdinta?
Sain Ruotsin pojilta samaisen ahtimen letkuineen ja kaikkineen oman "rusinan" tilalle ja ajattelin varmuudeksi sen kaverin kanssa avata ja huoltaa ennen kevään asennuksia.
Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
OK,
Kiitos tiedoista,
Mennään nyt tällä Mitsulla sitten tovin aikaa.
Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä ja jossain vaiheessa varmaan Mitsukin vaihtuu =)
Kun tuo tonnari on nyt minulla hyvin pitkälti käyttisautona ja en haluaisi lähteä fyysisesti mitään suuttimia ja bensapumppuja vaihtelemaan, niin mikä on sitten seuraava mahdollinen ahdin tuon Mitsun tilalle?
Nythän on keväällä tulossa minulle:
Mitsu TD04-15t
Kiina kuuleri
JTn 3" koko setti
Steg? ( tätä en ole vielä päättänyt ja en tiedä minkä valmistajan otan)
Keväällä on myös sitten kytkin paketin uusiminen ja siihen aion sitten kanssa satsata.
Onko joku valmistaja aivan ehdoton, jos ajatellaan tuon Mitsun korvaamista sitten jossain vaiheessa?
Aina jossain Garagetin sivuilla on niin ja niin Newtonin voimalla painavasta kytkimestä.
Onko tällaisia sitten saatavilla mistä?
Mihin asti esim uusi sopiva Aero tonnarin kytkin kestää?
Terkuin
-Hessu-
Kiitos tiedoista,
Mennään nyt tällä Mitsulla sitten tovin aikaa.
Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä ja jossain vaiheessa varmaan Mitsukin vaihtuu =)
Kun tuo tonnari on nyt minulla hyvin pitkälti käyttisautona ja en haluaisi lähteä fyysisesti mitään suuttimia ja bensapumppuja vaihtelemaan, niin mikä on sitten seuraava mahdollinen ahdin tuon Mitsun tilalle?
Nythän on keväällä tulossa minulle:
Mitsu TD04-15t
Kiina kuuleri
JTn 3" koko setti
Steg? ( tätä en ole vielä päättänyt ja en tiedä minkä valmistajan otan)
Keväällä on myös sitten kytkin paketin uusiminen ja siihen aion sitten kanssa satsata.
Onko joku valmistaja aivan ehdoton, jos ajatellaan tuon Mitsun korvaamista sitten jossain vaiheessa?
Aina jossain Garagetin sivuilla on niin ja niin Newtonin voimalla painavasta kytkimestä.
Onko tällaisia sitten saatavilla mistä?
Mihin asti esim uusi sopiva Aero tonnarin kytkin kestää?
Terkuin
-Hessu-
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Kannattaa varmaan ottaa " custom" softa eikä mitään valmista stegiä jos moottorin ympärillä olevat palikat ( turbo, putki jne ) eivät enää vastaa alkuperäistä kokoonpanoa. Sitä softaa kannattaa kysellä eri paikoista , hintaerot ovat siinäkin ihan poskettomia. Kannattas varmaan käydä Sweduissa teettämässä kun tekevät niitä 1500 krunulla aika yleisestihessu75 kirjoitti:OK,
Nythän on keväällä tulossa minulle:
Mitsu TD04-15t
Kiina kuuleri
JTn 3" koko setti
Steg? ( tätä en ole vielä päättänyt ja en tiedä minkä valmistajan otan)
Mihin asti esim uusi sopiva Aero tonnarin kytkin kestää?
Terkuin
-Hessu-
Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Hmm,
Mä olen joka tapauksessa mutsin luokse menossa Göteborgiin ensi kesänä. Oisko Stokiksen ja Gborgin välillä sitten joku mesta, missä voisi käydä teettämässä ko softan?
Ajelisi sitten rivakammin takaisin Sweduista
-Hessu-
Mä olen joka tapauksessa mutsin luokse menossa Göteborgiin ensi kesänä. Oisko Stokiksen ja Gborgin välillä sitten joku mesta, missä voisi käydä teettämässä ko softan?
Ajelisi sitten rivakammin takaisin Sweduista
-Hessu-
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Ei tuota suuttimien vaihtoa kannata liikaa jännittää. Ei se ole kuin tunnin parin homma ensikertalaisellekin. Ja bensapumpun vaihtokaan ei ole isompi homma kuin ahtimen tai cuulerin asennus.hessu75 kirjoitti:Kun tuo tonnari on nyt minulla hyvin pitkälti käyttisautona ja en haluaisi lähteä fyysisesti mitään suuttimia ja bensapumppuja vaihtelemaan, niin mikä on sitten seuraava mahdollinen ahdin tuon Mitsun tilalle?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Aeron asetelma ja kytkin on kyllä käsittääkseni tukevampaa tekoa kuin normi 2,3.en. Ainakin niihin on ihan omat pakettinsaj0ne kirjoitti:Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Kyllä se on ihan sama 240mm levy molemmissa.Kaide kirjoitti:Aeron asetelma ja kytkin on kyllä käsittääkseni tukevampaa tekoa kuin normi 2,3.en. Ainakin niihin on ihan omat pakettinsaj0ne kirjoitti:Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Foxbody turbo
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
OT: Mites Kaide ootko ite asennellu noi Aero-mallin puskurit ja helmat(+lokarin kaarimuovit) toho kärryys vai onko noin uudes tonnarissa jo kaikis vakiona tommoset?
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Kaiden auto taita olla nk. Jubilee-korisarjalla, joka on ihan sama mikä Aeroissa. Ja sarja on ollut autossa todennäköisesti uudesta saakka. Jos haluaa samanlaista, niin kannattaa katsella näitä Jubilee-malleja, jotka yleensä maksavat hiukan vähemmän kuin Aerot, ellei sitten osta pelkkää korisarjaa.
Kytkimestä vielä, ihan sama se on täyspaineessa ja Aerossa. En ainakaan itse löytänyt Sachsilta eri kytkintä Aeroon ja 2.3T-malliin. Tosin yhden tapauksen muistan, jossa paineasetelman jousten jäykkyyttä tarkistaessani omassani oli muistaakseni 8.55 ja yhdessä paketissa 8.50. SRE paineasetelmassa on 8.90 jäykkyys. Nämä lukemat löytyvät asetelman sisäpuolelta pyöreistä "kynsistä".
Matti
Kytkimestä vielä, ihan sama se on täyspaineessa ja Aerossa. En ainakaan itse löytänyt Sachsilta eri kytkintä Aeroon ja 2.3T-malliin. Tosin yhden tapauksen muistan, jossa paineasetelman jousten jäykkyyttä tarkistaessani omassani oli muistaakseni 8.55 ja yhdessä paketissa 8.50. SRE paineasetelmassa on 8.90 jäykkyys. Nämä lukemat löytyvät asetelman sisäpuolelta pyöreistä "kynsistä".
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
j0ne kirjoitti:OT: Mites Kaide ootko ite asennellu noi Aero-mallin puskurit ja helmat(+lokarin kaarimuovit) toho kärryys vai onko noin uudes tonnarissa jo kaikis vakiona tommoset?
Toi mun rassi on joku " sport" malli johon on tumpattu tehtaalla Aeron korisarja , jalopuupaneli ja Aeron alusta.
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Mites tuota porukalla on pysynyt ahtimen pakopuoli puhtaana ja "metallisena"?
Kaikki omat autot, joissa ollut ahdin, on se ollut aina ruskean ruosteinen väriltään.
Pysyykö mikään maali tai pinnoitus pakopuolen pinnassa?
Tämä "kiuasmaali", joka pitää uunissa kovettaa? Sillä olen uuden puhtaan pakosarjan kevääksi pinnoittamassa.
Kiitos etukäteen kaikille.
-Hessu-
Kaikki omat autot, joissa ollut ahdin, on se ollut aina ruskean ruosteinen väriltään.
Pysyykö mikään maali tai pinnoitus pakopuolen pinnassa?
Tämä "kiuasmaali", joka pitää uunissa kovettaa? Sillä olen uuden puhtaan pakosarjan kevääksi pinnoittamassa.
Kiitos etukäteen kaikille.
-Hessu-