junnu kirjoitti:Mites 2.0 pakosarja soveltuis 2.3 koneeseen??vanhempi T3 laipalla. TD04HL18T #6
Ollaan etsitty,Mutta tarjoavat T3 laipalla olevaa.Löytyykö mitään num.sarjaa jolla vois tilata T2 laipallisen??
Eiköhän noita T3 laipallisia pakosarjoja oo jollakin hyllyssä, ja jos ei oo niin speedpartsin poistomyynnissä noita on ollu noin 100e hintaa. Tyrkyllä on siis volvosta peräsin olevaa 18T #7 pesällä? se tarvii semmosen adapterin sitten että käy tohon pakosarjaan. Kannattas kyllä samantien koittaa ettiä 19T, mukavamman näkönen kompurakartta. Ohan ne isot pojat laittanu ton T3 pakosarjan 2.3 koneeseen ja lykänny isohkon T04/03 hybridin perään. On vielä aika lähelle bolto-on asennus
Sinullahan on tuo Mitsun TD04-15t Aerossasi. Tai on ollut, jos olet jo vaihtanut ahdinta.
Oletko joutunut peruskorjaamaan koskaan tuota Aeron ahdinta?
Sain Ruotsin pojilta samaisen ahtimen letkuineen ja kaikkineen oman "rusinan" tilalle ja ajattelin varmuudeksi sen kaverin kanssa avata ja huoltaa ennen kevään asennuksia.
Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
hessu75 kirjoitti:
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
Voipi jäädä 300heppaa haaveeksi tuolla RUSINALLA (piikkinä ehkä joo vaa..). Softaahan se kysyy jos tuon pikku rusinan nakkaat vielä onnettomamman rusinan tilalle (jos siis trionic pommi kyseessä?). Eli voihan siitä hyvässä lykyssä pieni ilo olla..
Sinullahan on tuo Mitsun TD04-15t Aerossasi. Tai on ollut, jos olet jo vaihtanut ahdinta.
Oletko joutunut peruskorjaamaan koskaan tuota Aeron ahdinta?
Sain Ruotsin pojilta samaisen ahtimen letkuineen ja kaikkineen oman "rusinan" tilalle ja ajattelin varmuudeksi sen kaverin kanssa avata ja huoltaa ennen kevään asennuksia.
Mistä saan näitä korjaus-satseja tuohon Mitsuun?
Sitten toinen kysymys. Onko tuossa TD04-15t: ssä miten paljon potentiaalia ns kutitella ulos hepoisia? Pääsenkö omaan unelmaan, 300HV?
Eikös tuo Mitsu ole itselläänsä autoon asennettuna jo huomattava ero "rusinaan"?
Terkuin
-Hessu-
Olihan siellä se 15T . Kyllä se aika tuskasta on sen 300hp repiminen sieltä. Semmonen 280 lienee käytännön maksimi. Hyvällä IC:llä ja softalla toi 15T pelailee ihan kivasti mutta en sitä 300hp ahtimeks luokittelis, se puutuminen yläpäässä on kuitenki melko valtaisaa. Jos tota 15T:tä ihan viimesilleen vinguttaa niin ongelmia tulee kyllä pakolämpöjen ja paineitten kanssa. Toki 15T on parannusta T25:een, joka on heti alkujaan ihan liian pieni 2.3 koneeseen.
Mennään nyt tällä Mitsulla sitten tovin aikaa.
Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä ja jossain vaiheessa varmaan Mitsukin vaihtuu =)
Kun tuo tonnari on nyt minulla hyvin pitkälti käyttisautona ja en haluaisi lähteä fyysisesti mitään suuttimia ja bensapumppuja vaihtelemaan, niin mikä on sitten seuraava mahdollinen ahdin tuon Mitsun tilalle?
Nythän on keväällä tulossa minulle:
Mitsu TD04-15t
Kiina kuuleri
JTn 3" koko setti
Steg? ( tätä en ole vielä päättänyt ja en tiedä minkä valmistajan otan)
Keväällä on myös sitten kytkin paketin uusiminen ja siihen aion sitten kanssa satsata.
Onko joku valmistaja aivan ehdoton, jos ajatellaan tuon Mitsun korvaamista sitten jossain vaiheessa?
Aina jossain Garagetin sivuilla on niin ja niin Newtonin voimalla painavasta kytkimestä.
Onko tällaisia sitten saatavilla mistä?
Mihin asti esim uusi sopiva Aero tonnarin kytkin kestää?
Mitsu TD04-15t
Kiina kuuleri
JTn 3" koko setti
Steg? ( tätä en ole vielä päättänyt ja en tiedä minkä valmistajan otan)
Mihin asti esim uusi sopiva Aero tonnarin kytkin kestää?
Terkuin
-Hessu-
Kannattaa varmaan ottaa " custom" softa eikä mitään valmista stegiä jos moottorin ympärillä olevat palikat ( turbo, putki jne ) eivät enää vastaa alkuperäistä kokoonpanoa. Sitä softaa kannattaa kysellä eri paikoista , hintaerot ovat siinäkin ihan poskettomia. Kannattas varmaan käydä Sweduissa teettämässä kun tekevät niitä 1500 krunulla aika yleisesti
Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Mä olen joka tapauksessa mutsin luokse menossa Göteborgiin ensi kesänä. Oisko Stokiksen ja Gborgin välillä sitten joku mesta, missä voisi käydä teettämässä ko softan?
Ajelisi sitten rivakammin takaisin Sweduista
hessu75 kirjoitti:Kun tuo tonnari on nyt minulla hyvin pitkälti käyttisautona ja en haluaisi lähteä fyysisesti mitään suuttimia ja bensapumppuja vaihtelemaan, niin mikä on sitten seuraava mahdollinen ahdin tuon Mitsun tilalle?
Ei tuota suuttimien vaihtoa kannata liikaa jännittää. Ei se ole kuin tunnin parin homma ensikertalaisellekin. Ja bensapumpun vaihtokaan ei ole isompi homma kuin ahtimen tai cuulerin asennus.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Aeron asetelma ja kytkin on kyllä käsittääkseni tukevampaa tekoa kuin normi 2,3.en. Ainakin niihin on ihan omat pakettinsa
Tosta Aeron kykästä ovat kertoilleet että kyllä se 300 hepoa ja 450Nm kestää
Toi vähä ihmetyttää et puhutaan aina Aeron kytkimestä, ku jotenki semmonenki muistikuva ois et ois sama kytkin ku normi 2.3T? Vai oliko se vaa et kaikki "ison" vauhtipyörän kytkimet käy ristiin.
Ens kesänä vissii pitää itekki vaihtaa toi puhallin ku loppuu muute projektit kesken....
Aeron asetelma ja kytkin on kyllä käsittääkseni tukevampaa tekoa kuin normi 2,3.en. Ainakin niihin on ihan omat pakettinsa
OT: Mites Kaide ootko ite asennellu noi Aero-mallin puskurit ja helmat(+lokarin kaarimuovit) toho kärryys vai onko noin uudes tonnarissa jo kaikis vakiona tommoset?
Kaiden auto taita olla nk. Jubilee-korisarjalla, joka on ihan sama mikä Aeroissa. Ja sarja on ollut autossa todennäköisesti uudesta saakka. Jos haluaa samanlaista, niin kannattaa katsella näitä Jubilee-malleja, jotka yleensä maksavat hiukan vähemmän kuin Aerot, ellei sitten osta pelkkää korisarjaa.
Kytkimestä vielä, ihan sama se on täyspaineessa ja Aerossa. En ainakaan itse löytänyt Sachsilta eri kytkintä Aeroon ja 2.3T-malliin. Tosin yhden tapauksen muistan, jossa paineasetelman jousten jäykkyyttä tarkistaessani omassani oli muistaakseni 8.55 ja yhdessä paketissa 8.50. SRE paineasetelmassa on 8.90 jäykkyys. Nämä lukemat löytyvät asetelman sisäpuolelta pyöreistä "kynsistä".
j0ne kirjoitti:OT: Mites Kaide ootko ite asennellu noi Aero-mallin puskurit ja helmat(+lokarin kaarimuovit) toho kärryys vai onko noin uudes tonnarissa jo kaikis vakiona tommoset?
Toi mun rassi on joku " sport" malli johon on tumpattu tehtaalla Aeron korisarja , jalopuupaneli ja Aeron alusta.